Een maand hoppen door Engeland! part1

Gestart door Daniel, dec 30, 2008, 22:21:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel

Op verzoek maar ook omdat ik jullie mijn avontuur niet wil onthouden mijn verhaal over een kleine maand Engeland. Het is een lap tekst, maar een maand is lang en voor een groundhopper een prachtig avontuur en dus een lang verhaal! Ik heb het verhaal in een drietal delen verdeeld!

Enjoy!

Een maand naar Engeland. Een maand lang voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Dat was een droom van mij die in september 2008 uitkwam. Nadat ik in augustus 2008 afgestudeerd zou zijn ging ik naar Engeland. Het idee kwam voort uit eindeloos foto's kijken en verhalen lezen via internet. Zelf was ik al 2 keer in Londen geweest (8 jaar geleden met mijn pa naar Tottenham-Aston Villa en 2 jaar later met een vriend naar West Ham United-Southampton en Fulham-Ipswich). Halverwege mei werden de plannen gesmeed en kwam er samen met mijn vriendin een spaarplan op tafel want ik moest toch ongeveer 2500 euro hebben om een maand vol te houden. Dus elke maand wat opzij zetten, voor het afstuderen geld vragen. Zo kwam het dat ik een vrij goedkope vakantie vierde in Frankrijk en Spanje aangezien mijn vriendin die kosten op haar rekening nam.

Na succesvol afgestudeerd te zijn in augustus kwam daar het grote moment in zicht. Op 6 september zou ik in Londen zijn voor de wedstrijd Brentford FC-Dagenham and Redbridge. Mijn vriend Mat zou mij het eerste weekend graag vergezellen en zo zaten we 3 dagen voor vertrek in de kroeg met onze boottickets in onze handen. De boot had ikzelf gekozen om de kosten wat te drukken en met zijn tweeen zou het een stuk minder saai zijn. Op 5 september ging om 14.30 de boot. Het avontuur ging beginnen!

Over de wedstrijd Brentford-Dagenham heb ik al een impressie geschreven, die is te lezen elders op dit forum. Na deze wedstrijd heb ik samen met Mat een rondje Londense voetbalstadions gedaan. Deze rondrit voerde ons langs Highbury, Emirates Stadium, White Hart Lane, West Ham United, Fulham, Chelsea, Queens Park Rangers en Wembley. Tijdens deze rondrit besloot ik voor mezelf dat ik dolgraag een wedstrijd van Fulham en QPR wilde bijwonen en zo zou gaan geschieden.

appartementen in het oude stadion van Arsenal




Soccer Aid was deze avond dus geen bezoek binnen maar een drukte van jewelste!

Na deze 2 dagen nam ik afscheid van Mat en ging de reis alleen beginnen. Mat heeft van heel Londen (hij was er nog nooit geweest) alleen de stadions en omliggende wijken gezien. Das ook een prestatie op zich. Nadat ik 4 nachten in een hostel vlakbij Brentford had doorgebracht ben ik verkast naar een nieuw hostel dat vlakbij Gloucester Road lag. Op loopafstand van Stamford Bridge dus daar ging ik een bezoek aan brengen. Bij aankomst zag ik dat de kaarten voor de wedstrijd Chelsea-Bordeaux van een week later 'on general sale' waren. Dat had ik niet verwacht en 10 minuten later stond ik met een kaartje voor de lange zijde in mijn handen. Toen kreeg ik de smaak te pakken en besloot naar Fulham te gaan (met de bus een kleine 10 minuten). Daar kocht ik een kaartje voor achter de goal voor de wedstrijd van zaterdag 13 september tegen Bolton. Toen lopend naar Loftus Road van QPR voor een kaart voor de wedstrijd van 14 september tegen Southampton en nog geen uur later was ik de trotse bezitter van 3 kaarten voor wedstrijden in een tijdsbestek van 4 dagen... een goed gevoel.

Het was dinsdag dus ik had nog wat dagen te gaan voor het volgende voetbalweekend dus besloot ik een bezoek te brengen aan wat stadions buiten Londen. De treinreis voerde mij langs Ipswich (Portman Road), Norwich (Carrow Road) en Colchester (waar ik bleef zoeken naar het stadion van Colchester United wat ergens aan de rand van de stad lag. Na 1,5 uur lopen heb ik de zoektocht gestaakt en ben huiswaarts gekeerd).



Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag