Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Joost op aug 15, 2020, 09:57:49
Statistieken, dan onderaan bij rankings staat stadions. En dan Nederland kiezen.

Aha dat wist ik niet. Dankje

Tribuneklanten

Gert Post zijn laatste wedstrijd was 29-07; SV Braakhuizen - SV Braakhuizen.
Eindstand? Nul - Nul

Je kan alleen de stadions zien die hij bezocht heeft, helaas niet met welke wedstrijd.

Joost

Citaat van: Tribuneklanten op aug 26, 2020, 10:31:49
Gert Post zijn laatste wedstrijd was 29-07; SV Braakhuizen - SV Braakhuizen.
Eindstand? Nul - Nul

Je kan alleen de stadions zien die hij bezocht heeft, helaas niet met welke wedstrijd.
Moet je 'm even als vriend toevoegen.

Tribuneklanten

Citaat van: Joost op aug 26, 2020, 11:01:30
Moet je 'm even als vriend toevoegen.

Geen zin in vervuiling van mijn TL aldaar.

ALenstra

Vandaag is het precies 40 jaar geleden dat ik mijn eerste wedstrijd in Engeland bezocht. Tottenham Hotspur-Norwich City in White Hart Lane. Het werd 2-3 voor de bezoekers. Ik betaalde 1.90 pond voor een staanplaats en 0.30 voor het programmablad.

Nort


Jef400

Mooie statistieken. Tegenwoordig heb je daar nog geen flesje cola voor in het Londonse.



Koning Kriel

En dus kunnen we concluderen dat het in het "slechtste scenario" omgerekend 15 pond was voor een kaartje. Daar ga je er nu niet meer voor komen.

Twee belangrijke zaken die dat bepalen. 1) Er zijn geen staanplaatsen meer 2) Voetbal in de jaren 80 was minder populair vanwege o.a. het geweld in het stadion. Het aanbod oversteeg de vraag waar dit nu andersom is. Waarbij met name 2 bepalend zal zijn want ook een staanplaats ga je nu in de PL niet meer voor 15 pond kunnen kopen (mochten ze er zijn).

Saltacampos

#955
Citaat van: Koning Kriel op apr 21, 2021, 15:49:35
En dus kunnen we concluderen dat het in het "slechtste scenario" omgerekend 15 pond was voor een kaartje. Daar ga je er nu niet meer voor komen.

Twee belangrijke zaken die dat bepalen. 1) Er zijn geen staanplaatsen meer 2) Voetbal in de jaren 80 was minder populair vanwege o.a. het geweld in het stadion. Het aanbod oversteeg de vraag waar dit nu andersom is. Waarbij met name 2 bepalend zal zijn want ook een staanplaats ga je nu in de PL niet meer voor 15 pond kunnen kopen (mochten ze er zijn).
Ik denk dat vooral 1 speelt (in combinatie met de gestegen lonen van de spelers).
In de jaren veertig, vijftig en zestig was voetbal ook niet duur en zaten de stadions elke week vol:
https://www.european-football-statistics.co.uk/attn/nav/attnengleague.htm
Over land and sea

Nort

Citaat van: Saltacampos op apr 21, 2021, 16:07:07
Ik denk dat vooral 1 speelt (in combinatie met de gestegen lonen van de spelers).
In de jaren veertig, vijftig en zestig was voetbal ook niet duur en zaten de stadions elke week vol:
https://www.european-football-statistics.co.uk/attn/nav/attnengleague.htm
In de jaren was er ook niet zoveel geweld in de stadions, wat zoals Frank zegt een terechte tweede oorzaak is.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jarowi

30 jaar geleden, april 1991, zat ik voor mijn eerste wedstrijd in Engeland op de Arthur Wait Stand van Selhurst Park. Het was een wedstrijd tussen Charlton Athletic (die op Selhurst Park speelde toen The Valley werd gerenoveerd) en Newcastle United in de toenmalige Divison Two. Ik heb net het kaartje even opgezocht en ik betaalde toen £10,-.

Saltacampos

Citaat van: Nort op apr 21, 2021, 16:28:16
In de jaren was er ook niet zoveel geweld in de stadions, wat zoals Frank zegt een terechte tweede oorzaak is.
Vanuit de redenering die hij maakt in 2/ daalde de vraag door het geweld en was het daarom goedkoop. Dat klopt historisch gezien niet. Dat is mijn punt. Het geweld hield het publiek voor een deel weg, maar had geen negatieve impact op de prijs want die was altijd al laag geweest. Het is door het invoeren van de zitplaatsen dat de prijzen zijn gestegen. Meer comfort, meer veiligheid, dus een hoger prijskaartje, overgang van een rauwe arbeiderssport naar een middenklasse-evenement. Men heeft een ander publiek aangeboord door de prijzen te verhogen, daarom kijken veel mensen in Engeland in de pub naar de wedstrijd, het stadion is voor veel mensen uit lagere sociale klassen nu te duur geworden.
Over land and sea