Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Citaat van: FCT1980 op okt 10, 2020, 09:26:28
Je bedoelde dat je oogst wat je zaait neem ik aan?
Alsnog begrijp ik ook niets van je post.
Ik ook niet meer.

Wat ik wilde zeggen.
We zitten met zijn allen in een rotsituatie, er zijn onderling wat voorvalletjes geweest, en mensen redeneren naar de situatie die het nu is. En dat is niet alleen naar Mokum1900, maar ook Spons of een ander lid wat niet goed ligt bij sommigen zou het zo uitgemeten krijgen. Neemt niet weg dat ik het met jullie eens ben dat het buitengewoon zielig gedrag is. Maar wat dat aangaat zal ik blij zijn als we allemaal weer kunnen doen wat we willen, zonder dat de moraalpolitie voor de deur staat. Ik heb Hgrm ook laatst een veeg uit de pan gegeven nadat hij voor de zoveelste keer ongefundeerd over "de jongeren" begon. Het is voor iedereen aanpoten.

Han

#511
Wool City Rivals; A History In Colour



Voetbal in Bradford. Prachtige illustraties van Valley Parade en Park Avenue.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

De publiekswissel

Zo, het is echt een tijd geleden dat ik een bijdrage heb geleverd aan dit forum. Door het niet bezoeken van wedstrijden voelde ik niet de behoefte om hier iets te delen. Tot vandaag. De opdracht is uitgezet voor de proefversie van mijn nieuwe boek:

"Plavi, voetbalmania op de Balkan"

Het boek gaat over FK Zeljeznicar, een voetbalclub uit het Bosnische Sarajevo die herhaaldelijk uit de as is herrezen. Eenmaal zelfs letterlijk toen het stadion in de frontlinie lag tijdens de Balkanoorlog. De voetbalclub uit Sarajevo heeft mij met haar geschiedenis en supporters gegrepen. Mijn eerste bezoek aan Sarajevo was nog voordat ik de term en hobby/passie 'groundhoppen' kende. Toen al wist ik dat ik terug wilde om een voetbalwedstrijd te zien. En dat gebeurde meerder keren. De drang om op zoveel mogelijk plekken in Europa voetbal te kijken groeide met de jaren, maar de Balkan kreeg mijn voorkeur. Van de derby van Mostar, Belgrado en uiteraard die van Sarajevo. Voor mijn boek sprak ik met Hadis Zubanovic, (https://www.youtube.com/watch?v=_H8iJMbqN5U begin na 2 minuten)
ik sprak met een oud leider van de ultras en vele anderen. Het boek komt binnen enkele weken uit. Voor meer info of interesse kan je altijd een bericht achter laten.
   
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De publiekswissel

Citaat van: De publiekswissel op nov 29, 2020, 21:20:28
Zo, het is echt een tijd geleden dat ik een bijdrage heb geleverd aan dit forum. Door het niet bezoeken van wedstrijden voelde ik niet de behoefte om hier iets te delen. Tot vandaag. De opdracht is uitgezet voor de proefversie van mijn nieuwe boek:

"Plavi, voetbalmania op de Balkan"

Het boek gaat over FK Zeljeznicar, een voetbalclub uit het Bosnische Sarajevo die herhaaldelijk uit de as is herrezen. Eenmaal zelfs letterlijk toen het stadion in de frontlinie lag tijdens de Balkanoorlog. De voetbalclub uit Sarajevo heeft mij met haar geschiedenis en supporters gegrepen. Mijn eerste bezoek aan Sarajevo was nog voordat ik de term en hobby/passie 'groundhoppen' kende. Toen al wist ik dat ik terug wilde om een voetbalwedstrijd te zien. En dat gebeurde meerder keren. De drang om op zoveel mogelijk plekken in Europa voetbal te kijken groeide met de jaren, maar de Balkan kreeg mijn voorkeur. Van de derby van Mostar, Belgrado en uiteraard die van Sarajevo. Voor mijn boek sprak ik met Hadis Zubanovic, (https://www.youtube.com/watch?v=_H8iJMbqN5U begin na 2 minuten)
ik sprak met een oud leider van de ultras en vele anderen. Het boek komt binnen enkele weken uit. Voor meer info of interesse kan je altijd een bericht achter laten.


Het duurde allemaal even, maar het boek is klaar. Te bestellen via mijn eigen website: https://depubliekswissel.com/PLAVI/
Voor meer info, een privébericht is altijd welkom!

Thanks alvast!

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Mokum1900

Een leuk boekkie @publiekswissel en voor de gene die twijfelen KOPEN.


Waar je ook gaat ik volg je overal

HeroBero

Ik ben al jaren op zoek naar de dichtbundel van Klausputzer. Weet iemand een ingang waar ik hem zou kunnen vinden?

hgrm

Citaat van: HeroBero op feb 01, 2021, 09:22:17
Ik ben al jaren op zoek naar de dichtbundel van Klausputzer. Weet iemand een ingang waar ik hem zou kunnen vinden?

al gezocht op boekwinkeltjes.nl?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HeroBero

Was niet bekend met de site, bedankt! Helaas, hij staat er niet op

Mokum1900

Hier misschien al eerder genoemd ben in Dinamo Kiev bezig en als je de verhalen toch indrukwekkend :(
Waar je ook gaat ik volg je overal

spons

Citaat van: Mokum1900 op mrt 08, 2021, 16:49:13
Hier misschien al eerder genoemd ben in Dinamo Kiev bezig en als je de verhalen toch indrukwekkend :(

Heb hem al jaren in de kast staan maar ben er zelfs in deze Corona tijd nog niet aan toegekomen. Moet ik toch maar een keertje aan beginnen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

De publiekswissel

Citaat van: Mokum1900 op jan 29, 2021, 12:42:44
Een leuk boekkie @publiekswissel en voor de gene die twijfelen KOPEN.

Ha Leuk om te horen. Krijg veel positieve reacties. Enige wanklank die ik hoor, is dat het boek te snel uit was. ;-)
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jim

Op vrijdag 16 april verschijnt een nieuw boek van de uitgever van Staantribune, hét magazine over voetbalcultuur:
'Voetballiefde zonder grenzen'
- 90 verhalen van de Groundhopper des Vaderlands


Halverwege de jaren zeventig werd Hans Douw (Voorschoten, 1965) verliefd op de voetbalsport. Wat begon als een onschuldige hobby, groeide uit tot een levensproject: Voetballiefde zonder grenzen. Hans raakte in de ban van stadions en reisde over de hele wereld om clubs te bezoeken. Zo groeide hij uit tot de 'Groundhopper des Vaderlands'. Deze titel kreeg hij tijdens een interview van de presentatoren van NOS Langs de Lijn.

Hans zag meer dan drieduizend wedstrijden in negentig landen op vijf continenten. Hij streepte vrijwel alle stadions af in de hoogste divisies van Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Engeland, Schotland, Denemarken, België en Luxemburg. En uiteraard de 22 grounds op de Faeröer. Maar er staat nog genoeg op zijn lijstje. Hans moet bijvoorbeeld nog twee stadions bezoeken waar ooit een WK-finale is gespeeld. "De ware groundhopper is nooit klaar", is dan ook zijn motto.

Het bezoeken van wedstrijden in den vreemde is niet altijd zonder gevaar. Hans werd gearresteerd door het Russische leger en trok door favela's en townships. Ook liep hij op uiteenlopende plaatsen tussen supportersgeweld. Hij voelde de spanning van voormalige oorlogsgebieden, bezocht intense stadsderby's en stond op de middenstip van het meest noordelijke stadion van Europa.

Buiten zijn avonturen in het buitenland, bezocht hij eindeloos veel voetbalwedstrijden in Nederland. Zo bezocht hij alle Nederlandse profstadions en de 292 complexen in ons land waar ooit op het hoogste amateurniveau werd gevoetbald. Van Hoek tot Appingedam en van de eredivisie tot de zesde klasse, geen duel ontkwam de afgelopen decennia aan zijn 'vinck'.

In 'Voetballiefde zonder grenzen' neemt Douw de lezer niet alleen mee tijdens zijn reizen en avonturen, maar beschrijft hij alles wat bij een stadionbezoek komt kijken. Hij doet dit op een zodanig gepassioneerde en opgewekte manier, dat dit boek leuk is voor alle soorten voetbalfans.

Het moet vreemd lopen, wil je na het lezen van 'Voetballiefde zonder grenzen' geen goedgevulde bucketlist overhouden.

Je kunt dit boek pre-orderen zonder verzendkosten, alleen in de Staantribune Webshop: https://staantribune.nl/shop/boeken/nederland/voetballiefde-zonder-grenzen


TeeZee

Leuk boek! Binnen no-time uitgelezen. Toch net weer anders dan veel andere groundhopboeken. 90 Losse verhalen, dat werkt voor mij altijd perfect.

Saltacampos

Vind het ook leuk om te lezen.
Veel van de reizen in het boek zijn enkel om stadions te vincken zonder wedstrijd, niet mijn idee van groundhoppen, maar ieder moet daar maar zijn keuze in maken. Ik bezoek in deze ellendige tijden ook stadions en terreinen zonder wedstrijd, maar die tel ik niet mee. Ik vermijd daarbij in de mate van het mogelijke ook plaatsen waar wel nog een club actief is die ik later nog kan bezoeken.
Over land and sea

wekke

Ik ben eindelijk gestart met het opruimen van mijn zolder en een groot deel op tweedehands.be te gooien. Moest er hier iemand interesse hebben in oa. Het Stadion Complex, de eerste boeken van Tom Bodde, een berg sjaals, ... Er staat wel nog niet de helft op :-)

https://www.2dehands.be/u/wesley/30639325/