Voor Spezia moet je zeker aan tickets komen. Ik weet niet of je met de auto of het ov reist, maar schrik niet van de drukte in Spezia! Je kan je auto gratis bij Piazza d'armi parkeren. Vanuit daar is het zo'n 7 minuten naar het centrum en stadion lopen!
Dat zal geen probleem zijn...Heb een hotel geboekt met parkeerruimte op een paar honderd meter van van het stadion.
Vandaag heb ik Parma - AC Milan bezocht en gewoon kaartjes aan de kassa gekocht! Zorg wel dat je ruim op tijd in de stad bent ivm parkeergelegenheid.
Een combi met Parma en Sassuolo is overigens makkelijk te halen! Schrik trouwens niet van de absurde vraagprijs van Sassuolo.. De goedkoopste plaatst zal circa 90 euro kosten.
Ik heb een hotel in Reggio, weer vlak bij het stadion (nee, dat is geen toeval, ik doe het er om...). Het plan is om 's ochtends de stad Parma te bekijken. Zo te zien is Parma een hele compacte stad en ligt het stadion vlak bij de oude stad. Er zijn twee opties die ik nog even moet onderzoeken: vanaf Reggio met de trein heen en weer of met de auto en dan 's ochtends ergens strategisch parkeren. Hangt er vanaf of er rondom het centrum een hele dag gratis of voor een redelijk bedrag geparkeerd kan worden.
Die prijzen van Sassuolo zijn inderdaad best pittig. Maar aan de andere kant: als je bedenkt wat de rest van zo'n trip kost per wedstrijd, dan maakt 30 of 90 euro ook niet zo veel meer uit. Het is meer de vraag of het qua belangstelling gaat lukken om aan een kaartje te komen.
Voor elke club moet je idd wel je paspoort meenemen!
Leidt dat nog tot lange rijen aan de kassa? In de zin van: als ik een uurtje voor K.O. bij de kassa ben, ben ik dan nog op tijd? De wedstrijden in de Serie A wil ik sowieso online boeken, het gaat om de potjes in de Serie B.
Dank voor de tips in ieder geval. Nu moet ik alleen nog even bedenken of het Empoli of Perugia wordt...