Hoofdmenu

Stadions top 3

Gestart door Arjen, apr 03, 2013, 21:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: Han op apr 05, 2013, 00:19:21
Wat mankeert er aan lieden die het Westfalenstadion niet propageren als 'het mooiste stadion'?

Helemaal niets Han.
Maar kun je me uitleggen welk stadion mooier is en waarom dat zo is?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: Breda op apr 04, 2013, 23:55:54
Kuip zou in mijn Nederlandse lijstje de top-10 niet halen. Alle hosanna rond die bak begrijp ik niet zo best.

Dan ben ik erg benieuwd naar de ( minimaal ) 10 stadions die jij mooier vind.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Dieter op apr 04, 2013, 18:36:12
1. Poljud, Hajduk Split: prachtige ligging en meest fanatieke sfeer die ik ooit meemaakte.
2. Westfalen, Dortmund: Die Gelbe Wand, geen extra commentaar nodig.
3. Felix Bollaert, RC Lens: unieke spionkop op de lange zijde, kippenvel toen 'Les Corons' gezongen werd.

Met een eervolle vermelding voor de Galgenwaard in Utrecht ook.

Volgens mij gaat het hier om het stadion en niet om de sfeer, daar kan je een hele andere top 3 mee samenstellen en is ook sterk afhankelijk van de wedstrijd
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koploper07

1. De Kuip
2. Camp Nou
3. Westfalen stadion

Joost

Citaat van: hgrm op apr 05, 2013, 00:00:54
Een stadion bottom 3 is ook leuk.

Als we het bij het Nederlandse profvoetbal houden:

1. RKC-stadion
2. ADO-stadion
3. Arena

Ik zou Zwolle op de laatste plaats zetten en wat daar boven staat daar ben ik nog niet uit.

TeeZee

1. Vetch Field, voormalige thuisbasis van Swansea City
2. St James' Park, Exeter City
3. Craven Cottage, Fulham

spons

Citaat van: cafebac op apr 05, 2013, 05:30:21
Bij Almere komen ze met pijn en moeite nog aan de classificatie 'stadion', dat ding in Abcoude Noord is een sporthal. ;)

Dan ben je volgens mij de sporthal in Arnhem nog op je lijstje vergeten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: FC_Emmen op apr 05, 2013, 01:39:21
Wat maakt het Almere City stadion volgens jou zo veel mooier dan de Arena?

Almere heeft geen tankgracht, geen dak en geen dichte hoeken.

Zwolle schijnt wat verbeterd te zijn met het plaatsen van extra tribunes. Heb het zelf nog niet gezien, echter.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op apr 05, 2013, 11:17:01
Ik beperk me tot stadions die ik zelf heb bezocht en noem dan voor de vuist weg...

Beatrixstraat / Adelaarshorst / Koel / Langeleegte / LONGA / Brasserskade / Irislaan / UVS / Galgenwaard / Alkmaarderhout / Rheden / WVC / Cambuur / Zwartemeer / Sparta-Kasteel / Schietberg / Wageningse Berg / Philips-Stadion etc. etc. etc.

Er zitten een aantal mooie tussen maar Irislaan?? Dat stelde toch maar heel weinig voor?

TeeZee

Beoordelen jullie een stadion leeg of met publiek?

Han

Citaat van: FCT1980 op apr 04, 2013, 11:36:48
Klopt helemaal. Als je daar bent geweest en je vind dat niet het mooiste stadion is er iets mis.

Citaat van: Han op apr 05, 2013, 00:19:21
Wat mankeert er aan lieden die het Westfalenstadion niet propageren als 'het mooiste stadion'?

Citaat van: FCT1980 op apr 05, 2013, 08:09:27
Helemaal niets Han.

Bepaald geen overtuigende reactie.

Het aantal subjectieve en kwalitatieve criteria om een stadion te beoordelen als 'het mooiste' of 'het indrukwekkendste' is te talloos om het als een absolutisme te rangschikken. Zo zou men in vervoering raken van de aesthetica van een leeg stadion of verpletterd worden door de ambiance; of begeesterd raken van de architectuur. Ook de 'embedding' van een stadion speelt in mijn optiek een niet onbelangrijke rol.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: TeeZee op apr 05, 2013, 13:11:37
Beoordelen jullie een stadion leeg of met publiek?

Ik beoordeel leeg, op bouwstijl, graad van verval en ligging.

Vandaar dat de Kuip en het Westfalenstadion niet in mijn lijstjes staan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Hoe subjectief dit topic ook is, het mist foto's! Ik plaats de mijne later, zodra ik weer uit de nachtdienst ben.

Niels_Zitterd

Citaat van: TeeZee op apr 05, 2013, 14:52:25
Hoe subjectief dit topic ook is, het mist foto's! Ik plaats de mijne later, zodra ik weer uit de nachtdienst ben.

Dat is iets wat ik voor mijn lijst zo kan oplossen ;-)

Nederland

1. De Baandert:







2. De Adelaarshorst:







3. De Kuip:







Algemeen

1. Goodison Park:











2. Grotenburg:







3. Wildpark:






spons

Citaat van: Breda op apr 05, 2013, 11:17:01
Ik beperk me tot stadions die ik zelf heb bezocht en noem dan voor de vuist weg...

Beatrixstraat / Adelaarshorst / Koel / Langeleegte / LONGA / Brasserskade / Irislaan / UVS / Galgenwaard / Alkmaarderhout / Rheden / WVC / Cambuur / Zwartemeer / Sparta-Kasteel / Schietberg / Wageningse Berg / Philips-Stadion etc. etc. etc.

Naar mijn idee hebben we het hier over stadions en niet over wat amateur complexen.

Ik weet dat ze in Breda een behoorlijk calimero gedrag vertonen t.o.v. Rotterdam en er dus alles aan zullen doen om De Kuip niet te hoeven noemen, al zouden ze daar maar wat graag eindelijk weer eens een keertje een bekerfinale spelen, maar van jou had ik echter altijd de indruk dat je hier ver boven stond
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen