Is dat niet het geval in Nederland? Stel de match Omniworld-Ajax, is maar een voorbeeld. Koopt ajax dan niet het thuisvoordeel op? Of gaat dat niet zo bij jullie... Omdat Omniworld toch een bescheiden stadion heeft van pakweg 3000 plaatsen als ik het mij goed herriner. Dus qua opkomst en veiligheid, brengt dat een hoop extra kosten mee, en is het toch makkelijker om in de ArenA te spelen, ook al hebben ze meer 'kans' om thuis te winnen. Het is maar een stom voorbeeld hoor.
Ik vraag het me gewoon af.
Om nog even te bevestigen dat dit in Nederland echt niet waarschijnlijk is: hier een recent voorbeeld.
KNVB wil Telstar-Groningen niet omdraaien
Geschreven op vrijdag, 7 november om 12:24
Telstar moet komende week de bekerwedstrijd tegen FC Groningen gewoon in eigen stadion afwerken. De Noord-Hollandse club had bij de KNVB een verzoek ingediend om het duel om te draaien, maar zag dit voorstel worden afgewezen, zo meldt het regionale RTV Noord-Holland.
Op Sportpark Schoonenberg, de thuishaven van Telstar, wordt momenteel de westtribune verbouwd waardoor er een groot gat is ontstaan. Volgens de Eerstedivisionist ontstaat er hierdoor een dusdanige mindere ambiance in het stadion die geen recht doet aan een bekerconfrontatie tegen sterk team uit de Eredivisie.
De KNVB laat in een reactie echter weten dat Groningen sportief voordeel uit dit voorstel zou halen en daar heeft de club van trainer Ron Jans geen recht op. De wedstrijd zal nu woensdag 12 november 'gewoon' in Velsen-Zuid worden afgewerkt.