Auteur Topic: Hoe het was  (gelezen 895795 keer)

Offline Saltacampos

• Geslacht: Man
Re: Hoe het was
« Reactie #5730 Gepost op: feb 12, 2020, 16:43:52 »
Wij Hollanders staan er weer goed op in het Belgische...
Het gedrag van een minderheid zegt niets over een volk, dat weten we hier ook wel.
Je hebt overal leuke en minder aangename mensen.
Ik schaam me ook soms over het gedrag van Belgen of Spanjaarden in het buitenland.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline Jef400

« Reactie #5731 Gepost op: feb 12, 2020, 16:46:42 »
Gelukkig maar. Ik wil toch eens een keer naar Lyra-Lierse komen kijken.

Offline wekke

« Reactie #5732 Gepost op: feb 12, 2020, 17:58:08 »
Gelukkig maar. Ik wil toch eens een keer naar Lyra-Lierse komen kijken.

Altijd welkom!

Offline Vinnn

« Reactie #5733 Gepost op: feb 14, 2020, 03:04:27 »
Gisteren(vandaag - het is maar hoe je het leest) weer de wereldreis ondernomen naar Friesland voor SC Heerenveen v Feyenoord, wetende dat Carlo de Leeuw - materiaalman van Feyenoord en Oranje, maar ook vader van een goede vriendin - op 13 februari zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Ik stond in het uitvak, en ik heb zelden zo'n bizar goede sfeer meegemaakt als tijdens deze pot.

Ik vond het Heerenveen publiek - zoals altijd - zeer respectvol en heb weer een mooie avond in Heerenveen gehad. Het is alleen jammer dat het zo ver weg is.

Ik weet dat het geen hol met groundhopping te maken heeft, maar wilde het toch delen met likeminded mensen!

Offline Joost

« Reactie #5734 Gepost op: feb 14, 2020, 09:03:22 »
Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #5735 Gepost op: feb 14, 2020, 09:12:51 »
Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

Voor een doorsnee supporter die normaliter alleen thuiswedstrijden bezoekt snap ik het wel maar als groundhopper moet dit toch een peulenschilletje zijn. Mits je lopend bent gegaan natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit. 

Offline Joost

« Reactie #5736 Gepost op: feb 14, 2020, 09:20:10 »
Voor een doorsnee supporter die normaliter alleen thuiswedstrijden bezoekt snap ik het wel maar als groundhopper moet dit toch een peulenschilletje zijn. Mits je lopend bent gegaan natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit.

Sommige mensen doen het gewoon op de fiets.

Offline Jesse

« Reactie #5737 Gepost op: feb 14, 2020, 10:54:49 »

Het is meer relatief. Wij randstedelingen hebben alles in de buurt. Zodra men hier verder als twintig minuten moet rijden voor wat dan ook wordt dit al als "ver" beschouwd. Mentaliteit dingetje, word er zelf ook vaak moe van.

Offline Jef400

« Reactie #5738 Gepost op: feb 14, 2020, 11:00:16 »
Hangt allemaal samen met relativiteit natuurlijk. 

Offline FC_Emmen

« Reactie #5739 Gepost op: feb 14, 2020, 11:02:16 »
Zoals een bekende Drentse zanger ooit zong:
''Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j 't zien van dizze kant''
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je ’t niet bedenken.'

Offline mike_t

« Reactie #5740 Gepost op: feb 14, 2020, 11:33:02 »
NL is zo klein ... niks is echt ver.
Gelukkig hoeven we niet voor een uitwedstrijd om 2:00uur in de nacht ergens weg te rijden en de dag later rond het zelfde tijdstip thuis zijn.
In andere landen gebeurt dat regelmatig. Zij vinden 300 km op een doordeweekse dag lekker dichtbij.

Online DanielsenAxedal

• Boerenkoolvoetbal
    • BOERENKOOLVOETBAL
« Reactie #5741 Gepost op: feb 14, 2020, 11:51:50 »
Precies Mike, in Nederland is vrijwel niks echt ver. Behalve een kaliber Volendam naar Kerkrade kan wel vrij pittig zijn maar is gewoon te doen. Als je van mening bent dat veel ver weg is, is er denk ik juist wat mis met je instelling. 

Offline Joost

« Reactie #5742 Gepost op: feb 14, 2020, 12:02:04 »
Het is meer relatief. Wij randstedelingen hebben alles in de buurt. Zodra men hier verder als twintig minuten moet rijden voor wat dan ook wordt dit al als "ver" beschouwd. Mentaliteit dingetje, word er zelf ook vaak moe van.

Wat heb ik hier in het zuiden dan niet in de buurt?

Offline FCT1980

« Reactie #5743 Gepost op: feb 14, 2020, 19:50:26 »
Wat heb ik hier in het zuiden dan niet in de buurt?

Dat vraag ik me voor Twente ook af.
En iedereen bepaalt zelf wel wat hij ver of niet ver vindt. Er moet wat te zeuren zijn hier.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline spons

« Reactie #5744 Gepost op: feb 14, 2020, 20:08:51 »

Niet iedereen uit de randstad hoor. In Nederland heb je geen echte afstanden. In Duitsland zouden ze Heerenveen - Feyenoord een regionale derby noemen
2.523 wedstrijden ( waarvan 1.484 van Feyenoord ), 659 "clubs", 537 grounds, 43 landen