FK Alanija Vladikavkaz
Één van de dingen waar ik nog het meest spijt van heb tijdens mijn voetbaltrips is dat ik geen sjaaltjes geruild heb met een fan van FC Dnipro voor de thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen FC Dnipro een paar jaar geleden in de UEFA Cup. In de bus zag ik er een zitten maar buiten was ik hem meteen kwijt, verder was alles afgeschermd...
Vooral de naam in het cyrillisch ziet er ontzettend interessant uit: ФК Днiпро Днiпропетровськ , zo zijn er nog veel meer clubs uit 'die hoek' waar ik razend benieuwd naar ben, zoals bv.
(vertaling in Oekraïens / cyrillisch)
- FC Kryvbas Kryvyi Rih - ФК «Кривбас» Кривий Ріг
- Illichivets Mariupul - Iллiчiвець Марiуполь
- FC Zakarpattia Uzhhorod - ФК «Закарпаття» Ужгород
Natuurlijk mag in Rusland 'FC Luch Energya Vladivostok (Футбольный клуб "Луч-Энергия" Владивосток) niet ontbreken, evenals o.a. de volgende;
- FC Krylia Sovetov Samara - Крылья Советов
- FC Anzhi Makhachkala - ФК "Анжи" Махачкала
- FC Kuban Krasnodar - "Кубань" Краснодар
en tot slot natuurlijk de dichts bijzijnde... ;-)
- FC Baltika Kaliningrad - «Балтика» Калининград
Maargoed draaf wat door... over het bezoeken van deze clubs zullen we het voorlopig (helaas) maar niet hebben... overigens is het oude 'Meteor' van Dnipro verlaten (en afgebroken) en speelt het momenteel in een gloednieuwe arena die ook voor het EK gebruikt gaat worden... dan is de magie toch alweer een beetje verdwenen.
EDIT: heb het overigens niet direct over sympathie, wel over interesse / pure benieuwdheid. Ken ze vooral van het spel Championship Manager dat tegenwoordig Football Manager is maar waar ik nu geen tijd meer voor heb.