Toen ik er achter kwam dat deze doordeweekse wedstrijden 's middags gespeeld werden ging ik kijken welke wedstrijden te bereizen waren in een dagtrip met het goedkope openbaar vervoer(voor studenten gratis reizen tot aan de grens) heen en weer Leeuwarden.
Dat waren Cercle Brugge - Mol-Wezel en KV Turnhout - Roeselare.
Stadiontechnisch gezien is die eerste wedstrijd een stuk interessanter, maar het Jan Breydel zie ik liever bij een andere gelegenheid, want ik verwacht bij deze wedstrijd geen imponerende opkomst, en dan ga ik er liever een andere keer naartoe.
Bij KV Turnhout verwacht ik juist wel een meer dan voor de helft gevuld stadion, en omdat de kleine ploeg thuis speelt zie ik de kans groter op een verrassend resultaat bij deze wedstrijd, en het reizen naar Turnhout is een stuk minder omslachtig dan naar Brugge, en ook belangrijk, een stuk goedkoper, dus dit kan gerust een budget-hop genoemd worden.
Toch heel apart wat er in België allemaal kan: de grote club 'koopt' daar letterlijk zijn thuisvoordeel, zie o.a. Dender en Genk, die eigenlijk uit zouden spelen en waar in het weekend amper een middagwedstrijd te bespeuren is op het hoogste niveau kan er doordeweeks gerust 's middags gevoetbald worden, apart als je het mij vraagt.