Groundhopping > België

Belgie

(1/476) > >>

Joost:
Ik heb inmiddels flink wat lower league stadionnetje in België bezocht. Een overzichtje. RC Mol-Wezel-Zwarte Leeuw en STVV-RC Genk werden helaas zonder camera bezocht.

Te beginnen met een stadion zonder wedstrijd waarin ik hopelijk volgend jaar RFC Liège mag aanschouwen. Het Stade du Bureaufosse:

Joost:
In het Stadion am Kehrweg in Eupen zag ik begin 2005 KV Mechelen ploeteren in Tweede Klasse. De wedstrijd was slecht, de sfeer geweldig. KV kwam voor en leek te gaan winnen totdat in de 89ste minuut Eupen gelijk maakt en vervolgens nog drie keer de paal raakte in blessuretijd. Opvallend was dat de 'spionkop' van Eupen meer vlaggen dan hoofden telde. Het stadion is gekocht bij de Ikea voor stadions, foto's dateren van een ander bezoekje.

Joost:
Op zaterdag 9 februari mocht ik in Hasselt de derby tegen Patro Maasmechelen aanschouwen. 1.000 fans, leuke ground, aardige wedstrijd, geen goals, 1 prachtige rode kaart.

Joost:
RFC Liege, een grootmacht zonder stadion. Daar zit het geld écht in het team want de supporters staan hede ten dagen langs het lijntje van een Stade Communale te Ans. KV Turnhout kwam op bezoek om RFC Lieges sprint naar de titel een halt toe te roepen, dat lukte gedeeltelijk via een 0-0 hoewel het ook 5-5 had kunnen zijn. Zeer opvallend; de dag doorgebracht met 2 duitse hoppers waarvan er 1 BMG zelfs achternvloog op trainingskamp en de ander al 500 grounds in heel Europa had gezien met zijn 24 jaar.

Joost:
RFC Seraing ging failliet en sloop geruisloos onder de deken van Stadard Liege. RFC Bressoux zag haar kans schoon, veranderde haar naam en bevolkte het leegstaande Stade du Pairay. Het was er ijskoud in januari 2008, van het voetbal van RFC Seresien en Hamoir werd ook niemand warm de eerste helft. Nadat ik zelf mijn koffie mocht zetten werd het in de tweede helft wél leuk en 2-2.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie