Auteur Topic: Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing  (gelezen 500155 keer)

Offline Joost

Re: Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing
« Reactie #3540 Gepost op: okt 18, 2019, 13:54:26 »
Top wedstrijd , in iedergeval niet georganiseerd door een corrupte organisatie, nogmaals ik ga het gedrag niet goed praten (99,9 % zat al binnen en zoveel is er niet gebeurd ) , maar je moet niet collectief straffen, heb het ooit met Spons overgehad privebericht over Dinamo Tiblisi , dat moet je niet doen als er al duizend goed willende supporters al geboekt hebben.

Je zou er in dit geval juist goed aan doen die wedstrijd niet te bezoeken. Wedstrijden in de FL Trophy worden door supporters juist massaal geboycot vanwege de deelname van beloften.

Online hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #3541 Gepost op: okt 18, 2019, 21:38:21 »
Top wedstrijd , in iedergeval niet georganiseerd door een corrupte organisatie, nogmaals ik ga het gedrag niet goed praten (99,9 % zat al binnen en zoveel is er niet gebeurd ) , maar je moet niet collectief straffen, heb het ooit met Spons overgehad privebericht over Dinamo Tiblisi , dat moet je niet doen als er al duizend goed willende supporters al geboekt hebben.

Juist wel doorgaan met collectief straffen. Het is namelijk niet alleen die 0,1%. Die 0,1% wordt gesteund door een veel groter deel van de supporters die het prachtig vindt en het gedrag van de 0,1% goedpraat of tenminste niet veroordeelt (door loze kreten als "het hoort er bij" of "zoveel is er niet gebeurd". Er moet een sfeer ontstaan dat die 0,1% wordt uitgekotst door de rest en dat die 0,1% gecorrigeerd wordt door de rest. En dat bereik je door de rest te laten merken dat ze de dupe zijn van het gedrag van die 0,1%.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Koning Kriel

« Reactie #3542 Gepost op: okt 21, 2019, 11:43:35 »
Juist wel doorgaan met collectief straffen. Het is namelijk niet alleen die 0,1%. Die 0,1% wordt gesteund door een veel groter deel van de supporters die het prachtig vindt en het gedrag van de 0,1% goedpraat of tenminste niet veroordeelt (door loze kreten als "het hoort er bij" of "zoveel is er niet gebeurd". Er moet een sfeer ontstaan dat die 0,1% wordt uitgekotst door de rest en dat die 0,1% gecorrigeerd wordt door de rest. En dat bereik je door de rest te laten merken dat ze de dupe zijn van het gedrag van die 0,1%.

Er hebben wat mensen te hard gereden op de snelweg, jouw bekeuring valt morgen op de mat.

Offline Sebastiaan_W

• Voetbal is meer dan gewoon een wedstrijd
« Reactie #3543 Gepost op: okt 21, 2019, 12:08:18 »
Er hebben wat mensen te hard gereden op de snelweg, jouw bekeuring valt morgen op de mat.

Touche!

Offline spons

« Reactie #3544 Gepost op: okt 21, 2019, 14:10:33 »
Er hebben wat jongeren met een Marokkaanse achtergrond voor overlast gezorgd in een winkelcentrum.

Niemand met een Marokkaanse achtergrond mag het winkelcentrum meer in, er komt hier binnenkort een pasjessysteem voor
2.523 wedstrijden ( waarvan 1.484 van Feyenoord ), 659 "clubs", 537 grounds, 43 landen

Offline Jef400

« Reactie #3545 Gepost op: okt 21, 2019, 14:21:56 »
Touche!
Vraag me ook af waar de vandaan komt dat collectief straffen zou helpen.

Online hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #3546 Gepost op: okt 21, 2019, 21:08:54 »
Touche!

Ik rijd niet collectief op de snelweg, fangroepen gedragen zich wel als collectief.

Online hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #3547 Gepost op: okt 21, 2019, 21:13:36 »
Vraag me ook af waar de vandaan komt dat collectief straffen zou helpen.

Elementaire psychologie. Als leden van je groep er door hun gedrag voor zorgen dat de hele groep wordt bestraft, krijg je sociale controle. Zo werkt het bijvoorbeeld in het leger ook. Je moet het alleen even volhouden, op zijn minst totdat de in principe goedwillenden door hebben dat ze niet de overheid de schuld moeten geven voor de straf, maar hun (kwaadwillende) groepsgenoten, dan begint het te werken.

Je moet er echter wel voor zorgen dat de kwaadwillenden (minstens) net zo hard getroffen worden als de goedwillenden. Oftewel: geen clubcard/combiregeling/whateversysteem dat alleen de goedwillende treft terwijl de kwaadwillenden het met gemak (en soms zelfs met steun van de club) weten te omzeilen. 

Offline spons

« Reactie #3548 Gepost op: okt 21, 2019, 21:23:01 »
Elementaire psychologie. Als leden van je groep er door hun gedrag voor zorgen dat de hele groep wordt bestraft, krijg je sociale controle. Zo werkt het bijvoorbeeld in het leger ook. Je moet het alleen even volhouden, op zijn minst totdat de in principe goedwillenden door hebben dat ze niet de overheid de schuld moeten geven voor de straf, maar hun (kwaadwillende) groepsgenoten, dan begint het te werken.

