Welke stad?

Gestart door Joep2002, dec 28, 2021, 10:25:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Engeland is met de juiste foefjes prima te doen.

Joep2002

Citaat van: Jef400 op jun 04, 2022, 12:31:27
Engeland is met de juiste foefjes prima te doen.

Tell me the foefjes!

Jef400

Railcards, vroeg boeken, goed plannen, reizen splitten.

ricodejong4

Veel plezier Joep en geniet ervan! Kan uit ervaring vertellen dat een buitenlandse periode tijdens je studie één van de mooiste periodes uit je leven gaat zijn.

FC_Emmen

Citaat van: Joep2002 op jun 04, 2022, 10:48:51
Bedankt voor de input mannen, membership bij Leicester ga ik wel even nemen voor 30 pond, ben wel van plan vaker dan eens te gaan en misschien ook wel een awayday mee te pakken.

Een railcard is inderdaad wel handig ja, heb al gezien dat de prijzen in het Engelse OV niet mals zijn. En wij in Nederland maar klagen over de OV prijzen.
Als je op tijd boekt kan je soms ook heel goedkoop met bussen als national express of mega bus reizen binnen Engeland.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joep2002

Ik ben afgelopen zaterdag teruggevlogen vanuit Leicester na vier maanden daar te hebben gestudeerd. Echt abnormaal van genoten, had dit echt voor geen goud willen missen. Vooral veel tijd in de pub en in stadions doorgebracht, en ik heb ook nog zelf gevoetbald voor University of Leicester FC.

Ik heb in totaal 30 wedstrijden gezien in 19 verschillende stadion, van de Premier League tot het negende niveau en ongeveer alles daartussenin. Ik heb uiteraard Leicester City gevolgd uit en thuis, het stadion was 10 minuutjes lopen van mijn huis (heb alleen Bournemouth uit gemist en Newport thuis overgeslagen, voor de rest overal geweest). In het uitvak met 3000 gekke Engelsen waren voor mij wel hoogtepunten.

Mijn mooiste wedstrijd was Everton - Leicester (0-2), spannende wedstrijd, abnormaal goede sfeer in het uitvak en Goodison Park is natuurlijk een gaaf stadion.

Andere hoogtepunten waren voor mij:

Derby County - Wycombe Wanderers (2-1) (Eerste wedstrijd ooit in Engeland)
Leicester City - Nottingham (4-0)
Aston Villa - Manchester United (3-1) (Achteraf de laatste wedstrijd van Ronaldo, dus gaaf om die nog een keer in actie te zien)
Nottingham Forest - Tottenham Hotspur (2-0)
Liverpool - Leicester (2-1) (Anfield natuurlijk hoog op de bucketlist, was wel blij dat ik in het uitvak zat want merkte wel dat er veel toeristen tussen het thuispubliek zaten)

Nogmaals, voor mij echt onvergetelijke en uniek gave maanden geweest, zou echt iedereen aanraden om een semester of jaar in het buitenland te studeren.

ricodejong4

Mooi Joep! Leuk om een semester in het buitenland te combineren met zoveel Engelse voetbalwedstrijden. Is Leicester buiten het voetbal om ook een leuke stad om als student te verblijven? Bijvoorbeeld qua uitgaansleven?

DanielsenAxedal

Heel erg gaaf Joep! Klinkt als een top ervaring met veel wedstrijden, extra vet dat je vaak uitvak mee bent gegaan met Leicester.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Joep2002

Citaat van: ricodejong4 op jan 18, 2023, 15:13:18
Mooi Joep! Leuk om een semester in het buitenland te combineren met zoveel Engelse voetbalwedstrijden. Is Leicester buiten het voetbal om ook een leuke stad om als student te verblijven? Bijvoorbeeld qua uitgaansleven?

Leicester is wel echt een studentenstad met twee universiteiten dus er zijn veel studenten, het nachtleven is alleen niet top, qua nachtclubs zit op de universiteitscampus de O2 Academy, dat is echt goud op woensdagavonden (dan gaan veel mensen met heen met hun sportteams, op woensdagmiddag wordt er altijd gevoetbald, gerugbyd, gehockeyd et cetera tegen andere universiteiten en dan zijn s'avonds de socials in een pub waarna iedereen naar de O2 gaat).
In het centrum zelf zit eigenlijk maar één goede nachtclub die drukbezocht is, dat is Mosh. De anderen (Club Republic en Waikiki bijvoorbeeld) zijn vaak niet eens voor de helft gevuld en dat is echt zonde. Qua nachtleven is Nottingham beter, daar zitten echt 4/5 goede, drukke nachtclubs.

Wel zitten er veel gezellige pubs in het centrum maar dat heb je in iedere stad in Engeland wel natuurlijk.

Ik heb heel erg genoten in Leicester, maar het is dus wel een beetje wat je er zelf van maakt.