Bezochte stadions/sportparken Nederland

Gestart door Sebastiaan_W, okt 18, 2019, 09:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

In navolging op het topics over bezochte grounds in Nederland en België kan deze in Nederland niet achterblijven. Een andere reden is dat voor mij gevoel Nederland, wat betreft het bezoeken van wedstrijden, een ondergeschoven kindje is. Waar zichzelf noemende Nederlandse 'groundhoppers' het amateurvoetbal in Nederland links laten liggen, terwijl ze in het buitenland wel wedstrijden op een lager niveau bezoeken. Dit terwijl er toch prachtige sportparken in Nederland zijn. Bij mij staat de teller op 152 bezochte stadions en sportparken.

eredivisie 18/18
1e divisie 18/20 (Jong AZ en Jong PSV)
2e divisie 10/18
3e divisie zaterdag 5/17
3e divisie zondag 4/17
Hoofdklasse A zaterdag 0/16
Hoofdklasse B zaterdag 2/16
Hoofdklasse A zondag 4/16
Hoofdklasse B zondag 0/16

Geen haast om deze spoedig vol te maken. Reden is dat ik ook graag nog sportparken als Epe, Vaassen, Noordster, Erica, Germanicus, WHC, VVO, VAKO etc. wil bezoeken.



Nort

#1
eredivisie 18/18
1e divisie 18/20 (Jong AZ en Jong FC Utrecht)
2e divisie 11/18
3e divisie zaterdag 6/17
3e divisie zondag 9/17
Hoofdklasse A zaterdag 1/16
Hoofdklasse B zaterdag 1/16
Hoofdklasse A zondag 1/16
Hoofdklasse B zondag 2/16

+ Bijna alle 3e, 4e en 5e klassers in Noordoost Brabant waar ik als scheidsrechter ben geweest, maar die staan in een andere lijst.   

Saltacampos

Goed initiatief. Ik moet nog veel doen in het profvoetbal in Nederland, door het spelen op vrijdagavond in de Eerste Divisie en het feit dat het soms lastig is om tickets te kopen door allerlei beperkingen, verloopt het eerder moeizaam. Het amateurvoetbal ben ik nog niet aan toe en ken ik niet zo goed.

Eredivisie: 9/18
Eerste Divisie 3/16  (die jong-teams doe ik niet)
Over land and sea

Jef400

Eredivisie: 12/18
1e divisie: 17/20
2e divisie: 5/18
3e divisie A: 2/17
3e divisie B: 1/17
Hoofdklasse A - Zaterdag: 1/16
Hoofdklasse B - Zaterdag: 3/16
Hoofdklasse A - Zondag: 1/16
Hoofdklasse B - Zondag: 1/16

Er is nog een hoop huiswerk te doen zeg maar.

Sebastiaan_W

#4
Citaat van: Saltacampos op okt 18, 2019, 09:26:23
Goed initiatief. Ik moet nog veel doen in het profvoetbal in Nederland, door het spelen op vrijdagavond in de Eerste Divisie en het feit dat het soms lastig is om tickets te kopen door allerlei beperkingen, verloopt het eerder moeizaam. Het amateurvoetbal ben ik nog niet aan toe en ken ik niet zo goed.

Eredivisie: 9/18
Eerste Divisie 3/16  (die jong-teams doe ik niet)

Ondanks de beperkingen zijn in deze groep ongetwijfeld genoeg mensen die je willen helpen.

Zonde, want in Noord-Brabant heb je een aantal leuke sportparken. Rood Wit uit Sint-Willebrord, DESK uit Waalwijk, ODC uit Boxtel en Sparta '25 uit Beek en Donk schieten mij zo te binnen.

Koning Kriel

Eredivisie: 18/18
1e divisie: 18/20 (jong utrecht en jong az)
2e divisie: 6/18
3e divisie A: 2/17
3e divisie B: 1/17
Hoofdklasse A - Zaterdag: 1/16
Hoofdklasse B - Zaterdag: 0/16
Hoofdklasse A - Zondag: 1/16
Hoofdklasse B - Zondag: 0/16

Na de 2e divisie houdt ook mijn interesse wel een beetje op, daar kom ik hooguit als Willem II er eens voetbalt.

Saltacampos

Citaat van: Sebastiaan_W op okt 18, 2019, 10:21:41
Ondanks de beperkingen zijn in deze groep ongetwijfeld genoeg mensen die je willen helpen.

Zonde, want in Noord-Brabant heb je een aantal leuke sportparken. Rood Wit uit Sint-Willebrord, DESK uit Waalwijk, ODC uit Boxtel en Sparta '25 uit Beek en Donk schieten mij zo te binnen.
Ik zal die leuke amateurclubs wel eens doen hoor, die zijn inderdaad relatief in de buurt. Ik heb ook al leuke dingen gelezen en gezien over de derby's in Spakenburg en Katwijk en Rijnsburgse Boys. In Zeeland staat Hoek al een tijdje op de radar, dus dat komt er ook wel ooit eens van.
Ik heb inderdaad al hulp gekregen van mensen om tickets te regelen, dat is één van de vele leuke aspecten van dit forum.
Over land and sea

FCT1980

Ik heb persoonlijk helemaal geen interesse in het amateurvoetbal in Nederland.
Waarom kan ik niet precies zeggen. Misschien omdat ik bijna alles in de regio Twente al wel heb gezien door er zelf te spelen, oefenwedstrijden van FC Twente te zien of op een andere manier bij deze sportparken ben geweest.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Semper Fidelis

#8
Eredivisie: 15/18 (AZ, FC Utrecht en Sparta Rotterdam nog. Met FC Twente daarnaast ook nog nooit bij FC Emmen geweest.)
Eerste Divisie 9/16  (Jong-teams doe ik niet aan mee.)

Het hele amateurvoetbal in Nederland boeit me niet, behalve de club waar ik zelf actief in ben. Woon dicht bij de grens, dus ga dan liever naar Duitsland.

DanielsenAxedal

Eredivisie 18/18
Eerste Divisie: 18/20 (Nog steeds MVV en Roda JC ontbreken)
Amateurvoetbal, geen interesse in.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

FC_Emmen

Eredivisie: 18/18
1e divisie: 20/20
2e divisie: 5/18
3e divisie A: 2/17
3e divisie B: 1/17
Hoofdklasse A - Zaterdag: 1/16
Hoofdklasse B - Zaterdag: 2/16
Hoofdklasse A - Zondag: 4/16
Hoofdklasse B - Zondag: 0/16

Zaterdag 1E: 4/14
Zaterdag 2J: 6/14

Daarnaast nog wel wat her en der maar dat zijn er max 1 of 2 per competitie

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Eredivisie 18/18
1e divisie 20/20
2e divisie 18/18
3e divisie zaterdag 17/17
3e divisie zondag 12/17
HK A zaterdag 14/16
HK B zaterdag 7/16
HK A zondag 9/16
HK B zondag 6/16
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Eredivisie 18/18
1e divisie 17/20 (Jong PSV. Jong AZ, Jong Utrecht. Weinig motivatie om daar iets aan te doen)

2e divisie 15/18 (Jong Sparta, Jong Volendam, TEC)
3e divisie zaterdag 14/17 (Ajax am., Jong Almere, GOES)
3e divisie zondag 9/17

HK A zaterdag 14/16
HK B zaterdag 12/16
HK A zondag 10/16
HK B zondag 3/16

De Jong-teams interesseren me eigenlijk niet; alleen "per ongeluk" een keer mee geweest naar Jong Ajax met een kennis. Mijn voorkeur voor zaterdag heeft drie verklaringen. Ten eerste beginnen veel wedstrijden om 14.00, wat vrij vroeg is als je op zondagochtend eerst naar de kerk gaat en vervolgens op je gemak wil lunchen bij moeders. Ten tweede liggen er minder zondagclubs van niveau in de buurt en ten derde speelt mijn favoriete amateurclubs, SDO, op zondag en zit ik dus om de twee weken op hetzelfde bankje van hetzelfde sportpark. Ik vermoed dat ik meer verschillende zondagclubs uit heb zien spelen bij SDO dan thuis. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

Eredivisie             18/18
1e Divisie             16/20  Geen jonge teams...doe ik niet aan
2e Divisie             15/18  ASWH   Geen jonge teams
3e Divisie Zat       13/17  Hoek , VVSB  Geen jonge teams
3e Divisie Zon        9/17  Oss'20,OFC,Groene Ster, Gemert, Dongen, Hoogland, DEM, Westlandia  , Geen jonge teams
Hoofdklasse Zat A  7/16
Hoofdklasse Zat B  10/16
Hoofdklasse Zon A  9/16
Hoofdklasse Zon B  5/16
Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Citaat van: FCT1980 op okt 18, 2019, 11:07:34
Ik heb persoonlijk helemaal geen interesse in het amateurvoetbal in Nederland.
Waarom kan ik niet precies zeggen. Misschien omdat ik bijna alles in de regio Twente al wel heb gezien door er zelf te spelen, oefenwedstrijden van FC Twente te zien of op een andere manier bij deze sportparken ben geweest.

Ik kan het wel zeggen. Ik ga af en toe wel kijken bij het amateurvoetbal in Nederland maar een paar uitzonderingen daargelaten vind ik de sportparken saai en aangeharkt met weinig tot geen charme. En vergeet niet dat het gras bij de buren altijd groener is.