Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jvdreumel2

Citaat van: Arjen op jan 03, 2015, 17:48:20
Zag van de week een selfie-stok (?) voorbijkomen bij Tottenham-Chelsea. Moest gelijk aan dit topic denken.

Dat zag ik ook, vond het raar dat die dingen mee het stadion in mogen. Je kan er best iemand mee verwonden.
Komen dadelijk alle hooligans met zo'n selfie-stok in de hand naar het stadion, dat moet een maf beeld zijn.


HRM1880

Citaat van: Arjen op jan 03, 2015, 17:48:20
Zag van de week een selfie-stok (?) voorbijkomen bij Tottenham-Chelsea. Moest gelijk aan dit topic denken.
Dat was geen selfiestock maar een statief voor een GoPro-camera. Heb ik al wel vaker zien gebruiken. Bijvoorbeeld de man achter deze site http://kartofliska.pl/ gebruikt dat al jaren.

jvdreumel2

Een leuk artikel voor onze groundhoppioniers:  kaartjes kopen lijkt me niet moeilijk in deze landen, maar of je het voor de gezelligheid moet doen vraag ik me af.......

http://theballisround.co.uk/2012/06/01/the-worst-supported-leagues-in-europe/

jvdreumel2

Citaat van: HRM1880 op jan 03, 2015, 22:11:20
Dat was geen selfiestock maar een statief voor een GoPro-camera. Heb ik al wel vaker zien gebruiken. Bijvoorbeeld de man achter deze site http://kartofliska.pl/ gebruikt dat al jaren.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/395753_tottenham-verbiedt-selfiesticks

En er is een verbod.....

3434

Den Dreef - OH Leuven (2de nationale België) werd mijn 90ste stadion. Toen ik rond 2009 'begon' met groundhoppen vond ik 100 wel een behoorlijk eindgetal/streefgetal.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

RSYG

Interessant! Zit deze zomer in Estland, Letland en Litouwen en wil eigenlijk wel twee wedstrijden meepikken. In Litouwen heb ik de kans om Zalgiris Vilnius te zien in de voorronde van de Champions League en in Estland speelt Flora Tallinn thuis tegen Paide. Ik weet nu wat voor heksenketels ik kan gaan verwachten..

Citaat van: jvdreumel2 op jan 07, 2015, 19:39:28
Een leuk artikel voor onze groundhoppioniers:  kaartjes kopen lijkt me niet moeilijk in deze landen, maar of je het voor de gezelligheid moet doen vraag ik me af.......

http://theballisround.co.uk/2012/06/01/the-worst-supported-leagues-in-europe/

wekke

Citaat van: 3434 op feb 04, 2015, 01:10:56
Den Dreef - OH Leuven (2de nationale België) werd mijn 90ste stadion. Toen ik rond 2009 'begon' met groundhoppen vond ik 100 wel een behoorlijk eindgetal/streefgetal.

Maar ik neem aan dat je niet gaat stoppen?

3434

Citaat van: wekke op feb 04, 2015, 09:34:10
Maar ik neem aan dat je niet gaat stoppen?

Neen, als is er wel veel veranderd tov 2009. Toen zat 'ik' al 4 seizoen in 4de klasse en had ik het zo'n beetje gehad. Voor velen zijn de lagere reeksen een droom om te bezoeken, totdat uw club er effectief speelt.. Destijds bezocht ik vaker wedstrijden in Duitsland of Engeland.

Ondertussen steeg mijn club terug naar 3de en nu 2de nationale, waardoor er weer een deel nieuwe stadions te ontdekken zijn. En mét eigen club heb ik altijd genoeg medereizigers. Iets wat met tripjes naar de Duitse Oberliga niet altijd even gemakkelijk was. Natuurlijk kan je ook alleen hoppen maar ieder zijn ding.

In 2de klasse ontbreekt nog enkel Roeselare, RWDM Brussels en Heist op mijn lijstje. Heist ga ik dit jaar afvinken. Gek hoe ik er nooit geraakt ben ook al speelden we enkele keren in 4de en 3de klasse tegen elkaar hehe :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op feb 05, 2015, 12:12:29
Neen, als is er wel veel veranderd tov 2009. Toen zat 'ik' al 4 seizoen in 4de klasse en had ik het zo'n beetje gehad. Voor velen zijn de lagere reeksen een droom om te bezoeken, totdat uw club er effectief speelt.. Destijds bezocht ik vaker wedstrijden in Duitsland of Engeland.

