Hoofdmenu

Kroatie

Gestart door mike_t, jul 29, 2016, 17:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike_t

Iemand die iets weet over Hajduk Split - RNK Split ?
Leeft die wedstrijd?
Of is het alleen tegen Zagreb feest?

AthleticHolanda

Het is alleen tegen Dinamo (!) Zagreb feest.

Dinamo Zagreb = Dinamo
NK Zagreb = Zagreb

Budi

NRK Split heeft een klein leuk stadionnetje. Altijd waard om te bezoeken. Zagreb en Split zijn geen vriendjes. Weet van een bevriende Kroaat dat NRK Split ook een wedstrijd tegen Dinamo heeft gespeeld dat liep zoals verwacht helemaal uit de hand.
Wir sind Zecken, asoziale Zecken, wir schlafen unter Brücken, oder in der Bahnhofmission

Vinnn

Ik ga van de zomer op vakantie naar Porec, heeft er iemand ervaringen met NK Jadran Porec?

Jef400

Spelen die niet daar langs de doorgaande weg richting Vrsar? Ik zou me er niets bij voorstellen. Het kwam op mij, maar dat is al 10 jaar terug over als een klein sportparkje.

De Twaalfde Man

Citaat van: Vinnn op dec 29, 2016, 09:39:53
Ik ga van de zomer op vakantie naar Porec, heeft er iemand ervaringen met NK Jadran Porec?
Dan hoop ik dat je eind augustus gaat als je voor een competitiewedstrijd gaat, want behalve 1. HNL, beginnen de andere leagues het nieuwe seizoen pas eind augustus. Of je moet natuurlijk nog ergens een leuke oefenwedstrijd vinden.

Je kan in die regio ook naar NK Istra uit Pula als je echt een wedstrijd wil zien in de zomer (mits ze niet degraderen). Reisverslag vanuit Panenka gaf wel aan dat het niet zo'n spannende club is en je kaarten gewoon aan de kassa kan kopen op de wedstrijddag zelf.

Het Kroatische voetbal word gedomineerd door de grote clubs Dinamo Zagreb, Hajduk Split en Rijeka, maar een uitverkocht stadion kom je zelden tegen. Overigens is Rijeka vanuit Porec ook nog wel goed te doen, mits je een auto heb.

Joost

Ik ben een aantal jaar geleden 20km boven Porec op vakantie geweest en toen zijn we naar Rijeka geweest. Was heel goed te doen in een dagje.

Wat ook leuk kan zijn als je er toch bent; de Croatia Open in Umag, een ATP tennistoernooi in een klein, leuk stadionnetje.

Ook NK Koper is goed te doen vanuit Porec al is de grensovergang daar echt verschrikkelijk druk soms.

Vinnn

Het gaat uiteindelijk geen Porec worden. We blijven wel in Kroatië, maar dan in Dubrovnik. Heb ff naar het stadion van NK Gosk gekeken, dat ziet er wel lekker Balkan uit. Helaas zitten we gebonden aan de universitaire vakantie van de vrouw, dus een wedstrijd zal er niet inzitten hoogstwaarschijnlijk.

De Twaalfde Man

Citaat van: Vinnn op jan 02, 2017, 15:43:40
Het gaat uiteindelijk geen Porec worden. We blijven wel in Kroatië, maar dan in Dubrovnik. Heb ff naar het stadion van NK Gosk gekeken, dat ziet er wel lekker Balkan uit. Helaas zitten we gebonden aan de universitaire vakantie van de vrouw, dus een wedstrijd zal er niet inzitten hoogstwaarschijnlijk.
Dubrovnik is een mooie stad, vermaak je je wel. Stadionnetje van NK Gosk is klein en ook daar geld voor dat er in de zomer geen competitie wordt gespeeld. Wellicht wel een oefenwedstrijd. Als je met de auto daar bent toevallig of eens een auto wil huren, kan je vanaf Dubrovnik ook wel een mooie rit naar Mostar maken in Bosnië. Montenegro (Kotor) is ook prachtig, maar die grensovergang is overdag kneiterdruk en sta je uren in de file.

Joost

Citaat van: Vinnn op jan 02, 2017, 15:43:40
Het gaat uiteindelijk geen Porec worden. We blijven wel in Kroatië, maar dan in Dubrovnik. Heb ff naar het stadion van NK Gosk gekeken, dat ziet er wel lekker Balkan uit. Helaas zitten we gebonden aan de universitaire vakantie van de vrouw, dus een wedstrijd zal er niet inzitten hoogstwaarschijnlijk.

Dan kun je wellicht een Bosnisch team in de Europacup zien?

Vinnn

Thanks voor de tips! Mostar is 2,5 uur rijden, dus dat is wel te doen. Wellicht met een boemelbus ofzo, zelf rijden zal er door de genuttigde biertjes vast niet in zitten haha!

hgrm

Afgezien van het voetbal is Mostar ook als stad zeker de moeite waard.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De Twaalfde Man

Citaat van: hgrm op jan 02, 2017, 17:41:02
Afgezien van het voetbal is Mostar ook als stad zeker de moeite waard.
Absoluut, van de zomer geweest. Keuze uit twee voetbal clubs ook waarbij Velez een mooier stadionnetje heeft dan Zrinjski. De logica achter de opbouw van dit stadionnetje is namelijk ver te zoeken, plus mooie backdrop van de bergen.


De Twaalfde Man

Inmiddels zelf ook weer concrete plannen gemaakt voor een zomervakantie in Kroatië. Eerste twee weken van augustus. Beginnen in Makarska een week en dan een week in Pula. Kan ik in ieder geval het pareltje van Imotski bezoeken.

Verder eens even kijken wat er nog aan wedstrijden is tegen die tijd. 

Vinnn

Weet iemand wanneer het competitieschema van de Kroatische liga's bekend gemaakt wordt? Ik zit nog steeds te kijken naar een leuk duelletje, onder het mom van ''nu we er toch zijn''