Hoofdmenu

Old Firm

Gestart door rogo_breda, jun 23, 2021, 09:01:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

Zoals waarschijnlijk elke groundhopper wil ik heel graag de Old Firm nog eens bezoeken. Aangezien ik bij Celtic al eens ben geweest gaat de voorkeur uit naar een wedstrijd op Ibrox. Nu snap ik dat het haast onmogelijk is om aan kaarten te komen, maar volgens mij zijn er nog 2 opties als je bereid bent veel te veel te betalen: een ticketbureau of de zwarte markt. Normaal is het tegen alle principes om zo'n ticketbureau er aan te laten verdienen maar voor deze wedstrijd overweeg ik het wel een keer serieus. Geen idee welk bedrijfje dan een beetje fatsoenlijk is, heeft iemand hier ervaringen mee? Alle andere tips zijn ook welkom!

hgrm

Beide opties vind ik niet echt ethisch. Dan betaal jij veel geld voor een kaartje maar dat geld verdwijnt in de handen van sjacheraars en verdwijnt uit het voetbal.
Dan kun je beter (hoewel ook niet helemaal ethisch) een seizoenkaart kopen. Dan betaal je waarschijnlijk hetzelfde maar gaat het geld wel rechtstreeks naar de club.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Bij Rangers zijn er wachtlijsten voor seizoenskaarten. Rond Ibrox is er geen tot nauwelijks zwarte markt op de wedstrijddag.

rogo_breda

Citaat van: hgrm op jun 23, 2021, 09:52:46
Beide opties vind ik niet echt ethisch. Dan betaal jij veel geld voor een kaartje maar dat geld verdwijnt in de handen van sjacheraars en verdwijnt uit het voetbal.
Dan kun je beter (hoewel ook niet helemaal ethisch) een seizoenkaart kopen. Dan betaal je waarschijnlijk hetzelfde maar gaat het geld wel rechtstreeks naar de club.
Eens, maar het is wel de enige manier vrees ik. Veel te duur inderdaad, maar kwestie van vraag en aanbod. Naar wie het geld gaat vind ik ook niet zo heel relevant aangezien 'het voetbal' er zelf ook al door verziekt is. En de seizoenkaart optie vind ik daarnaast ook niet ethisch verantwoord, aangezien je dan het hele seizoen een plek bezet houdt. Maargoed, die zijn ook al niet meer te koop.

hgrm

Citaat van: rogo_breda op jun 23, 2021, 10:54:33
Eens, maar het is wel de enige manier vrees ik. Veel te duur inderdaad, maar kwestie van vraag en aanbod. Naar wie het geld gaat vind ik ook niet zo heel relevant aangezien 'het voetbal' er zelf ook al door verziekt is. En de seizoenkaart optie vind ik daarnaast ook niet ethisch verantwoord, aangezien je dan het hele seizoen een plek bezet houdt. Maargoed, die zijn ook al niet meer te koop.

Bij de rest van de wedstrijden is er geen schaarste, dus je houdt een plek bezet die anders ook leeg zou zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: Nort op jun 23, 2021, 10:15:39
Bij Rangers zijn er wachtlijsten voor seizoenskaarten. Rond Ibrox is er geen tot nauwelijks zwarte markt op de wedstrijddag.

Toen wij er waren niet nee, maar toen kon Rangers voor het eerst in jaren weer bovenaan komen. Ik denk dat het alleen te doen is als Celtic dik bovenaan staat, dan zijn er vast mensen die van hun kaart af willen.

De Twaalfde Man

Citaat van: rogo_breda op jun 23, 2021, 09:01:49
Zoals waarschijnlijk elke groundhopper wil ik heel graag de Old Firm nog eens bezoeken. Aangezien ik bij Celtic al eens ben geweest gaat de voorkeur uit naar een wedstrijd op Ibrox. Nu snap ik dat het haast onmogelijk is om aan kaarten te komen, maar volgens mij zijn er nog 2 opties als je bereid bent veel te veel te betalen: een ticketbureau of de zwarte markt. Normaal is het tegen alle principes om zo'n ticketbureau er aan te laten verdienen maar voor deze wedstrijd overweeg ik het wel een keer serieus. Geen idee welk bedrijfje dan een beetje fatsoenlijk is, heeft iemand hier ervaringen mee? Alle andere tips zijn ook welkom!
Ik kan je misschien wel helpen, al is dat voor dit seizoen wel afhankelijk hoe snel er weer volledige capaciteit de stadions in mag. Is dan wel aan de kant van Celtic. Je kan me een DM sturen?

PetenSjaal

Citaat van: rogo_breda op jun 23, 2021, 09:01:49
Zoals waarschijnlijk elke groundhopper wil ik heel graag de Old Firm nog eens bezoeken. Aangezien ik bij Celtic al eens ben geweest gaat de voorkeur uit naar een wedstrijd op Ibrox. Nu snap ik dat het haast onmogelijk is om aan kaarten te komen, maar volgens mij zijn er nog 2 opties als je bereid bent veel te veel te betalen: een ticketbureau of de zwarte markt. Normaal is het tegen alle principes om zo'n ticketbureau er aan te laten verdienen maar voor deze wedstrijd overweeg ik het wel een keer serieus. Geen idee welk bedrijfje dan een beetje fatsoenlijk is, heeft iemand hier ervaringen mee? Alle andere tips zijn ook welkom!

Wij zijn rond kerst in Glasgow als bij Celtic de Old Firm zich afspeelt.
Goedkoopste online te vinden ligt rond de 350 euro, dat gaat mij te gek.

Waarschijnlijk wordt het een stadion tour en in de pub kijken ;).

ricodejong4

Same here, maar ga geen eens een poging wagen.
Wil die dag naar de Dundee derby en de dag erna naar de Edinburgh derby en dat vind ik al uitdagend genoeg qua kaarten.
Celtic - Rangers gaat inderdaad in de pub voor de Dundee Derby gekeken worden :)

spons

Citaat van: PetenSjaal op okt 18, 2021, 16:16:23
Wij zijn rond kerst in Glasgow als bij Celtic de Old Firm zich afspeelt.
Goedkoopste online te vinden ligt rond de 350 euro, dat gaat mij te gek.

Waarschijnlijk wordt het een stadion tour en in de pub kijken ;).

Op de zwarte markt heb je tussen de 50 en 100 pond wel een kaartje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: spons op okt 18, 2021, 18:05:36
Op de zwarte markt heb je tussen de 50 en 100 pond wel een kaartje

Zal ook van de stand afhangen. Toen Nort en ik er waren kon Rangers voor het eerst in 9 jaar boven Celtic komen, toen was er werkelijk geen kaartje te krijgen rondom Ibrox.