Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bossche Bol

Jarenlang heb ik wedstrijden bezocht die op het vastgestelde tijdstip begonnen. Kan de laatste die veel later begon niet eens herinneren (ja een paar keer 10 minuten omdat er nog teveel fans buiten stonden, maar dat is niet zo bijzonder).
Dit weekend plots 2 wedstrijden die een half uur werden uitgesteld om andere redenen.
Gisteren in Meppen wegens een defect aan de supporterstrein van de uitfans en vandaag in Nijmegen bij NEC am.-UDI '19 wegens een blessure van de grensrechter in de warming-up.

Natuurlijk totaal nutteloze informatie, maar vond het wel opvallend.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Ralf

Ik heb 2x een wedstrijd in 6-4 zien eindigen.
Dat is op zich al opmerkelijk, nog opmerkelijker is dat Andre Ooijer in beide wedstrijden wist te scoren.

Batflyer

Citaat van: Ralf op nov 15, 2011, 15:23:22
Ik heb 2x een wedstrijd in 6-4 zien eindigen.
Dat is op zich al opmerkelijk, nog opmerkelijker is dat Andre Ooijer in beide wedstrijden wist te scoren.


Utrecht v Ajax en welke wedstrijd nog meer?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Niels_Zitterd

Citaat van: Batflyer op nov 17, 2011, 12:18:43
Utrecht v Ajax en welke wedstrijd nog meer?

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gaat dat om Fortuna Sittard - PSV op 07-05-1999

15. 1-0 Regillio Simons 
25. 2-0 Wilfred Bouma
40. 2-1 Ruud van Nistelrooy
42. 3-1 Regillio Simons 
47. 4-1 Andre Ooijer (eigen goal)
52. 5-1 Regillio Simons
53. 5-2 Ruud van Nistelrooy
63. 6-2 Regillio Simons
79. 6-3 Luc Nilis
81. 6-4 Theo Lucius    

Cyclebob

Met het 1e van SVV (smc) 170 grounds bezocht, waarvan 18 wegens verhuizing niet meer in gebruik en 30 grounds waarvan club is opgegeven/gefuseerd. Verder 99x een uitwedstrijd voor een meerdere maal bezocht, waarvan 1 club 5x: Wilhelmus. 3 beslissingswedstrijden op neutraal terrein. Blinde vlekken zijn Groningen en Zeeland. Wie biedt meer?   
   
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Wat betreft dat laatste: ik heb in alle provincies wedstrijden bezocht.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Tot 170 kom ik zeker niet, maar je hebt me wel getriggerd een overzicht te maken.

Ralf

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 17, 2011, 14:27:19
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, gaat dat om Fortuna Sittard - PSV op 07-05-1999

15. 1-0 Regillio Simons 
25. 2-0 Wilfred Bouma
40. 2-1 Ruud van Nistelrooy
42. 3-1 Regillio Simons 
47. 4-1 Andre Ooijer (eigen goal)
52. 5-1 Regillio Simons
53. 5-2 Ruud van Nistelrooy
63. 6-2 Regillio Simons
79. 6-3 Luc Nilis
81. 6-4 Theo Lucius

Correct!

Gouverneur

Dit weekend in 24 uur tijd drie wedstrijden gezien en ze eindigden alle in een gelijkspel (Fortuna Köln - Elversberg 1-1, Heracles - Twente 1-1 en ADO Den Haag - FC Utrecht 2-2)

