Auteur Topic: Plannen voor de nabije toekomst  (gelezen 521542 keer)

Offline Hunebed on tour

• Geslacht: Man
Re: Plannen voor de nabije toekomst
« Reactie #3375 Gepost op: mrt 03, 2020, 11:30:36 »
Mij totaal niet. In NL zijn de grote evenementen voor het vrouwen voetbal erg in trek en daar past z'n CL finale perfect in. Zeker als er een beetje reclame voor wordt gemaakt.

Zo heeft PSV besloten om PSV - Ajax (vrouwen) in het stadion te laten spelen en daar maken ze flink reclame voor. Gevolg? Met nog twee weken te gaan zijn er al +- 15.000 kaarten verkocht (gratis of €3,- per stuk).

Dat zijn dan wel teams die in Nederland gevestigd zijn met een grote fan schare.
Met het EK in eigen land in het achterhoofd, waar meer stoeltjes te zien waren dan publiek bij het overgrote deel van de wedstrijden moet ik het nog maar zien.
Maar ik laat me graag verassen :).

Offline Nort

« Reactie #3376 Gepost op: mrt 03, 2020, 11:51:25 »
Dat zijn dan wel teams die in Nederland gevestigd zijn met een grote fan schare.
Met het EK in eigen land in het achterhoofd, waar meer stoeltjes te zien waren dan publiek bij het overgrote deel van de wedstrijden moet ik het nog maar zien.
Maar ik laat me graag verassen :).
Dat EK was het startpunt van de vrouwen 'evenementen' gekte, waarbij de finale al vroeg in het toernooi uitverkocht was en dat tegen alle verwachtingen in. Dit soort wedstrijden/evenementen doen het gewoon heel goed onder een bepaald segment (en die is groter dan wij denken) voetballiefhebbers en een CL finale heeft qua naam echt wel aantrekkingskracht om neutrale fans twee uur in de auto/trein te laten stappen.

PSV en Ajax trekken beiden qua toeschouwersaantallen normaliter niet meer dan 200 man, waarvan de helft ook nog eens directe familie/vrienden zijn. Juist door er een happening van te maken, komt er wel interesse vanuit dezelfde doelgroep die alleen naar het vrouwenvoetbal gaat als er iets te beleven valt.

Offline Joost

« Reactie #3377 Gepost op: mrt 03, 2020, 12:16:33 »
Daar komt ook nog bij dat er bij de meeste topploegen wel een Nederlandse rondloopt.

Een aantal jaar terug speelde Twente tegen Barcelona en toen kwamen er ruim 7000 man opdagen.

Offline Hunebed on tour

« Reactie #3378 Gepost op: mrt 03, 2020, 12:23:55 »
De laatste 2 finales trokken ook ruim 14.000 en 18.000 supporters zag ik net.
Alleen maar goed dat er meer aandacht voor komt. Hopelijk komt dit het niveau uiteindelijk ten goede.

Offline Bakkie

« Reactie #3379 Gepost op: mrt 07, 2020, 10:08:21 »
Laatste competitie wedstrijd op Griffin Park op 2 mei. Brentford - Barnsley.
De dag erna op 3 mei naar AFC Wimbledon - Coventry City.

Offline Neede-Radicals

« Reactie #3380 Gepost op: mrt 08, 2020, 08:55:49 »
Daar komt ook nog bij dat er bij de meeste topploegen wel een Nederlandse rondloopt.

Een aantal jaar terug speelde Twente tegen Barcelona en toen kwamen er ruim 7000 man opdagen.

Dat waren er wel iets meer hoor, 15637 om precies te zijn :)

Offline Joost

« Reactie #3381 Gepost op: mrt 08, 2020, 11:12:18 »