Harkemase Boys en de rest van Nederland.

Gestart door Hugo, mrt 11, 2009, 23:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op mrt 02, 2011, 15:48:36
Nog een tip voor de liefhebbers van mooie amateursportparken. Het complex van Hoogeveen gaat na dit seizoen volledig op de schop.

Bedankt voor de tip.

Wat gaat er precies gebeuren, blijven ze wel op dezelfde plaats spelen of gaan ze ook verhuizen?

ðe waan

Nee, op dezelfde plek, maar alles gaat wel volledig op de schop. Volgens mij zijn ze bij buurman HZVV al bezig.

Voor meer info: http://www.bentinckspark.nl/body.asp?id=47

Hugo

Bolsward, Bolwerk.

Mijn vaste reisgenoot Pimmetje woont in het pittoreske stadje Bolsward. Zo kom je daar ook nog wel eens op het voetbalveld. In Bolsward zijn er 3 clubs; RES, CAB en Bolswardia. De velden liggen netjes op een rij aan het water tegenover het Bolwerk, dat zijn de oude stadswallen, met op de achtergrond een oude kerk. De setting van Gay Meadow in Shrewsbury is er niks bij. Het achterste veld is dat van RES, de club waar Pimmetje zijn kunsten vertoond. De tribune is niet erg bijzonder maar om Pimmetje te vriend te houden toch maar een plaatje.


De trots van RES.

Het middelste veld is dat van zaterdagclub Bolswardia. Daar staat de oudste en mooiste tribune van Bolsward. Met een fraaie reclametekst op het dak. Volgens de lokale bevolking hadden RES en CAB vroeger ook een identiek bouwwerk staan. Het eerste veld is dan logischerwijs dat van CAB. Vreemd genoeg heb ik daar geen foto van maar de tribune is dan ook niet erg bijzonder. Er wordt in Bolsward al jaren gespeculeerd over een fusie tussen de 3 clubs, hopelijk blijft het juweeltje van Bolswardia dan wel staan. 


Ninian Park, eat your heart out!

AthleticHolanda

Prachtige tribune!

Ben benieuwd of er nog meer van dit soort gevallen staan in het Noorden?

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 08, 2011, 17:54:00
Ben benieuwd of er nog meer van dit soort gevallen staan in het Noorden?

Vrij weinig, de mooiste is natuurlijk die van LSC 1890 in Sneek. Maar die is vrij bekend, zal binnenkort wat plaatjes plaatsen.

Hugo

#20
Sneek, Leeuwarderweg.

Als klein jongetje ging ik vaak logeren bij mij opa en oma in Sneek. Het huis met een zolder, de trein die elk uur twee keer voorbij kwam en natuurlijk de heerlijke appeltaart die mij opa altijd maakte. Dat zijn mooie herinneringen. Mijn opa en oma leven niet meer dus ik kom eigenlijk nog maar zelden in de Waterpoortstad. Maar ik vind het nog altijd leuk om er te komen.

Met voetbal had mijn opa niet zo veel, hoewel hij begin jaren '90 nog eens mee is geweest naar Cambuur. Sneker Johan Abma schoot er voor de gelegenheid maar twee in tegen Excelsior. De grote passie van mij opa was zeilen. Hij heeft nog dappere pogingen gedaan om het op mij over te brengen maar dat werd niks. Bootje varen vind ik best leuk maar al dat gedoe aan boord van een zeilboot...

Maar regelmatig zat ik bij mijn opa achter op de fiets richting jachthaven. Stukje varen of even een klusje doen aan boord. De jachthaven in Sneek ligt vlak achter het terrein van LSC 1890 waar toch wel de mooiste tribune van Friesland staat. Vraag blijft of het de eerste tribune is die ik ooit gezien heb?








Hugo

Citaat van: Breda op mrt 09, 2011, 21:45:39
Lijkt me leuk om daar eens een wedstrijdje te gaan bekijken, wie weet eens een oefenmatch van een profclub tijdens de zomervakantie...

Wat dat betreft is zo'n zondagclub als LSC lastig met iets te combineren. Op zaterdag kan je 's middags mooi naar een amateurclub en 's avonds naar Heerenveen - NAC (of Cambuur - NAC volgend seizoen).

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Nog een paar plaatjes uit de oude Rijnsburgse doos;




AthleticHolanda

Dat is toch een stuk leuker dan wat er nu staat...

Hugo

Hier nog een paar plaatjes van de dorpsderby in Rijssen 14 dagen terug (incl maffe Duitse keeper)










Bier und Bratwurst

mooi man!! Wat een rare gast is dat he...die keeper!!
Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Assen, Stadsbroek.

Onderstaande pica's zijn van 2003. De tribune stond vlakbij het complex van ACV maar is inmiddels alweer een paar jaar gesloopt. Het bouwwerkje stond bij een soort wielerbaan, veel meer weet ik niet van, leuk was ie wel.