Ondertussen steeg mijn club terug naar 3de en nu 2de nationale, waardoor er weer een deel nieuwe stadions te ontdekken zijn. En mét eigen club heb ik altijd genoeg medereizigers. Iets wat met tripjes naar de Duitse Oberliga niet altijd even gemakkelijk was. Natuurlijk kan je ook alleen hoppen maar ieder zijn ding.

In 2de klasse ontbreekt nog enkel Roeselare, RWDM Brussels en Heist op mijn lijstje. Heist ga ik dit jaar afvinken. Gek hoe ik er nooit geraakt ben ook al speelden we enkele keren in 4de en 3de klasse tegen elkaar hehe :)
Zou Patro de club zijn die de afgelopen 30 jaar de meeste verschillende tegenstanders had in de nationale reeksen?

3434

De laatste 10 jaar misschien wel. Ik weet dat Heist en Boom ook van 4de naar 2de zijn gestegen (en terug gezakt). Maar om een klein voorbeeld te geven -> in 2010-2011 had ik 4de nationale C compleet afgevinkt.

Dezelfde reeks in 2014-2015 bevat nog 6 dezelfde clubs (van de 15 tegenstanders). Dus in die 6 jaren bevordering C zijn er aardig wat clubs gepasseerd idd.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op feb 05, 2015, 23:26:24
De laatste 10 jaar misschien wel. Ik weet dat Heist en Boom ook van 4de naar 2de zijn gestegen (en terug gezakt). Maar om een klein voorbeeld te geven -> in 2010-2011 had ik 4de nationale C compleet afgevinkt.

Dezelfde reeks in 2014-2015 bevat nog 6 dezelfde clubs (van de 15 tegenstanders). Dus in die 6 jaren bevordering C zijn er aardig wat clubs gepasseerd idd.
Hmm, ik mis er van seizoen 2010-2011 nog 1 en van het huidige seizoen 3.

wekke

#431
Wel een interessante vraag. Moet ik eens opzoeken. Ik denk dat ook KVK Tienen wel zeer veel verschillende tegenstanders zal gehad hebben in de laatste jaren. Het hangt er ook vanaf in hoeverre het team in kwestie een vaste reeks heeft als het in 3e of 4e speelt. Bepaalde grens clubs switchen al eens tussen 3e A en 3e B of kunnen bijvoorbeeld in 4e B of 4e C ondergedeeld worden.

Ook clubs zoals VC Herentals en Oosterzonen die gestaag vanuit 4e provinciale zijn opgeklommen zullen op dit vlak hoge toppen scheren.


maikelll043

Gisteren mijn 100ste wedstrijd bezocht en wat voor een, namelijk MVV Maastricht - NEC Nijmegen

NEC kon namelijk kampioen worden van de Jupiler League mits FC Eindhoven punten verspeelde. Hierdoor was de vraag vanuit NEC zijde erg groot en werd door MVV en de lokale driehoek besloten om NEC de gehele noord tribune te gunnen. Van de 2000 kaarten die beschikbaar werden gesteld werden er 1120 kaarten afgenomen door NEC supporters die zodoende met ong. 30 bussen naar Maastricht kwamen. Het was een leuke wedstrijd met 2 ploegen die erg aan elkaar gewaagd waren alleen was er maar een ploeg die ook daadwerkelijk de kansen benutte. NEC won de wedstrijd verdiend met 1-4 (een beetje geflatteerd). Maar ik ben 'gruuts' op MVV.

Van mijn 100 wedstrijden bezocht ik er 92 in Nederland, 2 in België en 6 in Duitsland. In deze 100 wedstrijden zag ik maar liefst 318 doelpunten.
Mijn 1ste wedstrijd was in het Parkstad Limburg Stadion namelijk de wedstrijd Roda JC - PSV die eindigde in een 1-3 overwinning voor PSV.
Mijn 31ste wedstrijd was in Seacon Stadion - de Koel mijn eerste uitwedstrijd met MVV bij VVV-Venlo helaas won VVV terecht met 2-0 van MVV.

Mijn doelstelling is het bezoeken van alle stadions in de 2 profcompetitie's van Nederland (Eredivisie en Jupiler League)
Voor foto's kijk op FootballFans.eu (Maikelll043) of op https://twitter.com/Maikelll043

Jehoentelaar

Die doelstelling heb ik mezelf ook aangemeten. Vandaag weer een kleine stap gemaakt richting de vaderlandse voltooiing met een bezoek aan FC Den Bosch, dat het opnam tegen Roda JC. Over twee weken gaat het afstrepen verder op het Kasteel.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Het profvoetbal heb ik al lang geleden voltooid, ik had nu de doelstelling om Roda te hebben zien voetballen in alle profstadions. Ik mis er nog 1, Almere.