Overigen > Overige sporten

Cyclohoppen

(1/11) > >>

hgrm:
Naast het bezoeken van voetbal-, honkbal- en rugbystadions en -wedstrijden ga ik ook graag kijken bij de mannen op de fiets. De slotdagen van de zesdaagses in Amsterdam en Rotterdam zijn vaste prik en ik heb inmiddels ook al 3 touretappes gezien (ploegentijdrit in Noordfrankrijk, proloog in Luik en finish 2007 in Parijs). Voor 2009 staat er een bergrit op het programma. Zoals het er nu voorstaat, wordt het eerst de (vlakke) aankomst in Barcelona op 8/7 en dan de bergrit naar Andorra op 9/7

Fietsen hier nog meer wielerbezoekers rond??

Ici c est Paris:
Ik vind wielrennen erg leuk, en ik heb er ook al eens over gedacht om naartoe te gaan, maar wat mij vooralsnog tegenhoudt is de korte duur van de pret. Natuurlijk is het veel meer dan alleen de sport, natuurlijk ook de cultuur, de natuur etc., maar bij vele wedstrijden is na 10 sec. de hele meuk voorbij en is het afgelopen. Dat vind ik te kort om een heel eind voor te gaan rijden.

Pieros:
Ik heb één keer een etappe van de Tour gezien. Tijdrit bij St Etienne en dat was echt super. We stonden op een bergje, waardoor je al in de verte de renners één voor één aan zag komen. Daarnaast heb ik ook weleens een stukje gezien van de Ronde van Nederland, wanneer ze toevallig door ons dorp kwamen. Maar dan was het inderdaad niet meer dan 10 seconden en weg was iedereen. Wat dan leuker is, is een lokale koers waar ze een x aantal ronden moeten rijden. Dat heb ik afgelopen vakantie gezien in Kortgene op vakantie. We stonden op een punt waar je de renners 2 keer per ronde voorbij zag komen en konden zo goed de voorsprong van de koplopers opmeten. Zo had je om de 2 minuten ook wat om naar te kijken. Kortom: mocht het in de buurt zijn, dan wil ik best wel eens gaan kijken, maar ik ga er niet speciaal voor op pad.

Joost:
Er zijn hier uiteraard nogal veel koersen in de zomer en ik ga best regelmatig kijken. De ENECOtour komt standaard langs in Landgraaf  bijvoorbeeld.  In de jaren dat de Amstel Gold Race nog in Heerlen startte was ik altijd present bij de start. Die start is verplaatst maar we hebben wel nog ieder jaar het drukstbezochte profcriterium. In 2006 ben ik met vrienden twee weken op vakantie geweest naar Bourg d' Oisans aan de voet van Alpe d'Heuz in de periode dat daar de tour langskwam. Fascinerend om die caravaan eens te zien en ook hoe het dorpje twee dagen later alweer helemaal leeg lijkt. Ik ga ook graag zelf fietsen maar daar ben ik niet bepaald goed in.

Sebastiaan_W:
Ik ben afgelopen juni naar het NK in Ootmarsum geweest en ik moet zeggen dat was best leuk. Voor de rest heb ik er niet zo veel mee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie