Hoofdmenu

EURO 2020

Gestart door Jeje, mei 29, 2019, 10:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Citaat van: FCT1980 op mei 27, 2021, 08:57:46
Daar heb je bij jullie een scc voor denk ik?
Gaat nergens over dat soort prijzen voor één kaartje.
Komend seizoen sowieso idd.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

Citaat van: Joost op mei 27, 2021, 09:04:43
Als mensen het betalen, waarom zouden ze het niet vragen?

Dat stel ik toch ook helemaal niet ter discussie?
Ik vind het nergens over gaan dat een kaartje zo veel geld moet kosten. Dat er mensen zijn die het wel betalen is een andere.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 27, 2021, 15:55:31
Dat stel ik toch ook helemaal niet ter discussie?
Ik vind het nergens over gaan dat een kaartje zo veel geld moet kosten. Dat er mensen zijn die het wel betalen is een andere.

Dat doe je toch wel? Je stelt tot twee keer toe nu vast dat 'het nergens over gaat dat het zoveel geld moet kosten'.

Dat jij het teveel geld vind voor 1 kaartje is prima. Maar dat het te duur, nee. Iets is pas te duur als er kaartjes over blijven omdat er niet genoeg mensen zijn die de tickets willen aanschaffen. En dat zal niet het geval zijn.

Hetzelfde bij de huizenmarkt. Een simpel rijtjeshuis in Amsterdam kost tegenwoordig een miljoen en nog staan ze er voor in de rij. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

rogo_breda

Ik vind dat je dat juist wel ter discussie mag stellen. ja, het is vraag en aanbod. En ja, er zal geen kaart blijven liggen. Maar voor wie wil je dat volkssport nummer 1 toegankelijk is, alleen voor de elite of ook voor Jan Modaal? Maatschappelijk vind ik deze prijzen niet verantwoord. Bovendien hoeft de UEFA (maar ook bijvoorbeeld de Premier League clubs) het geld helemaal niet te verdienen met tickets. Dat is echt een fooi vergeleken met de TV- en sponsorgelden.

ALenstra

Wat is dan de oplossing?

FCT1980

Citaat van: Joost op mei 28, 2021, 11:58:22
Dat doe je toch wel? Je stelt tot twee keer toe nu vast dat 'het nergens over gaat dat het zoveel geld moet kosten'.

Dat jij het teveel geld vind voor 1 kaartje is prima. Maar dat het te duur, nee. Iets is pas te duur als er kaartjes over blijven omdat er niet genoeg mensen zijn die de tickets willen aanschaffen. En dat zal niet het geval zijn.

Hetzelfde bij de huizenmarkt. Een simpel rijtjeshuis in Amsterdam kost tegenwoordig een miljoen en nog staan ze er voor in de rij. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Ik vind het echt totale onzin wat jij nu zegt.
Rogo maait me het gras al voor de voeten weg maar een huizenmarkt vergelijken met een voetbalwedstrijd gaat gewoon niet op. Mensen die geen huis kunnen betalen worden door de overheid geholpen. Deze groep wil misschien ook wel een keer een EK wedstrijd live zien maar heeft daartoe geen enkele mogelijkheid.

Met name dit soort toernooien moeten voor eenieder toegankelijk zijn en niet enkel voor de hoog opgeleid, goed betaalde medemens. Daarom vind ik dit soort prijzen nergens over gaan. En dat is overigens een mening zoals ik eerder al schetste.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

rogo_breda

Citaat van: ALenstra op mei 28, 2021, 16:31:18
Wat is dan de oplossing?
Die had je al door denk ik; betaalbare kaarten. Zie Duitsland!

spons

Citaat van: FCT1980 op mei 28, 2021, 21:03:04
Ik vind het echt totale onzin wat jij nu zegt.
Rogo maait me het gras al voor de voeten weg maar een huizenmarkt vergelijken met een voetbalwedstrijd gaat gewoon niet op. Mensen die geen huis kunnen betalen worden door de overheid geholpen. Deze groep wil misschien ook wel een keer een EK wedstrijd live zien maar heeft daartoe geen enkele mogelijkheid.

