Onbekende shirts

Gestart door Saltacampos, sep 16, 2021, 21:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Zoals jullie misschien al weten ben ik naast groundhopper ook verzamelaar van voetbalspeldjes-en pins.
Ik heb volgende stukken die shirts van clubs voorstellen van voor mij drie onbekende clubs, de eerste (rood-wit gestreept) is misschien wel een Nederlandse amateurclub, te zien aan het opschrift op de achterkant is de pin in elk geval in Nederland gemaakt. De andere twee zijn wellicht het home en away shirt van een Engelse (of Britse) club, maar ik heb geen idee welke en ook speuren op het internet leverde niets op, wie weet herkent hier iemand iets.

Over land and sea

Arjen

#1
Ik denk dat het tweede en derde shirt Rangers betreft, al klopt de kleurstelling op de mouwen bij het tweede shirt niet en ook het embleem wijkt af. Het eerste shirt kan Brentford zijn.

Joost

Het is zeker Rangers.

Thuis en derde shirt uit 2002-2003 waarbij het rood op de pin vervaagt is en geel is geworden;

https://www.footballkitarchive.com/scottish-premier-league-2002-03-kits/

Joost

Het eerste shirt is een oud Sparta shirt.
Het logo dat er op zit is het oude logo van de club (heb gecontroleerd in een seizoensgids uit de jaren 80) en is nog steeds het logo van RV&AV Sparta, de amateurtak.


Saltacampos

Bedankt voor de info!

Ik had inderdaad al Rangers zien voorbijkomen als suggestie op internet (op basis van de sponsor en diadora als merk van de uitrusting), maar was niet overtuigd door de vorm van het embleem en het geel op de mouwen, maar dat kan inderdaad aan het vervagen van de  kleuren liggen en slordigheid of gemakzucht bij de productie voor het embleem.
Over land and sea