Overigen > Voetbal algemeen

Voetbalboeken

(1/94) > >>

TeeZee:
Ik begin dit topic met dit boek:

The Bumper Book of football

Echt een boek waarin je blijft bladeren.

Rinus A.:
Miracle of Castel di Sangro haal ik elk jaar wel weer uit de kast. Prachtig non-fictief verhaal over het jaar dat bergdorpsclub Castel in de serie B doorbracht en de bizarre randgebeurtenissen rondom het veld en de club.

hgrm:
Jammer dat het geschreven is door een Amerikaan die totaal niet snapt hoe voetbal in elkaar zit. Vooral het einde vind ik een beetje jammer, de manier waarop hij zich voor gek zet als CdS de laatste wedstrijd moet spelen tegen Genua.

Rinus A.:

--- Citaat van: hgrm op mrt 11, 2008, 09:40:26 ---Jammer dat het geschreven is door een Amerikaan die totaal niet snapt hoe voetbal in elkaar zit. Vooral het einde vind ik een beetje jammer, de manier waarop hij zich voor gek zet als CdS de laatste wedstrijd moet spelen tegen Genua.

--- Einde van citaat ---

Help me die episode nog eens herinneren. Ik begrijp je punt, maar toch heeft het ook zijn voordeel hoe hij als buitenstaander naar het wereldje kijkt.

Erg leuk overigens om nu op het WWW rond te speuren naar de club en de toenmalige hoofdrolspelers: http://www.everyoneweb.com/casteldisangro/

hgrm:
Het gaat er om dat de schrijver totaal niet snapt dat CdS de wedstrijd weggeeft (ze zijn op dat moment al veilig) terwijl Genua de punten nodig heeft om te promoveren. Zonder een waarde-oordeel uit te spreken over dat soort dingen, is het iets dat overal gebeurt. Laatste speeldagen verlopen zelden 100% 'eerlijk'. Dus om daar nu zo'n circus van te maken....Het doet afbreuk aan de rest van het boek.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie