Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: hgrm op jun 02, 2021, 22:01:34
Bij Uerdingen zat het er al een beetje aan te komen; de investeerder dreigde al eerder op te stappen.
Helaas is Uerdingen zonder geldschieter aangeschoten wild. Krefeld is een ijshockeystad en te klein om zowel een top-ijshockeyteam als een voetbalteam op niveau te hebben. Ik vrees dat er voor Uerdingen een Wattenscheid-verhaal dreigt en dat het nooit meer wat gaat worden met de club. Wat natuurlijk wel weer positief is voor de Grotenburg.

Je moet je ook afvragen of dat zo heel erg is. Ik ben er heel erg voor dat clubs continuïteit als doel hebben en dat sportief succes uiteindelijk binnen dat kader past. Krefeld is nooit een echte grote voetbalstad geweest en het succes in de jaren 80 was volledig op basis van de investeringen van Bayer zoals dat bij Wattenscheid op conto van een textielboer kwam. Beide clubs bungelden qua toeschouwers altijd onderaan de ranglijsten en waren afhankelijk van een enkele investeerder. Als die zich terugtrekt dan dondert de boel als een kaartenhuis in elkaar.

Op basis daarvan kon ik de promotie van Bochum dit jaar wel waarderen. Die zullen de komende 5 jaar wellicht wel weer een keer degraderen maar leven op goed, natuurlijk niveau.

Dat betekend overigens niet dat een investeerder altijd een slecht idee is. Als het een stabiele partij is die een goede bestaande club een duwtje kan geven met de juiste omgevingsfactoren kan dat ook wel een succes zijn (Wolfsburg, Manchester City, Chelsea). Een ook het project van Red Bull die in Leipzig echt in een vacuüm zijn gestapt en lange termijndoelen hebben is niet verkeerd.




hgrm

Helemaal eens dat continuïteit het eerste belang is. Het probleem is echter dat die voor gevallen grote clubs vaak lastig te bereiken is in lagere divisies. Een groot (dus duur) stadion is al een eerste hobbel. Je ziet vaak dat dit soort clubs van het ene faillissement naar het volgende hobbelen.

Heeft denk ik ook met een imago-probleem te maken. Een kleine club die opklimt tot de oberliga wordt in het dorp/stadsdeel enthousiast geholpen, als zijnde een soort uithangbord voor de gemeenschap. Een grote club die afzakt naar de oberliga wordt als 'losers' gezien waarmee weinig mensen (en sponsors) geassocieerd willen worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Citaat van: hgrm op jun 03, 2021, 11:44:46
Helemaal eens dat continuïteit het eerste belang is. Het probleem is echter dat die voor gevallen grote clubs vaak lastig te bereiken is in lagere divisies. Een groot (dus duur) stadion is al een eerste hobbel. Je ziet vaak dat dit soort clubs van het ene faillissement naar het volgende hobbelen.

Heeft denk ik ook met een imago-probleem te maken. Een kleine club die opklimt tot de oberliga wordt in het dorp/stadsdeel enthousiast geholpen, als zijnde een soort uithangbord voor de gemeenschap. Een grote club die afzakt naar de oberliga wordt als 'losers' gezien waarmee weinig mensen (en sponsors) geassocieerd willen worden.
Dat is een deel van het verhaal en ook vaak dat bestuurders met onvoldoende financiële slagkracht weigeren plaats te maken voor anderen die dat wel hebben. Soms, als de investeerders niet te goeder trouw blijken is dat beter, soms fnuikt het ook de club op langere termijn...
Over land and sea

hgrm

Citaat van: Saltacampos op jun 04, 2021, 11:55:15
Dat is een deel van het verhaal en ook vaak dat bestuurders met onvoldoende financiële slagkracht weigeren plaats te maken voor anderen die dat wel hebben. Soms, als de investeerders niet te goeder trouw blijken is dat beter, soms fnuikt het ook de club op langere termijn...

Uerdingen laat wel zien dat het 'Ausgliedern' van de profs uit de club wel werkt. De profs zijn nu failliet, maar de vereniging kan door. ik snap daarom ook niet waarom ultra's daar altijd zo op tegen zijn. Ik zie het vooral als een verzekering dat de vereniging niet de dupe kan worden van een mislukt profavontuur.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Citaat van: Saltacampos op jun 04, 2021, 11:55:15
Dat is een deel van het verhaal en ook vaak dat bestuurders met onvoldoende financiële slagkracht weigeren plaats te maken voor anderen die dat wel hebben. Soms, als de investeerders niet te goeder trouw blijken is dat beter, soms fnuikt het ook de club op langere termijn...
Alles is contextafhankelijk natuurlijk.

HeroBero

Wanneer wordt er duidelijkheid in deze zaak verwacht?

ALenstra

Als het goed is zal aankomende maandag een persconferentie zijn.

Hunebed on tour

SV Meppen heeft op haar socials aangekondigd dat ze officieel in de 3. Liga spelen komend seizoen.

FC_Emmen

Weet iemand of er in Duitsland publiek is toegestaan bij de wedstrijden? Het gaat mij dan specifiek over de deelstaat Nedersaksen omdat ik graag de oefenwedstrijd Germania Leer - FC Emmen zou willen bezoeken. Ik heb gezocht op internet maar kon het niet vinden, zal er ook mee te maken hebben dat ik zeer slecht Duits kan spreken, schrijven en/of lezen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

ALenstra

Misschien even met FC Emmen bellen?

FC_Emmen

Al contact gehad maar die weten niet precies hoe het zit met de corona maatregelen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: FC_Emmen op jun 23, 2021, 10:13:04
Weet iemand of er in Duitsland publiek is toegestaan bij de wedstrijden? Het gaat mij dan specifiek over de deelstaat Nedersaksen omdat ik graag de oefenwedstrijd Germania Leer - FC Emmen zou willen bezoeken. Ik heb gezocht op internet maar kon het niet vinden, zal er ook mee te maken hebben dat ik zeer slecht Duits kan spreken, schrijven en/of lezen.

Dit bericht is van gisteren;

https://www.oz-online.de/-news/artikel/1015137/Germania-Leer-freut-sich-auf-Partie-gegen-FC-Emmen

Citeer,,Wir sind glücklich, solch ein Spiel in unserem Stadion präsentieren zu können und hoffen auf eine große Kulisse", so Özdemir. Wie viele Zuschauer zu der Partie zugelassen werden, steht noch nicht fest. ,,Nach einem Kooperationsgespräch mit der Stadt Leer, dem Landkreis und der Polizei werden wir weitere Informationen zu diesem Spiel bekannt geben", sagt Özdemir.

Het is dus nog niet bekend op dit moment.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

HeroBero

Is er al duidelijkheid over waar Türkgücü München volgend jaar haar thuiswedstrijden afwerkt?

ALenstra

Volgens mij niet. Al schijnen ze een voorkeur voor het Olympiastadion te hebben.