Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jehoentelaar

In Duitsland valt naar alle waarschijnlijkheid morgen een beslissing. In de deelstaten Bayern en Nordrhein-Westfalen is men sowieso voorstander en de nationale minister die over gezondheid gaat sprak zich er ook al voor uit om duels zonder publiek af te gaan werken.

Ik plan voorlopig niks meer verder vooruit dan één dag, wat erop neerkomt dat het voorlopig enkel voetbal binnen de landsgrenzen wordt op hooguit semiprofessioneel niveau. De kans dat plannen niet doorgaan is simpelweg te groot en dan leg ik het liefst niks vast.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

spons

Citaat van: Nort op mrt 09, 2020, 13:29:53
Dat lijkt me logisch. Met het EK in de zomer is er nauwelijks ruimte om wedstrijden in te halen.

De EK gaat ook niet door
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Olav

Citaat van: ALenstra op mrt 08, 2020, 12:51:56
Het coronavirus grijpt razendsnel om zich heen en begint al een impact te krijgen op het openbare leven. Zo is bijv. Noord Italie afgesloten van de rest van de wereld om verdere verspreiding tegen te gaan. Hier en daar worden sportwedstrijden en evenementen afgelast of zonder publiek gespeeld. In hoeverre zal dit invloed hebben op groundhop-reizen?

Op dit moment voor bijna iedereen, aangezien zo goed als elke competitie stil is gelegd of wordt vervolgd zonder publiek. Ik zelf moet een streep zetten door de eerste twee weken in Slowakije. Tsjechië gaat ook niet meer, laatste hoop voor deze weken is de Hongaarse competitie. En dan maar hopen dat het blijft bij die twee weken..

ricodejong4

Citaat van: Olav op mrt 10, 2020, 11:40:22
Op dit moment voor bijna iedereen, aangezien zo goed als elke competitie stil is gelegd of wordt vervolgd zonder publiek. Ik zelf moet een streep zetten door de eerste twee weken in Slowakije. Tsjechië gaat ook niet meer, laatste hoop voor deze weken is de Hongaarse competitie. En dan maar hopen dat het blijft bij die twee weken..

Ligt Tsjechië eruit? Kan ik (nog) niks over vinden.


Saltacampos

De hysterie lijkt zich sneller uit te breiden dan het virus zelf...
In Spanje lege tribunes voor de volgende twee speeldagen op niveau 1&2:
https://www.marca.com/futbol/primera-division/2020/03/10/5e676e1722601d894b8b45e1.html

O.a. misschien wel de mooiste derby van Spanje, die tussen Sevilla en Betis, zal dus zonder toeschouwers worden betwist.
Over land and sea

Koning Kriel

Ook in Duitsland al een aantal wedstrijden zonder publiek waaronder Mönchengladbach - Köln en BVB - Schalke.

FC_Emmen

Willem II - SC Heerenveen, RKC Waalwijk - FC Groningen en PSV - FC Emmen gaan komend weekeinde NIET door wegens het coronavirus.
Bron: https://twitter.com/VI_nl/status/1237397693770731521
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

headout

Liever aflasten, dan wedstrijden voor lege tribunes.

Overigens hoop ik dat de KNVB/UEFA/FIFA nu ook eens doorpakken mbt de voetbalkalender. Die is overvol, waardoor schuiven in geval van afgelastingen amper nog mogelijk is. Nu is de huidige situatie redelijk uitzonderlijk, maar als je zag hoe lang het duurde voordat men een datum vond voor AZ-Feyenoord en Utrecht-Ajax....
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

ALenstra

In Duitsland zijn de ijshockey-competities per direct stil gelegd. Playoffs worden niet meer gespeeld.

Joost

In België hebben ze het wel toevallig makkelijk nu. Na de komende speelronde kun je net zo goed de rest van het seizoen schrappen.

Koning Kriel

Er zijn wel interessante ontwikkelingen op het moment. Zo schijnt Getafe te weigeren om in Milaan te spelen ook al is het zonder publiek en zouden ze zelfs overwegen om niet te gaan. Daardoor zal de druk op de UEFA alleen maar toenemen om de Europese toernooien stil te leggen. Gezien de ruimte in de agenda is er dan geen andere mogelijkheid als het uitstellen van het EK. Er was een gerucht dat verschillende nationale bonden daar al om gevraagd hebben maar de UEFA ontkent het gerucht.

De UEFA laat zich in ieder geval weer eens kennen en hangt het belang van geld harken boven alle anderen belangen, maar dat is niet nieuw natuurlijk. Juist op dit moment zou de UEFA haar maatschappelijke betrokkenheid kunnen tonen maar daar kunnen we alleen maar van dromen.

ksclgiov282

Normaal gezien vertrek ik komende dinsdag voor twee midweek wedstrijden in Engeland, Forest v Huddersfield op woensdagavond ligt al vast. Nu blijkt de Griekse eigenaar van Forest besmet met het virus, dus ik kan de bui al zien hangen natuurlijk. Afgelopen november miste ik ook al Forest v Derby door een vlucht die uren vertraging had, de City Ground lijkt wel onvinckbaar voor mij.
Bang afwachten...

Hunebed on tour

Citaat van: ksclgiov282 op mrt 11, 2020, 09:37:22
Normaal gezien vertrek ik komende dinsdag voor twee midweek wedstrijden in Engeland, Forest v Huddersfield op woensdagavond ligt al vast. Nu blijkt de Griekse eigenaar van Forest besmet met het virus, dus ik kan de bui al zien hangen natuurlijk. Afgelopen november miste ik ook al Forest v Derby door een vlucht die uren vertraging had, de City Ground lijkt wel onvinckbaar voor mij.
Bang afwachten...

Manchester City - Arsenal is vanavond ook al afgelast omdat Arsenal onlangs tegen Olympiakos heeft gespeeld. De eigenaar van Olympiakos is daarnaast ook eigenaar van Forest dus grote kans inderdaad dat deze wedstrijd geen doorgang zal krijgen.

Nort

What's in the money.

Het uitstellen van het EK en doorspelen in de zomer is ook weer niet zo gemakkelijk. De Copa America wordt ook gespeeld en die kunnen zomaar bepalen dat hun toernooi wel doorgaat.

Ik ben overigens wel voorstander van het stil leggen van de competitie.