Auteur Topic: Vraag het maar...  (gelezen 602280 keer)

Offline bagger010

Re: Vraag het maar...
« Reactie #4575 Gepost op: mei 22, 2019, 17:23:58 »
In Engeland heb je de stadions van Boston United, Brentford, Aldershot Town, Bath City en York City (misschien al te laat?) die binnenkort zullen verdwijnen. In Noord-Ierland is al 5 jaar sprake dat de stadions van Cliftonville en Glentoran snel verbouwd zullen worden. In Ierland geldt hetzelfde voor Dalymount Park & Tolka Park.

Al kan ik me zo voorstellen dat diverse clubs over 10 jaar nog steeds in hun stadion spelen. Plannen zijn één, uitvoeren een tweede.
Brentford en Glentoran staan ook op mijn bucketlist, ik las gister dat ik met name met Brentford snel moet zijn. De vier pubs lijken mij een prachtige ervaring. Carlisle heb ik ook nog hoog op het lijstje staan

Offline bagger010

« Reactie #4576 Gepost op: mei 22, 2019, 17:25:47 »
Te veel om op te noemen, toch een poging wat dingen te noemen die nog niet genoemd zijn. En dan concentreer ik me vooral op "ouwe meuk".

1) De stadions waar vroeger in Nederland betaald voetbal is gespeeld en nu door amateurs worden gebruikt. Bijvoorbeeld: Be Quick Groningen, Zwartemeer, Rheden, DHC, ZFC (Hellas Sport tegenwoordig), Elinkwijk, AGOVV, RBC

2) Bij een aantal amateurclubs staan monumentale tribunes. Bijvoorbeeld VUC, LSC 1890, Rijssen, Enter Vooruit

3) Topamateurclubs hebben soms indrukwekkende complexen en een hele behoorlijke sfeer.

4) In België is ook een hele reeks clubs die ooit hoger gespeeld hebben en nu nog een stadion hebben dat daar van getuigt. Hetzelfde geldt voor Duitsland.

5) Clubs op nog steeds hoog niveau in het nabije buitenland die een mooi/interessant/oud/opvallend stadion hebben: bijvoorbeeld KV Mechelen, Union st Gilles, Standard, Metz, Lens, Meppen, Osnabrück, Münster, Wuppertaler SV,
Zwartemeer, Rheden en ZFC zijn mooie aanvullingen waarvan ik het bestaan nog niet wist, bedankt voor deze mooie aanvullingen! Bij Wuppertal zit ik aanstaande zaterdag en Meppen staat ook op mijn bucketlist.

Offline De Twaalfde Man

• Geslacht: Man
  • Football Culture, Groundhopping and more...
    • De Twaalfde Man
« Reactie #4577 Gepost op: mei 23, 2019, 09:45:36 »
Na 18 jaar trouw seizoenskaarthouder bij Feyenoord te zijn geweest heb ik besloten om deze op te zeggen om volgend jaar te gaan groundhoppen. Ik wil vooral oude grounds opzoeken die kans hebben de komende jaren te verdwijnen. Ik ben een leuke bucketlist aan het maken, maar heb graag nog tips! Vooral extra  tips voor oude meuk in Nederland, België en Duitsland zijn van harte welkom!

Het oude stadion van Cercle Tongeren aan de Sportlaan in Tongeren moet je wel ff gezien hebben. Staat al sinds 1969 te vergaan. Verder in België:
- Stade Buraufosse in Tilleur
- Stade Communal de Jette (Brussel)
- 3 linden stadion Brussel
- Stade de Theux
- Patrostadion Maasmechelen

Duitsland:
- Jahnstadion in Marl
- Rudolf-Kalweit-Stadion in Hannover
- Südweststadion in Ludwigshafen
- Weidenpescher Park in Keulen

Ierland
- Dalymount Park in Dublin. Verdwijnt na 2020. Leukste is bezoeken met de derby tussen Bohs en Rovers

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #4578 Gepost op: mei 23, 2019, 11:05:00 »
Hellas Sport is gefuseerd en heet tegenwoordig FC Zaandam.

Is de tribune van Enter Vooruit monumentaal?

