Wat eigenlijk de bedoeling is voor Europa om alle hoogste liga's en bekers er op zetten. Daarnaast voor een aantal landen ook de lagere klassen uit de piramide. Daarna door naar andere continenten (VS-MLS, BRazilië, Argentinië, Mexico, Confed Cup, Wereld Cup voor Club teams, etc.)
Voor Nederland ben ik wel klaar met de hoofdklasse en topklasse. Misschien dat de eerste klasse er ooit nog eens inkomt maar dat zou dan langere termijn zijn. Wat wel kan is dat als er grounds zijn waar redelijk veel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld worden, dat we die gaan toevoegen. Eigenlijk wil ik een scherm maken waar de fans dat zelf kunnen doen.
Voor Duitsland wordt nu de Oberliga opgesteld. Tegelijkertijd wordt dan de DFB Pokal meegenomen. Daar houdt het voor Duitsland voorlopig mee op. Misschien dat later ook de lagere klassen nog komen maar dat staat niet op de planning. De verbandspokale staat niet op de planning.
Voor Engeland ben ik nu bezig met level 5 tot en met 8, De FA Cup, League Cup en Johnstone Paint Trophy. Die verwacht ik volgende maand.
M.b.t. de oefenwedstrijden; daar hebben we er inderdaad weinig van. Van de nationale teams wel veel (20 seizoenen) maar van de clubs maar een paar seizoenen. Maar die kunnen fans dan zelf invoeren. Uiteindelijk is dat de gedachte er achter dat de fans zelf de gegevens gaan invoeren van de wedstrijden waar ze zelf geweest zijn. Op die manier kunnen ze hun eigen historie vastleggen. Helemaal leuk wordt het natuurlijk ook voor anderen als fans hun ervaringen gaan delen middels verhalen, foto's en video's.
Momenteel wordt ik al geholpen door een groot aantal anderen (o.a. Joost, Witte Leeuw, Alex, VakkieS) wat echt fantastisch is. Als dat niet het geval zou zijn, dan kost het echt onwijs veel tijd kosten en zou het toevoegen veel langer duren.
Segunda B staat voor dit jaar op de planning. Tercera weet ik nog niet; dat is een waaier van wel 20 regionale competities, dus erg veel uitzoekwerk. Het is continu schipperen tussen de behoeften aan competities van de fans afgezet tegen de hoeveelheid uitzoekwerk. Dat is voornamelijk eenmalig uitzoekwerk; als de gegevens er eenmaal instaan worden de resultaten automatisch ingelezen.
Verder is het zo dat als fans files hebben met historische competities die niet meer bestaan, dat deze wel geautomatiseerd kunnen worden ingelezen. Zo gebeurd dat binnenkort bijvoorbeeld voor de Royal League.
De volgende stap (die als het goed is volgende week komt) is dat er ook memorabilia/collectables aan toegevoegd kunnen worden (programma's, tickets, sjaals, etc). De koppeling wordt dan gemaakt wordt tussen de wedstrijden en alle collectables die daarbij horen. Verder kunnen fans hun verzameling gaan bijhouden en presenteren aan anderen. Een ruil- en handelsplatform staat ook op de planning maar dat loopt vooralsnog vertraging op. Ik had gehoopt dat al af te hebben.
Dus er wordt hard aan gewerkt maar het kost gewoon wel tijd. Alle opmerkingen zijn welkom en worden ook vastgelegd en verwerkt maar dat gebeurd per land,dus dat wordt er niet direct in gezet.
Komen er ook ooit (Nederlandse) amateurdivisie's op?
En wat doen jullie met oefenduels? Sommige staan er wel op maar de meeste niet...
EDIT: en bijvoorbeeld wedstrijden op neutraal terrein? Klik net VVV-West Bromwich aan maar Reuver staat nu niet op de kaart?
EDIT: de Duitse verbandspokale? Spaanse Segunda B & Tercera?