"Typisch Engelse Stadions"

Gestart door hgrm, sep 21, 2008, 21:23:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op sep 23, 2008, 12:05:05
Ik ben van mening dat er in België voor groundhoppers meer te zien is, dan in Nederland. Racing Mechelen, KV Mechelen, KV Kortrijk, Berchem Sport, Olympic Charleroi, Beveren en zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen.

Waar ik zelf nog graag naartoe zou willen zijn o.a. Antwerp FC, La Louvière, Eendracht Aalst, Rupel Boom, Willebroek-Meerhof en Standard Luik.

In België hebben ze nog stadions die in Nederland al lang verleden tijd zijn. Hoppers die na midden jaren '90 in Nederland een voetbalwedstrijd bezocht hebben hunkeren naar dit soort stadions, iets wat ze in Nederland nooit meer mee zullen maken. Voor België zelf is het een triest verhaal, financieel en organisatorisch loopt dit land achter op de rest van Europa, wat zich ook weer vertaalt in de huidige positie van België in Europa vandaag de dag.

Waarom staat Stadion de Schalk van Willebroek-Meerhof in je rijtje? Vraag me af wat hier zo bijzonder aan is? De andere zijn natuurlijk allemaal zeker de moeite waard om te bezoeken. Van De Bosuil is het jammer dat de korte zijden zijn ingenomen door moderne tribunes. Bij La Louviere maken de flatgebouwen achter het stadion het aanzicht mooi.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Erkaa

Ik ben afgelopen vrijdag bij Go Ahead Eagles -Cambuur geweest. Al lopend door het straatje 'Hof van Colmschate' kreeg ik toch echt een gevoel van "dit is nou typisch Engels". Het deed me denken aan mijn bezoek aan Luton Town - Stoke City in '96, het betrof destijds ook een avondwedstrijd. Mijn avond was hiermee al geslaagd!

Joost

Willebroek staat bij mij ook hoog, lijkt me een erg gezelli stadionnetje. Ik ben er hard over aan het denken er komende zondag al heen te gaan.

Han

Hoewel de Bosuil niet beantwoordt aan de topictitel doet mijns inziens de main stand van De Bosuil dat wél. 1998. Vergelijk met de plaat van TeeZee:


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Met andere woorden: geen fluit veranderd....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Ik zie in dit topic veel 'oude' vervallen stadions, liefst met 4 verschillende tribunes, de één nog meer rijp voor de sloop dan de ander(waar ik absoluut geen voorstander ben, laten staan die mooie oude bakken, a.u.b.)in een woonwijk, liefst volkswijk.
Dit is ook mijn beeld van 'typisch Engelse stadions' en ik vond het Oosterpark daar dan ook een prachtig voorbeeld van, en noemde het Oosterpark ook altijd een typisch Engels stadion, maar in dit topic is er discussie ontstaan over de nieuwe 'trend' in Engeland.
Bradford City heeft zo'n mooi, nieuw, typisch Engels stadion en ik stuitte afgelopen week toevallig op het stadion van Brann Bergen die ook wel aan 'de nieuwe Engelse standaard' voldoet, ik vind het dan persoonlijk ook één van de mooiere nieuwe stadions: http://www.brann.no/index.php?mapping=210 .

Sebastiaan_W

Citaat van: HJanneman op okt 04, 2008, 13:38:49
Ik zie in dit topic veel 'oude' vervallen stadions, liefst met 4 verschillende tribunes, de één nog meer rijp voor de sloop dan de ander(waar ik absoluut geen voorstander ben, laten staan die mooie oude bakken, a.u.b.)in een woonwijk, liefst volkswijk.
Dit is ook mijn beeld van 'typisch Engelse stadions' en ik vond het Oosterpark daar dan ook een prachtig voorbeeld van, en noemde het Oosterpark ook altijd een typisch Engels stadion, maar in dit topic is er discussie ontstaan over de nieuwe 'trend' in Engeland.
Bradford City heeft zo'n mooi, nieuw, typisch Engels stadion en ik stuitte afgelopen week toevallig op het stadion van Brann Bergen die ook wel aan 'de nieuwe Engelse standaard' voldoet, ik vind het dan persoonlijk ook één van de mooiere nieuwe stadions: http://www.brann.no/index.php?mapping=210 .

Dat vind ik nog één van de meest trieste trends, dat de floodlights tegenwoordig in het dak van de tribune worden gemonteerd. Geweldig als je de floodlights in ene op ziet doemen of dat je een stadion zoekt en de floodlights als leidraad gebruikt. De één nog imposanter dan de ander.

HJanneman

Ja, dat puntje van kritiek heb ik ook, maar ik vind het stadion verder wel erg mooi, omdat het niet uit één ovaaltje bestaat, maar dat je verschillende tribunes kunt onderscheiden die niet alleen los van elkaar staan, maar ook van elkaar afwijken, zo kan het dus gelukkig nog steeds.

Joost

Typisch Engels vond ik het Bureaufosse. Een end-terrace is aanwezig en bij de hoofdtribune is het dak deels naar voren aflopend. Ik mis alleen nog een paddock.

hoevenen lion

Citaat van: Joost op nov 16, 2008, 22:56:20
Typisch Engels vond ik het Bureaufosse. Een end-terrace is aanwezig en bij de hoofdtribune is het dak deels naar voren aflopend. Ik mis alleen nog een paddock.
En floodlights.

Daniel

#40
Even nieuw leven inblazen hier!

Tijdens mijn reis door Engeland heb ik diverse stadions bezocht. Griffin Park en Craven Cottage in Londen sprongen er qua romantiek en 'het engelse voetbalgevoel' het meest bovenuit.

craven cottage

Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Batflyer

Ik zie geen foto van Brentford..

Op die tribune heb ik in augustus gestaan bij de wedstrijd tegen Grimsby. Zo ziet het er nu uit:

Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Daniel

Ja mooie foto, ik heb daar gestaan op 6 september bij de match Brentford-Dagenham and Redbridge...Exact dezelfde foto gemaakt, dus die plaats ik nu dan maar niet.

Ik hoop dat deze luchtfoto van het stadion Brentford het wel doet

Fantastisch om te zien hoe dicht die huizen tegen de tribunes aan staan. En! Ook mooi om te zien dat er op elke hoek van het stadion een pub zit. als je van Engels voetbal houdt met de tradities enzo moet je hier een keer geweest zijn
Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

KRCM1904

Citaat van: Joost op sep 29, 2008, 16:11:44
Willebroek staat bij mij ook hoog, lijkt me een erg gezelli stadionnetje. Ik ben er hard over aan het denken er komende zondag al heen te gaan.

Stadion De Schalk in Willebroek staat ondertussen al een tijdje leeg en heeft ook geregeld af te rekenen met vandalisme.
Recent was er weer brand gesticht. => http://www.gva.be/cnt/dmf20160525_02307757/brand-in-oud-voetbalstadion-van-willebroek
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)