Hoofdmenu

Records

Gestart door hgrm, okt 20, 2007, 00:49:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Zoals ik in een ander topic al schreef, was ik vanavond getuige van een merkwaardig schouwspel in Oss: Binnen 4 minuten werd het 3-0, maar bij rust stond het weer gelijk. In de tweede helft werd er niet gescoord. In de trein terug heb ik eens zitten nadenken over bijzondere gebeurtenissen in wedstrijden. Hieronder een lijstje met persoonlijke records:


1) Meeste goals in één wedstrijd: 8 goals: Luton Town - Mansfield 5 - 3

2) Grootste overwinning (algemeen): Rheden - Vitesse 0 - 7 (oefenwedstrijd)

3) Grootste overwinning (voor het eggie): Bangor City - Newi Cefn Druids 6 - 0

4) Meeste goals in één helft: 6 goals: Top Oss - RBC 3 - 3 (3 - 3), Bangor City - Newi Cefn Druids 6 - 0 (0 - 0)

5) Snelste goal: 28 seconden: Genemuiden tegen DOS Kampen (eindstand: 3 - 2)

6) Meeste rode kaarten: 4 keer: Nederland - Portugal op WK

7) Meeste toeschouwers: 83000: Dortmund - Stuttgart

8) Meest frequente uitslag: 1-0 (30 keer van 254 wedstrijden)

9) Meest frequente aantal doelpunten: 3 goals (57 van 254 wedstrijden)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

1) Meeste goals in één wedstrijd: 8 goals: Luton Town v Mansfield 5 - 3 en Coventry v Derby 6 - 2

2) Grootste overwinning (algemeen): Ipswich v Leicester 6 - 1

3) Grootste overwinning (voor het eggie): idem

4) Meeste goals in één helft: 5 goals: Luton v Mansfield 4 - 1 bij rust.

5) Snelste goal: Weet ik niet

6) Meeste rode kaarten: 2 bij QPR v Wycombe (beide Wycombe)

7) Meeste toeschouwers: 67337: Arsenal v Liverpool, Millennium Stadium, Community Shield

8) Meest frequente uitslag: Kom ik op terug

9) Meest frequente aantal doelpunten: Kom ik op terug

Jef400

Uit de kelders van het archief. Nu het voetbal in Nederland weer niet te bezoeken valt. Wat zijn jullie records tot nog toe in jullie voetballiefhebberij?

1) Grootste stadion:

2) Grootste overwinning:

3) Meeste goals in een wedstrijd:

4) Meeste toeschouwers:

5) Meeste rode kaarten:

6) Eerste wedstrijd in eigen land:

7) Eerste wedstrijd in buitenland:

8) Bijzonderste wedstrijd:

9) Bijzonderheden/ leuke weetjes:


Saltacampos

#3
1) Grootste stadion: Dat moet Bernabéu zijn toen daar begin jaren negentig nog 106.000 toeschouwers in konden

2) Grootste overwinning: CS Machelen-Racing Gent 0-9 (Beker van België 2016-17)

3) Meeste goals in een wedstrijd:eveneens in de Beker van België: Racing Gent-LC Walcourt 9-2 (11) wat een ex-aequo is met de grootste nederlaag die ik ooit van een club waar ik iets voor voel moest meemaken, in Ingelmunster in 1998 (11-0 verlies, waarbij de lapzwans die toen coach was, ene Etienne De Wispelaere, de schuld bij het supportersblad legde waardoor de spelers van Ingelmunster zogenaamd opgehitst waren, zowat de debielste uitleg die ik in 39 jaar actief voetbal volgen hoorde) en neen, hij werd niet ontslagen en haalde met dezelfde spelersgroep nog de eindronde voor promotie naar Tweede Klasse...

4) Meeste toeschouwers: ruim 85.000 bij Real Madrid-Milan bij de Trofeo Bernabéu in 1990

5) Meeste rode kaarten: geen idee, dat aspect boeit mij eigenlijk ook niet zo

6) Eerste wedstrijd in eigen land: KAA Gent-KSC Lokeren in 1981

7) Eerste wedstrijd in buitenland: CD Guadalajara-CD San Fernando in 1984 (Trofeo Alcarria)

8) Bijzonderste wedstrijd: moeilijk om een keuze te maken, ik herinner mij een Bielefeld-Braunschweig waar gewoon alles aan klopte, de bekeruitschakeling van Antwerp door Racing Gent in 1996 in het Ottenstadion, de titel van Racing tegen Léopold op een schitterende lentedag na een onvoorstelbare inhaalrace op Rupel/Boom, het laatste grote wapenfeit in het betreurde Hielstadion in 2008.

9) Bijzonderheden/ leuke weetjes: Voetbal was vroeger veel mooier, veel volkser, veel sfeervoller, veel minder fake, ik mis die heerlijke tijd
Over land and sea