Je moet er echter wel voor zorgen dat de kwaadwillenden (minstens) net zo hard getroffen worden als de goedwillenden. Oftewel: geen clubcard/combiregeling/whateversysteem dat alleen de goedwillende treft terwijl de kwaadwillenden het met gemak (en soms zelfs met steun van de club) weten te omzeilen.

Dus nogmaals volgens dit principe zouden we iedereen met een Marokkaanse achtergrond de toegang tot een winkelcentrum mogen ontzeggen ?
Pure discriminatie maar als het om voetbalsupporters gaat zou het mogen volgens jou ?
2.523 wedstrijden ( waarvan 1.484 van Feyenoord ), 659 "clubs", 537 grounds, 43 landen

Offline AthleticHolanda

« Reactie #3549 Gepost op: okt 22, 2019, 01:46:43 »
Ik rijd niet collectief op de snelweg, fangroepen gedragen zich wel als collectief.

Niet iedereen in een vak of stadion hoort toch per definitie bij een fangroep, en hoe wil je een fangroep überhaupt identificeren?

Collectief straffen is de grootste waanzin die er bestaat naar mijn mening. Onschuldigen straffen omdat men te incapabel is om de schuldigen eruit te vissen. Degenen die dit soort waanzin verzinnen zouden gestraft moeten worden.

Verder precies wat spons zegt.

Sociale controle afdwingen is veel makkelijker gezegd dan gedaan, ga jij dronken, doorgesnoven hooligans vertellen dat ze niet met stoeltjes mogen gooien? Of je doet dat niet en je bent mede schuldig?
Waanzin.

Offline Koning Kriel

« Reactie #3550 Gepost op: okt 22, 2019, 08:13:15 »

Dan wil ik wel eens weten hoe laat jij rijdt, dat je alleen op de snelweg zit.

Offline Nort

« Reactie #3551 Gepost op: okt 22, 2019, 08:23:34 »
Ik vind dat jullie allen een terecht punt hebben. Natuurlijk is het discriminatie om een groep uit te sluiten, zonder dat het individu er iets mee te maken heeft. Al gebeurd dat natuurlijk wereldwijd. Waarom mogen Nederlanders wel visa vrij de hele wereld overvliegen en een persoon uit Afrika of Zuid-Amerika niet. Dat is ook een soort van collectieve straf, die we wel weer prima vinden (en met een reden).

Een collectieve straf kan naar mijn inziens prima dienen als laatste redmiddel richting supporters en club dat ze hun gedrag moeten aanpassen. Qua dat betreft is het voorbeeld van Ajax wel echt zeer treffend en ik vind het echt stuitend dat Ajax supporters nu verbaasd gaan doen dat er eindelijk een keer een organisatie optreed.

De supporters hebben zich de afgelopen jaren herhaaldelijk nationaal en internationaal binnen én buiten het stadion misdragen. Diverse voorwaardelijke straffen en waarschuwingen van de UEFA zijn door de club niet opgepakt en hebben niet geleid tot extra maatregelen of zelfs uberhaubt een 'scherpe' veroordeling vanuit de club. Sterker nog, van de Sar zocht en zoekt enkel de media op om het slachtoffer te spelen van de maatregelen die een bestuur moet nemen om de openbare orde te waarborgen.

Feyenoord zat een x-aantal jaar geleden ook met het handen in het haar, omdat de UEFA met een vergrootglas keek naar elke scheet die er door Feyenoord supporters werd gelaten. Zij hebben, samen met de supporters, maatregelen genomen die misschien niet de publieksprijs winnen, maar er wel voor bijgedragen hebben dat Feyenoord niet is uitgesloten van Europees voetbal. Neem nu de voorronde tegen z'n Israëlische club, door goed te communiceren (lees; voorlichten, waarschuwen én vragen om goed gedrag) door zowel Feyenoord als diverse supportersclubs is de wedstrijd geruisloos verlopen, terwijl de media klaar stond om iedere schreeuw met 'joden' met factor 100 te vergroten.

Offline ALenstra

« Reactie #3552 Gepost op: okt 25, 2019, 16:50:59 »
Ik heb begrepen dat diezelfde avond Leyton Orient tegen jong Brighton & Hove Albion speelt voor de EFL-Trophy. Zijn alle Ajax fans die al reis en hotel geboekt toch niet voor niks naar Londen gekomen.
Wedstrijd zal een dag later gespeeld worden om een invasie van Ajax supporters te voorkomen.

Offline Mokum1900

« Reactie #3553 Gepost op: okt 25, 2019, 19:38:00 »
Ik zit gewoon op Stamford Bridge
Waar je ook gaat ik volg je overal

Offline ALenstra

« Reactie #3554 Gepost op: okt 25, 2019, 19:45:55 »
Mooi zo. En Ajax gaat ook nog in beroep tegen de straf.