Overigen > Overige sporten

Futsal

<< < (2/4) > >>

Pieros:
Ik ging vroeger regelmatig kijken bij Depa, later werd het Yakumo. Sinds de samensmelting met andere Wijchense club tot FC Olympic niet meer geweest. Maar we hebben wel een andere nieuwe "topclub" in onze gelederen. ZSW Orient Plaza. Na jarenlang op het tweede plan hebben gespeeld, nu voor het tweede jaar op het hoogste niveau (of is het het derde jaar?). Maar daar ben ik nog nooit geweest.

hgrm:
Binnenkort, 22 februari, komen wij (= zvv Hilversum) op bezoek. Misschien een mooie gelegenheid om weer eens naar sportcentrum Olympic af te reizen.
Videobeelden van de heenwedstrijd (8-2 voor Hilversum) zijn overigens te vinden op www.futsaltv.nl

hgrm:
Wat voor naar ventje Vanenburg is, werd Goede Vrijdag weer eens duidelijk. Zijn ploeg, Ter Beek, stond met 3-2 voor toen tegenstander ZSW/Oriënt Plaza met vliegende keep ging spelen (35 seconden op de klok). Vijf seconden voor tijd scoorde ZSW 3-4 en draaide Vaantje door. Hij ging de keeper te lijf, bedreigde de scheids en moest met vijf man in bedwang gehouden worden.

Resultaat: wedstrijd gestaakt en Ter Beek diep in de problemen (het is al de tweede gestaakte pot van het seizoen).

Han:

--- Citaat van: hgrm op mrt 27, 2008, 23:10:39 ---Wat voor naar ventje Vanenburg is, werd Goede Vrijdag weer eens duidelijk. Zijn ploeg, Ter Beek, stond met 3-2 voor toen tegenstander ZSW/Oriënt Plaza met vliegende keep ging spelen (35 seconden op de klok). Vijf seconden voor tijd scoorde ZSW 3-4 en draaide Vaantje door. Hij ging de keeper te lijf, bedreigde de scheids en moest met vijf man in bedwang gehouden worden.

Resultaat: wedstrijd gestaakt en Ter Beek diep in de problemen (het is al de tweede gestaakte pot van het seizoen).

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor deze trieste bijdrage. Ik kan Futsal niet serieus nemen en de naam dekt de lading voorbeeldig. Futsal. Spreek het maar eens heel snel uit. Ik ga dat niet eens fonetisch duiden.

In Koeweit is de nationale excuussport kamelenrennen met een robot als jockey. Op afstand bestuurd. Het heet daar Foetshahl. De parallel is getrokken.

Pingpong wordt gespeeld door mensen die niet kunnen tennissen. Korfbal is uitgevonden door lieden die niet kunnen basketballen.

ZSW/Oriënt Plaza heet de tegenstander van vanavond. Hoe wil je dan in vredesnaam serieus genomen willen worden in een of andere sporthal?

Pieros:
Vrijdag voor het eerst sinds jaren weer eens naar de Olympic om plaatselijke trots Orient Plaza te zien futsallen (is dat een woord?). Ik was één van de vele gloryhunters die de eerste finale om het Nederlands kampioenschap bijwoonde. Het scheen dat er zeker vijf tot tien keer zoveel mensen waren in vergelijking met een gewone competitiewedstrijd. Tegenstander was FC Blok, het bij elkaar gekochte "zooitje" uit Beverwijk. Orient Plaza ging verrassend met 3-0 de kleedkamers in. Blok zette wel goed druk, maar de counters werkten perfect. In de tweede helft kreeg Moazziz (die speciaal voor de play offs was aangetrokken als ik het goed heb) zijn tweede gele kaart na een domme handsbal. Hij was de gevaarlijkste speler van Orient en nadat hij weg was, was het vertrouwen ook weg. Binnen vijf minuten stond het 3-3 en na het laatste fluitsignaal was het 3-5 voor Blok. Toch was het wel leuk om weer naar het zaalvoetbal te gaan. Veel bekende gezichten uit de oude tijd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie