Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat dat jij een lichte voorkeur voor NEC hebt.

Joost

Afgelopen weekend Cambuur-Veendam (€2), RW Ahlen - RW Erfurt (€7), Roda JC - Vitesse (omgerekend €7,65) en Aachen-Mainz (omgerekend (€5,88) gezien. En dan was Vijlen-HS (€1,80) nog afgelast.

Voor komend weekend Aachen-St. Pauli (omgerekend €5,88) en HS-Heksenberg (gratis) op t program staan.

Alleen bij Aachen is het geen overdekte plaats, uiteraard regent het dan, maar niet te vergelijken met Brighton waar je 25 pond betaald voor een zitplaats in de regen.

Citaat van: Albion op dec 03, 2007, 09:45:10
Komende zondag ga ik naar AZ - FC Utrecht. AZ doet het erg matig dit seizoen, maar ik hoop desondanks toch een leuke wedstrijd te gaan zien. Kaartjes voor wedstrijden zijn qua prijs trouwens onvergelijkbaar met die in Engeland. Ik betaal minder dan voor een gemiddelde Engelse vierdedivisiewedstrijd! De Hout heb ik helaas nooit bezocht, ik ben benieuwd hoe dit moderne ovaaltje bevalt.

Waarschijnlijk zul je kaartjes hebben voor het buffervak, de rest is volgens mij altijd uitverkocht. Bereid je voor op veel kinderen en ouders die ook mee zitten te klepperen met hun opvouwbare plasticjes. Na een half uur roep je gillend dat jij best 30 pond wilt neertellen voor Darlington - Gillingham. Stadion is (van binnen) overigens best aardig.

TeeZee

Citaat van: Joost op dec 03, 2007, 23:16:57
Afgelopen weekend Cambuur-Veendam (€2), RW Ahlen - RW Erfurt (€7), Roda JC - Vitesse (omgerekend €7,65) en Aachen-Mainz (omgerekend (€5,88) gezien. En dan was Vijlen-HS (€1,80) nog afgelast.

Voor komend weekend Aachen-St. Pauli (omgerekend €5,88) en HS-Heksenberg (gratis) op t program staan.
In Engeland zijn sommige versnaperingen duurder dan de prijzen die je hierboven noemt!

CiteerAlleen bij Aachen is het geen overdekte plaats, uiteraard regent het dan, maar niet te vergelijken met Brighton waar je 25 pond betaald voor een zitplaats in de regen.
Ach ja, je kunt natuurlijk zeggen dat dat ook wel wat heeft.

CiteerWaarschijnlijk zul je kaartjes hebben voor het buffervak, de rest is volgens mij altijd uitverkocht. Bereid je voor op veel kinderen en ouders die ook mee zitten te klepperen met hun opvouwbare plasticjes. Na een half uur roep je gillend dat jij best 30 pond wilt neertellen voor Darlington - Gillingham. Stadion is (van binnen) overigens best aardig.
Ik denk het niet, het kaartje is gekocht door iemand met een seizoenskaart. Neemt niet weg dat ik vermoedelijk Darlington v Gillingham inderdaad leuker zou vinden. Maar dit wordt ook wel aardig, gezien het feit dat het een echte Alkmaarder is met wie ik daarheen ga (en nog twee anderen, waaronder een echte Utrechter).

Joost

Ik kan uit ervaring spreken dat na een keer of twintig regen in je bek zijn charme verloren heeft en je graag een dak boven je hoofd hebt.

Joost

Citaat van: Albion op dec 03, 2007, 09:45:10
Komende zondag ga ik naar AZ - FC Utrecht. AZ doet het erg matig dit seizoen, maar ik hoop desondanks toch een leuke wedstrijd te gaan zien. Kaartjes voor wedstrijden zijn qua prijs trouwens onvergelijkbaar met die in Engeland. Ik betaal minder dan voor een gemiddelde Engelse vierdedivisiewedstrijd! De Hout heb ik helaas nooit bezocht, ik ben benieuwd hoe dit moderne ovaaltje bevalt.
Hoe beviel het geklepper?

Gert

Citaat van: Fish op dec 03, 2007, 18:44:19
...en waarschijnlijk (bij vrij vervoer) Willem II - NEC. 

Zal niet gebeuren vanwege de rellen in Nijmegen eerder dit seizoen.

De supportersclub van NEC probeerde het wel:

De Supportersvereniging NEC heeft haar beklag gedaan over de opgelegde buscombi bij de wedstrijd Willem II - NEC op 30 december. De gemeente Tilburg heeft hiertoe besloten vanwege ongeregeldheden bij NEC - Willem II, toen Willem II-supporters voor ongeregeldheden zorgde in het Nijmeegse stadscentrum.

Onderstaande brief is verstuurd aan de veiligheidscoördinator van de gemeente Tilburg, de heer Swinkels.


Geachte heer Swinkels,

Met verbazing lazen wij uw brief van 26 november 2007, gericht aan NEC. In deze brief geeft u aan dat in jullie driehoeksoverleg van 26 november 2007 is besloten tot een verzwaring van de regeling voor de wedstrijd Willem II – NEC. Als reden geeft u de ongeregeldheden voorafgaande aan de wedstrijd NEC – Willem II aan.

Echter, bent u wel goed genoeg op de hoogte van deze ongeregeldheden? Zijn deze ongeregeldheden niet veroorzaakt door de supporters van Willem II zelf? Zijn er toen geen 60 Willem II supporters gearresteerd? En waren deze ongeregeldheden niet in de binnenstad van Nijmegen, wat zo'n 5 kilometer van het Goffertstadion verwijderd is? Wat hadden de Willem II supporters daar eigenlijk te zoeken?

De door u aangescherpte regeling van A naar B met buscombi is uiteindelijk een benadeling voor onze supporters terwijl daar het probleem dus helemaal niet ligt. De afgelopen jaren heeft zich bij Willem II – NEC geen enkel incident voorgedaan dat aanleiding zou moeten geven om de regeling te verzwaren. U straft nu onze supporters voor de daden van de Tilburgse achterban.

Wij stellen dan ook voor dat de regeling terug gebracht wordt naar de aanvankelijk vastgestelde A-regeling.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,


Rob Schevers,
Voorzitter Supportersvereniging NEC



TeeZee



AZ - FC Utrecht was vermakelijk. Het was even slikken toen er op ieder stoeltje een kartonnen poster lag die je als een harmonica kon vouwen. Om er vervolgens mee te klepperen. Ahum. De zitplaatsen waren darentegen fantastisch. Goed zicht op het veld en direct naast het uitvak.

Ik probeerde nog enkele oude bekenden van de Bunnikside te ontwaren met wie ik een blauwe maandag bij Super De Boer in De Biltstraat (ja ja, de supermarkt uit de roman van Giphart) werkte, maar zag ze niet. Waarschijnlijk allemaal achter paaltjes.

Naast mij zaten overigens ook twee FC Utrecht-supporters. Eentje daarvan was mijn collega. Een andere collega zat met gezin in een ander vak omdat hij een seizoenskaart heeft bij AZ. Een geboren en getogen Alkmaarder. Zijn vreugde heb ik dus helaas niet van dichtbij gezien, maar wel de ergernis van mijn Utrechtse collega.



Ik vind het altijd mooi om te zien hoe anderen meeleven (zoals Rokerman deed bij Sunderland en AY in het verleden bij Everton). Wat ik helemaal mooi vond was dat ze zich totaal niet inhielden in het AZ-vak en als enige opstonden om te juichen voor het Utrechtdoelpunt. Niet stiekem voor een andere club zijn en gluiperig in een hoekje de vuistjes ballen, nee, oorverdovend brullen dat de scheids niet weet waarmee hij bezig was. Na het bestraffen van een FC Utrechtspeler. Het allermooiste was dat dat allemaal lijkt te kunnen bij AZ.

Ik moet zeggen dat deze eredivisiewedstrijd smaakte naar meer en ik heb het plan om met hgrm naar Excelsior v Roda JC te gaan op de dertigste.

TeeZee

Op het laatste moet ik terugkomen, ik ga andere dingen doen deze kerstvakantie. Voorlopig geen voetbal voor mij, zeker met het internationale filmfestival te Rotterdam weer in het verschiet eind januari. Eerstkomende wedstrijd zou weleens FC Utrecht - AZ in maart kunnen zijn. Ik zie nog wel.

Joost

Mijn programma voor de komende week; donderdag in de pub Exeter-Torquay, zaterdag Colchester-Blackpool, zondag Excelsior-Roda.

Gert

ja, ja, ja! Eindelijk, na een jaar "droogstaan" reizen we weer af naar Engeland. Op 2 februari met als doel Colchester - Sheffield Utd. en 3 weken later voor Leyton Orient - Nottingham Forest. Althans, dat is de bedoeling, maar vooralsnog liggen allen de data (lees: vluchten) echt vast, de fixtures nog niet. Een mooi alternatief op de 23e is bijvoorbeeld Coventry - Leicester.

Maar hoe dan ook: eindelijk gaan we weer eens!

TeeZee

Dat lijken me twee leuke fixtures. Van Coventry v Leicester vraag ik me af of het wat is, ik heb daar eigenlijk geen beeld van. Iemand?

Gert

Coventry en Leicester zijn in ieder geval rivalen, dus wat dat betreft lijkt het me een leuke fixture. Heb ook van een Leicesterfan begrepen dat die wedstrijd wel leeft. Toevallig staat vandaag de "heenwedstrijd" op het program. Daarvoor zijn nog gewoon kaarten voor het uitvak verkrijgbaar, dus dat nuanceert het beeld dan weer.
Aan de andere kant ben ik een beetje huiverig voor de Ricoh Arena. De naam alleen al....

Erkaa

Komende zaterdagmiddag 'Operation Vicarage Road' samen met de Addicks on tour, Watford FC tegen Charlton Athletic.

Gert

23 februari staat inmiddels vast: Leyton Orient - Nottingham Forest. Twee tegenpolen: de nietige en tamelijk onaansprekende O's tegen het machtige Forest. En toch heb ik een weak spot voor Orient. Een paar jaar terug mochten we met 6.000 O's vanaf the away end de FA cup wedstrijd op The Valley tegen Charlton meemaken en dat was een zinderende belevenis.

Brisbane Road is inmiddels ook "af", ook de vierde tribune is onlangs geopend, waardoor het stadion een complete transformatie heeft ondergaan. Alleen de oude East stand is er nog, met zijn mooie gable. We hebben dan ook maar kaarten voor de west stand gekocht, zodat het uitzicht is gegarandeerd!


TeeZee

Ik ben benieuwd naar je foto's, omdat ik benieuwd ben naar het nieuwe uiterlijk van Brisbane Road. Bij Brisbane Road denk ik trouwens nog steeds aan 35 C, verplichte drinkpauzes en de oproep aan het publiek om veel te drinken. Ik kan me dat stadion niet voorstellen in een ander seizoen dan de zomer.