The FA Cup starts here... 2009

Gestart door TeeZee, mei 26, 2008, 15:11:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

16 augustus 2008 - Extra Preliminary Round
30 augustus 2008 - Preliminary Round
13 september 2008 - First Qualifying Round
27 septemmber 2008 - Second Qualifying Round
11 oktober 2008 - Third Qualifying Round
25 oktober 2008 - Fourth Qualifying Round
8 november 2008 - First Round
29 november 2008 - Second Round
3 januari 2009 - Third Round
24 januari 2009 - Fourth Round
14 februari 2009 - Fifth Round
7 maart 2009 - Sixth Round
18 april 2009 - Semi Finals
30 mei 2009 - Final

Merk op dat dit de laatste FA Cup Final ooit zal zijn.

Hugo

Citaat van: TeeZee op mei 26, 2008, 15:11:46
30 mei 2009 - Final

Merk op dat dit de laatste FA Cup Final ooit zal zijn.

En dan bedoel jij "laat in het jaar"?

hgrm

Nee, heb je het niet gehoord: de FA stopt met de FA Cup. Daarvoor in de plaats komt er een tournooi waaraan de eerste 10 van de premiership meedoen en dat gespeeld wordt in China.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hoevenen lion

En van waar halen jullie dit? Heb er nog niets van vernomen. Zou zeer jammer zijn moest dit waar zijn.

hgrm

Weet je dat nog niet? Dat is op de eerste dag van de vorige maand bekend gemaakt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Hgrm is in een melige bui zie ik, haha. Nee, ik bedoelde uiteraard "laatste" als overtreffende trap van laat.

TeeZee

De loting voor de Extra Preliminary Round, de Preliminary Round en de First Qualifying Round heeft vandaag plaatsgevonden. Ik ga die waslijst hier niet plaatsen, je kunt de loting vinden op de websites van The FA en Tony Kempster.

Ook voor de overige FA-bekertoernooien zijn de lotingen verricht.

TeeZee

#7
Zo leuk als vorig seizoen, met o.a. Havant & Waterlooville, Barnsley en Cardiff City zal het vast niet worden. Niettemin is het leuk om de voorrondes te volgen en te kijken hoe de persoonlijke favorieten het doen.

En dan hopen dat de amateurclubs in de eerste echte ronde (alhoewel dat in feite zo'n beetje ronde 7 is) thuis loten tegen een League Club. Helaas heeft de beeb de uitzendrechten niet meer, maar ik heb jarenlang genoten van korte samenvattingen van round 1. Ik vergaapte me dan aan oude stadionnetjes met tribunes die als dak golfplaten hadden en een menigte die enthousiast hun lokale team tot grote hoogte wist te stuwen. De spelers van het lokale pubteam zijn dan 90 minuten lang helden in het oudste bekertoernooi ter wereld.

Enfin, genoeg gezwijmeld. Over naar de orde van de dag. De derde kwalificatieronde staat volgend weekend op het programma. De vierde en laatste kwalificatieronde twee weken later, daarna volgt de loting voor de First Round Proper, zoals dat zo mooi heet. Ik pik er een aantal wedstrijden uit die ik zelf aansprekend vind:

Guiseley v Sheffield FC
De oudste voetbalclub zit er nog in, maar heeft een moeilijke uitwedstrijd.

Qua ex-League Clubs is er niet al te veel te beleven deze ronde, maar in onderstaande fixtures komen we er een aantal tegen.
Droylsden v Gateshead
Southport v Boston United
Halesowen Town v Maidstone United
Stalybridge Celtic v Durham City


Hendon v AFC Telford United
AFC Telford United is een supportersinitiatief en de voortzetting van Telford United dat een aantal jaren geleden kapot ging. De club doet mij denken aan het nu zo succesvolle Aldershot Town.

Dover Athletic v AFC Wimbledon
De perfecte dagtrip van deze ronde. Dichtbij en door de populaire tegenstander een volle bak!

