Normaal heb jij geen bijzondere interesse in de Italiaanse competitie. Ik ga er maar vanuit dat deze wedstrijden gespeeld worden tijdens jouw vakantie? Het gaat Hellas Verona worden? En "vincente" is "winnaar"?
Inderdaad, dit zijn de enige officiele wedstrijden die dan gespeeld worden dus ik heb me er maar eens in verdiept. Een bijzonder type van bekercompetitie want hij wordt in 1 keer geloot.
In de eerste ronde spelen 27 Serie C 1 en 2 clubs tegen 9 Serie D clubs. Das op 2 augustus en de Serie D clubs spelen alle uit.
Op 9 Augustus komen de 22 clubs uit Serie B erbij. Er zijn dan 2 ontmoetingen tussen 2 Serie B clubs. De andere 18 spelen alle thuis tegen de winnaars van Ronde 1.
Op 16 augustus komen in ronde 3 12 Serie A clubs erbij. Deze 12 spelen alle thuis tegen winnaars uit ronde 2. De 8 overige winnaars uit ronde 2 spelen vormen de overige 4 duels.
De winnaars van die 16 wedstrijden spelen ook weer tegen elkaar in Ronde 4 ergens in december en de 8 winnaars stromen door naar Ronde 5 waar de beste 8 Serie A teams instromen. Die beste 8 spelen dan ook maar zeker thuis.
Hellas speelt dus alleen thuis op 2 Augustus en dan zit ik nog in Nederland, dan maar nar Brescia, Bergamo of Vicenza. Ik zag ook de Troffeo Luis Berlusconi, ter ere van de vader van de President, tussen AC Milan en Juventus op een maandagavond. Misschien dat die nog interessant is.