Met name dit soort toernooien moeten voor eenieder toegankelijk zijn en niet enkel voor de hoog opgeleid, goed betaalde medemens. Daarom vind ik dit soort prijzen nergens over gaan. En dat is overigens een mening zoals ik eerder al schetste.

Als kaarten goedkoper worden verkocht terwijl mensen toch bereid zijn een (veel) hogere prijs te betalen gaat het geld niet naar de clubs of bonden maar naar de tussenhandelaren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Tenzij je dat goed reguleert. Kaartjes in speciale persoonlijke apps en zo. Tussenhandelaren zijn een niet noodzakelijk kwaad dat je er tussenuit moet snijden.

ALenstra

Probleem is alleen dat officiele kaartenboeren zelf de zwarte handel naar zich toe trekken. Die hebben daarvoor ruilbeurzen die zelf een broeinest van zwarte handel zijn.

Jef400

Dus moet je goed knippen

Koning Kriel

Citaat van: rogo_breda op mei 29, 2021, 10:09:01
Die had je al door denk ik; betaalbare kaarten. Zie Duitsland!

Ah de chronische mythe van de betaalbare kaart in Duitsland. Ja, als je mitglied bent (ook niet gratis) maak je wellicht kans op een staanplaats die betaalbaar is. Over het algemeen zijn de kaarten daar ook gewoon 30 a 40 euro.

Een EK zou voor iedereen betaalbaar moeten zijn. In principe was dat ook echt wel zo, er waren best wat betaalbare kaarten. Het is dan ook weer onzin dat de UEFA die kaarten voor 15 euro zou moeten aanbieden. En hoe zorg je in dat laatste geval er voor dat deze bij mensen komen die het nodig hebben en niet alsnog bij jou of bij mij die wellicht 80 euro voor een kaart prima kunnen betalen.

Ja, ik vind 80 euro voor een groepswedstrijd veel geld. Nee, ik betaal dat dus ook niet. Ik had enkel in de laagste categorie kaarten voor de groepswedstrijden en dan nog enkel voor die van het Nederlands elftal. Maar 80 euro voor zo'n event is gewoon geen rare prijs en het is aan iedere individu om zelf te bepalen of hij of zij dat waard vindt of niet.

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 28, 2021, 21:03:04
Ik vind het echt totale onzin wat jij nu zegt.
Rogo maait me het gras al voor de voeten weg maar een huizenmarkt vergelijken met een voetbalwedstrijd gaat gewoon niet op. Mensen die geen huis kunnen betalen worden door de overheid geholpen. Deze groep wil misschien ook wel een keer een EK wedstrijd live zien maar heeft daartoe geen enkele mogelijkheid.

Met name dit soort toernooien moeten voor eenieder toegankelijk zijn en niet enkel voor de hoog opgeleid, goed betaalde medemens. Daarom vind ik dit soort prijzen nergens over gaan. En dat is overigens een mening zoals ik eerder al schetste.

De goedkoopste kaartjes voor de Johan Cruyff Arena waren €50,-. Deze prijs gold voor vrijwel alle speelsteden. Enkel in Baku, Boekarest en Budapest was het €30,- omdat het prijsniveau daar ook simpelweg lager ligt.

De goedkoopste tickets voor Ajax v Spurs waren €58,-.
Voor de laatste poulefase met publiek was het €37,50, €42,50 en €47,50.

Het valt dus alleszins mee met die veel te dure kaartjes.

ALenstra

Wat voor iemand duur is kan voor iemand niet duur zijn. Dus wat is duur. Voor bijstandsgerechtigden zal 50 euro een smak geld zijn. De vraag is dan niet alleen of je goedkopere kaarten voor minder bedeelden moet hebben maar of die kaarten wel in goede handen komen.

Koning Kriel

Toch nog een wedstrijd dit EK. 1/8 finale in Boedapest. Tickets, vlucht en PCR test afspraak zijn geboekt.

Het brengt allemaal wel wat extra uitzoekwerk met zich mee. Het ministerie meldt dat je Hongarije niet in mag maar op de website van de UEFA staat dan gelukkig dat er voor het EK een uitzondering gemaakt wordt. Met een geldig kaartje mag je (indien negatief getest) toch het land in zonder quarantaineplicht. Omdat Hongarije een geel reisadvies heeft hoef je ook terug in Nederland niet in Quarantaine.