Vanwege een blessure had ik gister 'vrijaf' en kon ik mijn eigen dorpsclub (SES Langenboom) in de nacompetitie zien spelen tegen MULO uit Helmond met als inzet een plekje in de 3e klasse. De voortekeningen waren matig, onze twee beste spelers waren geblesseerd en onlangs trok de coach zijn contractverlenging in vanwege een gebrek aan motivatie bij de spelers. MULO was overigens ook niet best in vorm, de laatste overwinning dateert alweer van februari en in de competitie kreeg het liefst 83 tegendoelpunten te verwerken.
Een kwartier voor aanvang kwam ik het sportpark opgelopen en niets leek erop dat hier een nacompetitie wedstrijd gespeeld zou worden. Het kassahokje was onbemand, de kantine was leeg en op het terras zaten slechts enkele dorpsgenoten hun voorbeschouwing te doen. Op een vergeeld, hard en droog veld met z'n 80 toeschouwers (waarvan z'n 50 uit Langenboom) langs de lijn, waren het niet de omstandigheden die je verwacht bij zulke wedstrijden.
Zuid II heeft dit seizoen een mooie wijziging doorgevoerd, waarbij het knock-out duel word beperkt tot één wedstrijd per ronde. SES nam al snel de leiding en counterde zich zelf naar een riante 0-2 voorsprong. Toen de Helmonders al op elkaar begonnen te mopperen en zeiken, leek de overwinning wel binnen. Niets was minder waar en door een onoplettendheid van de verdediging gingen we vier minuten later rusten met een 2-2 stand.
Het broodje bal met pepersaus in de rust bleek het hoogtepunt van de middag te zijn. In de 2e helft was het geloof weg en leek het eerder op een potje zomeravond voetbal. Geen inzet, geen over-mijn-lijk mentaliteit en daar kon de Helmondse formatie optimaal van profiteren. Het werd 4-2 en daarmee heeft de nacompetitie slechts een wedstrijd geduurd.