Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik heb een test gedaan op het vliegveld zelf. Van te voren geboekt en gezorgd dat ik er ruim op tijd was.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Waarom moet je nog een negatieve test hebben voor de terugkeer?

Nort

Citaat van: Joost op mrt 03, 2022, 16:27:10
Waarom moet je nog een negatieve test hebben voor de terugkeer?
Omdat de Nederlandse overheid dat officieel als voorwaarde stelt.

Nort

Citaat van: casper.eniesee op mrt 03, 2022, 15:42:16
Het is nu voor volledig gevaccineerden toch zo dat er voor de heenreis niets bijzonder is.. (behalve passenger locator form) en voor de terugreis dien je een negatieve test te hebben.

Iemand die weet hoe/waar je die test het beste/makkelijkste/goedkoopste kunt doen? En kun je 'm zelf uitvoeren of moet die door iemand worden gedaan?
Je kunt tegenwoordig een fit-to-fly selftest met online consult afnemen. Die zijn doorgaans een stuk goedkoper en je krijgt gewoon een officieel certificaat.

syntric

#124
Citaat van: casper.eniesee op mrt 03, 2022, 15:42:16
Het is nu voor volledig gevaccineerden toch zo dat er voor de heenreis niets bijzonder is.. (behalve passenger locator form) en voor de terugreis dien je een negatieve test te hebben.

Iemand die weet hoe/waar je die test het beste/makkelijkste/goedkoopste kunt doen? En kun je 'm zelf uitvoeren of moet die door iemand worden gedaan?

Wij Belgen moeten geen test meer doen voor de terugreis, is dat nog altijd niet veranderd voor Nederlanders? Ik had het de laatste keer wel geboekt voor alle zekerheid omdat het niet erg duidelijk was en ik niks wilde riskeren. Via een link op de Eurostar website, dat was dan vlak bij Sint Pancrasstation en kon je afhalen en zelf doen. Maar er is een ellenlange lijst van testproviders, zelfs in de metro zag ik er reclame voor. Gelukkig is dat nu de goedkopere antigeen, die PCR was erg duur
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: Nort op mrt 03, 2022, 16:36:15
Omdat de Nederlandse overheid dat officieel als voorwaarde stelt.

Ik was in de veronderstelling dat het er vanaf was na het aanpassing van het reisadvies naar groen.
Best komisch nog aangezien de epidemiologische situatie in Engeland beter is dan in Nederland.

spons

Citaat van: FC_Emmen op mrt 03, 2022, 15:51:16
Ik heb een test gedaan op het vliegveld zelf. Van te voren geboekt en gezorgd dat ik er ruim op tijd was.

Werd er ook daadwerkelijk op gecontroleerd of je die test had ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: spons op mrt 04, 2022, 02:34:08
Werd er ook daadwerkelijk op gecontroleerd of je die test had ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Heb nog geen test geboekt voor maandag. Regelen we straks in Engeland wel. Gaan het zien.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Robin

Collega was afgelopen weekend naar Liverpool. Vroeg op het vliegveld, bij de Easyjet balie, vlak voor de terugreis of een negatieve test echt nodig was. De dame gaf aan van wel. Toen met zijn vader en zoon nog een test laten doen (100 pond voor 3 personen), maar vervolgens mij het boarden werd er helemaal niet omgevraagd. 100 pond door de plee dus. Ze doen maar wat. Onzin die hier in NL is bedacht.

FC_Emmen

Ik las op https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1501886435145699328 dat voor het eerst sinds het begin van de pandemie covid minder dodelijk is dan de griep. Dat testen voor je terugvliegt kan er dus naar mijn mening wel af.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

Wij vinden het allemaal onzin. Maar die clowns in Den Haag snappen het soms gewoon niet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Arjen

Vanaf volgende week als het goed is verdere versoepelingen: Ook voor reizigers verandert er iets: als je naar Nederland reist en gevaccineerd bent, hoef je geen PCR-test te doen.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'