Havant & Waterlooville v Godalming Town
Ze zullen het kunstje van vorig seizoen vast niet kunnen herhalen, maar ik wil de thuisclub toch nog even noemen.

Voor groundhoppers is het stadion belangrijk, daarom hopen we dat Twerton Park de eerste ronde van de FA Cup gaat halen. Moet wel een van deze clubs de volgende twee rondes zien te overleven.
Bath City v Aylebury United
Frome Town v Team Bath


Wroxham v King's Lynn
Ik zie er de humor wel van in om ooit naar naar wedstrijd als Wroxham v Wrexham te gaan. Dat is een afwijking waarvoor ik zonder succes behandeld ben.

hoevenen lion

Citaat van: TeeZee op okt 05, 2008, 12:33:42
En dan hopen dat de amateurclubs in de eerste echte ronde (alhoewel dat in feite zo'n beetje ronde 7 is) thuis loten tegen een League Club. Helaas heeft de beeb de uitzendrechten niet meer, maar ik heb jarenlang genoten van korte samenvattingen van round 1. Ik vergaapte me dan aan oude stadionnetjes met tribunes die als dak golfplaten hadden en een menigte die enthousiast hun lokale team tot grote hoogte wist te stuwen. De spelers van het lokale pubteam zijn dan 90 minuten lang helden in het oudste bekertoernooi ter wereld.
Hier heb je een zeer leuke blog over.

http://facupgroundhopper.blogspot.com/

TeeZee

Citaat van: hoevenen lion op okt 05, 2008, 22:31:19
Hier heb je een zeer leuke blog over.

http://facupgroundhopper.blogspot.com/
Dit is inderdaad een zeer leuke blog. Bedankt, die gaat bij de favorieten.

TeeZee

Als je nu buiten loopt, dan proef je de herfst. Gele en bruine bladeren die door de wind van de bomen af geblazen worden. Grijze luchten, mieserregen en die typische herfstgeur. Voor mij is dat weertype onlosmakelijk verbonden met het bezoeken van een Engelse voetbalwedstrijd. Het kriebelt.

Een dagtrip naar Dover v AFC Wimbledon was helemaal perfect geweest, ware het niet dat ik aanstaande zaterdag domweg niet kan. Een mens kan niet alles hebben. Ik zou ook graag in een Lamborghini willen rijden, met van die deuren die omhoog open gaan, maar dat is ook niet haalbaar. En dat geeft ook niet, het leven wordt mooi als je wensen blijft hebben. (Als ik dit oeverloze gezwijmel straks teruglees moet ik waarschijnlijk een teiltje halen).

Sebastiaan_W

Één van mijn wensen is een mooie pot in de FA-cup te bezoeken, dat is er helaas nog nooit van gekomen.

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op okt 07, 2008, 14:12:33
Één van mijn wensen is een mooie pot in de FA-cup te bezoeken, dat is er helaas nog nooit van gekomen.
Wat is voor jou een mooie FA Cup pot?

hgrm

Om er een multiple choice-vraag van te maken:

Is een wedstrijd van een net weer opklimmende reformed ex-league club tegen een gevallen oud-drievoudig kampioen, waarin na een paar minuten een rode kaart valt, een streaker het veld betreedt en een vadsige local hero de winnende scoort voor de non-league club, een mooie FA Cup pot?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op okt 07, 2008, 14:14:24
Wat is voor jou een mooie FA Cup pot?

Mijn eerste FA-cup pot zou er het liefst één moeten zijn voor de traditionele 3e ronde in januari. Dus bv. een non-league club tegen een league 2 of league 1 club. De lower leagues is voor mijn gevoel toch meer het echte voetbal.

Al vond ik de samenvattingen van Fulham thuis tegen Bristol Rovers en volgens mij een paar seizoenen daarvoor tegen Leyton O. ook prachtig.