Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Ralf op apr 06, 2012, 10:50:08
Vanavond zal ik mijn 50ste stadion bezoeken, waarvan 27 in Nederland en 23 in het buitenland.
43 in combinatie met een wedstrijd, 7 'slechts op bezoek'.

Valt waarschijnlijk in het niet bij sommige anderen hier, maar vind het toch een mooi aantal!
Al was het je eerste, iedereen moet ergens beginnen toch? Veel plezier!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Ralf op apr 06, 2012, 10:50:08
Vanavond zal ik mijn 50ste stadion bezoeken, waarvan 27 in Nederland en 23 in het buitenland.
43 in combinatie met een wedstrijd, 7 'slechts op bezoek'.

Valt waarschijnlijk in het niet bij sommige anderen hier, maar vind het toch een mooi aantal!

Gefeliciteerd,op naar de volgende 50!!
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

Ik zit nog maar op 36.
In april verwacht ik echter de 40 de passeren.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Verwijderd lid

Qua bezochte wedstrijden vinckte ik vandaag nummer 999 af.
Maandag bij Noordwijk - G.V.V.V. vul ik de 1000e in.
Aantal groundhops zal ik moeten tellen, dat weet ik niet exact.

FCT1980

Maar tllen jullie ook de amateurcomplexen mee? Ik zie soms foto's voorbij komen waarvan ik echt het nut niet zie.
Topklasse ne hoofdklasse in Nederland tel ik zelf bijvoorbeeld niet mee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Verwijderd lid

Citaat van: FCT1980 op apr 07, 2012, 22:04:27
Maar tllen jullie ook de amateurcomplexen mee? Ik zie soms foto's voorbij komen waarvan ik echt het nut niet zie.
Topklasse ne hoofdklasse in Nederland tel ik zelf bijvoorbeeld niet mee.

Ik tel alles mee; ook beloftenelftallen en eventueel jeugd (al heb ik er maar 1 jeugdwedstrijd in staan).
Voetbal = Voetbal

FCT1980

Citaat van: Meester op apr 08, 2012, 09:37:45
Ik tel alles mee; ook beloftenelftallen en eventueel jeugd (al heb ik er maar 1 jeugdwedstrijd in staan).
Voetbal = Voetbal

Dan heb ik ook over de 100 voetbalcomplexen bezocht haha.
Ik hou het persoonlijk liever bij de betaalde klassen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Over het mee tellen van verschillende clubs kun je idd over discussieeren. Bij de top en hoofdklasse heb je ook een aantal mooie voetbal complexen, helaas zijn deze tegenwoordig bijna allemaal met kunstgras. Zelf zal jij mij niet zo snel vinden bij het amateur voetbal. Ik kies ook liever voor het betaald voetbal.

Van de laatste 4 laatste "groundhop" bezoeken hebben 3 clubs na mijn bezoek het licht aan het eind van de tunnel gevonden. Helmond sport heb ik in het deze periode bezocht en sindsdien alles nog gewonnen. Oberhausen heb ik bezocht toen ze 19e stonden, nu zijn ze al 6 wedstrijden ongeslagen en staan boven de degradatie zone. Lokeren heb ik gezien toen ze de beker wonnen voor het eerst in de historie, wat een feest was het daar zeg! 

3434

Zelf tel ik tot de Belgische 4de klasse mee.  Wedstrijden in provinciale reeksen, jeugdwedstrijden of oefenwedstrijden in nationale reeksen tel ik niet mee. In Nederland ben ik enkel in de twee hoogste reeksen gaan kijken dus daar heb ik geen probleem qua telling.

Ik weet niet meer wat ik al heb gezien in provinciale/oefenwedstrijden en als ik het niet exact weet, wil ik het liever niet meetellen.


De enige uitzondering is een wedstrijd van de U23Belgiƫ-Griekenland in het mijnstadion in Beringen. Prachtig terrein dat nog enkel gebruikt wordt voor vrouwenvoetbal of U23/21.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Nort

Ach het maakt ook eigenlijk helemaal niks uit, elke persoon heeft zo zijn eigen voorwaarden. Het mijnstadion staat ook nog een keer op mijn verlanglijsttje, waarschijnlijk wordt deze komende zomer (juni) een keer gevinckt.

wekke

#205
Citaat van: nort op apr 08, 2012, 16:11:21
Ach het maakt ook eigenlijk helemaal niks uit, elke persoon heeft zo zijn eigen voorwaarden. Het mijnstadion staat ook nog een keer op mijn verlanglijsttje, waarschijnlijk wordt deze komende zomer (juni) een keer gevinckt.

De oefenschema's van KRC Genk of STVV goed in het oog houden. Zij durven al eens een wedstrijd in het mijnstadion spelen in het tussenseizoen. Vorige zomer werd er bijvoorbeeld STVV-Lierse gespeeld.

Wat het tellen van wedstrijden betreft. Ik tel alle wedstrijden van de eerste ploeg (nationaal, provinciaal en oefenmatchen), reserven (nationaal) en jeugd (nationaal tot en met U17). Ieder zijn systeem natuurlijk :-)

cafebac

Ik sta nu op 52 grounds met wedstrijd, waarvan 25 in het buitenland.

Ik kan een aantal wedstrijden die ik midden jaren 90 in het Philips Stadion bezocht moet hebben niet meer traceren, maar qua wedstrijden waar ik ZEKER ben geweest haal ik over vier wedstrijden de 500.

Nort

Zelf zit ik nu 32 grounds, met maar 6 buitenlandse wedstrijden. Ben dit jaar pas begonnen met het groundhopping in het buitenland. Er staan nog wel tripjes naar Bochum,Wuppertalle,Essen, Genk en Luik(misschien) op het programma. Bijna alle andere stadions zijn met PSV bezocht en heb de meeste stadions in de eredivise nu wel een keer of 4/5 gehad.

Qua wedstrijden zit ik nu denk ik rond de 300, ruim 80% heb ik in het Philips stadion gezien.

Joost

Meneer groundhopping.de heeft in de 49 dagen tussen 24 februari en 9 april 47 voetbalwedstrijden gezien. En dan waren daarvan ook nog 4 dagen reistijd zonder wedstrijd naar Nepal waar-ie 5 wedstrijden in de AFC Challenge Cup zag.

Dat kun je toch nauwelijks meer een hobby noemen?


HRM1880

Citaat van: Joost op apr 12, 2012, 21:41:23
Meneer groundhopping.de heeft in de 49 dagen tussen 24 februari en 9 april 47 voetbalwedstrijden gezien. En dan waren daarvan ook nog 4 dagen reistijd zonder wedstrijd naar Nepal waar-ie 5 wedstrijden in de AFC Challenge Cup zag.

Dat kun je toch nauwelijks meer een hobby noemen?
Ik vraag mij echt af hoe dien mens dat blijft bekostigen.