Qua bouwstijl heel bijzonder. Je ziet niet zo veel tribunes die op z'n minst geïnspireerd zijn door Dudok/de Stijl/Nieuwe Zakelijkheid.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Sebastiaan_W

• Voetbal is meer dan gewoon een wedstrijd
« Reactie #4579 Gepost op: mei 23, 2019, 11:30:13 »
Qua bouwstijl heel bijzonder. Je ziet niet zo veel tribunes die op z'n minst geïnspireerd zijn door Dudok/de Stijl/Nieuwe Zakelijkheid.

Dat was mijn vraag niet, hgrm. ;-)

Offline Joost

« Reactie #4580 Gepost op: mei 23, 2019, 11:49:03 »

Ik ken de tribune in Enter niet maar hopelijk dient de tribune in Hilversum niet ter inspiratie. Dat vind ik me toch een gedrocht, terwijl ik de stijl van Dudok verder wel mooi vind.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #4581 Gepost op: mei 24, 2019, 12:22:15 »
Ik ken de tribune in Enter niet maar hopelijk dient de tribune in Hilversum niet ter inspiratie. Dat vind ik me toch een gedrocht, terwijl ik de stijl van Dudok verder wel mooi vind.

Dat mag je uiteraard vinden, maar zeg dat nooit hardop als je in Hilversum bent. Dan word je met een grote boog in de (eveneens door Dudok ontworpen) vijver gegooid....

Offline Bier und Bratwurst

• Loat Goan!!
    • groundhopcollection
« Reactie #4582 Gepost op: mei 24, 2019, 12:48:06 »
Dat mag je uiteraard vinden, maar zeg dat nooit hardop als je in Hilversum bent. Dan word je met een grote boog in de (eveneens door Dudok ontworpen) vijver gegooid....

Agressieve mensen daar in Hilversum!
Het ene stadion is het andere niet!

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #4583 Gepost op: mei 24, 2019, 14:06:58 »
Dit zijn sowieso erg waardevolle lijstjes! Rijssen Vooruit gaat fuseren met een competitie- en plaatsgenoot, de club wil graag de stokoude tribune mee verhuizen naar de beoogde nieuwe locatie.

Ook wel aardig is de tribune van Sportpark Prinses Irene in Rijswijk. In het verleden speelden hier RVC, RVC Rijswijk en Haaglandia, tegenwoordig wordt het gebruikt door RVV Celeritas. De houten tribune is één van de oudere van de regio. Bereid je wel voor op de naargeestige geur van rubberen velden, want waar ze daar op voetballen kan de Formule 1 meer mee dan een doorsnee vierdeklasser.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #4584 Gepost op: mei 24, 2019, 22:39:33 »
Agressieve mensen daar in Hilversum!

Zeker weten. Kom niet aan "onze Dudok"
En dan valt dat nog mee. Zodra je zegt dat je begrip hebt voor iets dat de gemeente doet of nalaat, ben je helemaal een paria, met pek en veren.

Offline Joost

« Reactie #4585 Gepost op: mei 25, 2019, 01:03:25 »
Zeker weten. Kom niet aan "onze Dudok"
En dan valt dat nog mee. Zodra je zegt dat je begrip hebt voor iets dat de gemeente doet of nalaat, ben je helemaal een paria, met pek en veren.

Maar zeg nu zelf, die tribune is bepaald niet zijn meesterwerk.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #4586 Gepost op: mei 25, 2019, 12:12:56 »
Maar zeg nu zelf, die tribune is bepaald niet zijn meesterwerk.

Er zijn inderdaad nog mooiere gebouwen van Dudok. Maar dat wil niet zeggen dat het lelijk is.

Offline ricodejong4

• Het Trapveldje
« Reactie #4587 Gepost op: mei 28, 2019, 12:44:31 »
Long shot: is er iemand met nog een kaartje over voor GAE - RKC vanavond?

Offline rogo_breda

« Reactie #4588 Gepost op: mei 29, 2019, 09:47:46 »
Nog gelukt? Anders niks gemist joh :)

Offline ricodejong4

• Het Trapveldje
« Reactie #4589 Gepost op: mei 29, 2019, 12:17:47 »
Nog gelukt? Anders niks gemist joh :)

Was gelukkig voor een vriend, had zelf met een andere vriend al een ticket. Werkelijk waar één van de bizarste wedstrijden waar ik live bij ben geweest.