Cyclebob

Citaat van: Cyclebob op nov 17, 2011, 22:07:18
Met het 1e van SVV (smc) 170 grounds bezocht, waarvan 18 wegens verhuizing niet meer in gebruik en 30 grounds waarvan club is opgegeven/gefuseerd. Verder 99x een uitwedstrijd voor een meerdere maal bezocht, waarvan 1 club 5x: Wilhelmus. 3 beslissingswedstrijden op neutraal terrein. Blinde vlekken zijn Groningen en Zeeland. Wie biedt meer?
Iets minder nutteloze update: hieronder de opgeheven clubs: FC Wageningen, Turkiyemspor Amsterdam, Tonegido Voorburg, HS Texas DZS Den Haag, Badios Boys Rotterdam, HION Rotterdam en RBC Roosendaal.
De met SVV bezochte clubs die zijn gefuseerd:    
Nijenrodes Breukelen (FC Breukelen)   
Osdorp Amsterdam   (Blauw Wit A)   
KBV Amsterdam (Blauw Wit A)      
Voorburg   (Forum Sport)      
VIOS Den Haag (Escamp)      
LenS Den Haag (Escamp)      
Kranenburg Den Haag (Haaglandia)   
Fortuna Vlaardingen (Victoria'04)   
VV Vlaardingen (Deltasport)      
HSC'89 Vlaardingen (CWO)   
GTB Schiedam (Hargasport)      
Ursus Schiedam (Hargasport)           
SMC Schiedam (SVV)      
DHS Schiedam (Spaland)      
ODC'94 Schiedam   (Spaland)   
EDS Rotterdam( AGE)      
Germinal Rotterdam (AGE)
Neptunus Rotterdam (Neptunus Schiebroek)   
Xerxes Rotterdam (XerxesDZB)   
Groen Wit Rotterdam (Zestienhoven)   
SMV Hillegersberg (Hillegersberg)   
DOTO Pernis (VV Pernis)      
WRW Brielle (VV Brielle)      
WVO Oosterhout (VV Oosterhout)   
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bier und Bratwurst

#145
Almelo: SV Rietvogels is in het begin van dit seizoen opgeheven. V.V.DVO' 71 (Door Vrienden Opgericht) dit jaar nog uitkomend in de 3e klasse D gaat het sportveld aan " Het Maatveld" ,op het Tusveld(gemeente Almelo),verlaten. Ze gaan fuseren met Rietvogels en volgend jaar deelnemen aan de competitie. VV DVO'71 is dit jaar net 40 jaar geleden opgericht door postbodes van de PTT voortkomend uit het bedrijfsvoetbal . Als accomodatie is gekozen voor het terrein van SV Rietvogels. De nieuwe naam voor de club is nog niet bekend. DVO'71 maakt de competitie gewoon af in 3D ,ze staan nu op de laatste plaats. Met Rietvogels ging het evenals met DVO al een tijdje slecht. De ledenaantallen waren zeer klein. Onlangs werd er in het clubgebouw van Rietvogels nog een grote hennepplantage opgerold(Wietvogels). VV DVO'71 heeft als hoogtepunt een paar jaar geleden zelfs even in de 2e klasse gespeeld.
VV Rietvogels heeft in de 70er jaren nog een tijdje in de hoofdklasse gespeeld en was toen een grote vereniging qua leden en toeschouwers in Almelo.Ze hebben een mooie Elascon tribune.

Zelf heb ik nog 4 jaren gevoetbalt bij D.V.O.'71
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Rietvogels speelde niet in de hoofdklasse, maar wel in de eerste klasse toen dat nog het hoogste amateurniveau was.  Eind '60 / begin '70.

Overigens kom ik tot "slechts" 71 bezochte grounds als supporter van HSC'21, waaronder Sportpark De Riet.

Die 71 zijn als volgt over de provincies verdeeld: 31x Gelderland, 23x Overijssel, 6x Drenthe, 2x Groningen, 2x Friesland, 2x Utrecht, 2x Brabant 1x Noord Holland, Zuid Holland en Limburg.

Flevoland en Zeeland ontbreken, maar voor zover ik kan nagaan heeft HSC'21 daar ook nog nooit een officieel duel gespeeld.

Inmiddels verdwenen clubs: Ede, SSSE (opgegaan in FC Eibergen) en SOS (opgegaan in vv Hellendoorn), Turkiyemspor.

Inmiddels verdwenen / sterk verbouwde grounds (voor zover mij bekend): Achilles 1894 (Houtlaan), AGOVV (oude Berg en Bos), Emmen (oude Meerdijk), Hoogeveen, Heracles (Bornsestraat), FC Twente (Diekman, Arke Stadion), Be Quick'28 (oude terrein).


Bier und Bratwurst

sorry,je hebt gelijk,toen was er inderdaad nog geen hoofdklasse. Ik doelde op het hoogste nivo van de amateurs.
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

Nou, excuses hoeven ook weer niet. Ik wist het toevallig, omdat ik een artikeltje zou maken met één van de spelers uit die tijd. Helaas werd het geskipt voor een commercieel beter verkoopbaar onderwerp. Kon ik de beste man die zijn plakboeken al van zolder had gehaald weer afbellen. Fijn.

hgrm

Nieuw record: Preussen Münster scoorde gistermiddag na 23 seconden. M'n oude record stond op 28 seconden bij Genemuiden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen