Lijstjes over seizoen 2019/2020

Gestart door Arjen, jun 27, 2020, 09:46:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyH79

Citaat van: Jef400 op jul 06, 2020, 15:56:01
Die onderste was ik ook bij. Tering wat een hitte.

Behoorlijk wat bekertjes water gedronken inderdaad.....
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Jef400

Op de Bunnik kwam ik amper in de wc's kan ik me herinneren. Ik houd van voetbal, maar niet in die hitte.

Jesse

1. FC Kaiserslautern - Mainz 2-0
2. Real Betis - Real Valladolid 1-2
3. SV Sandhausen - Borussia Monchengladbach 0-1
4. Telstar - Ajax 3-4
5. Telstar - Suriname 1-1 (Eerste club tegen land die ik heb bijgewoond)

Koning Kriel

1. Dundee United - Dundee FC 6-2
2. AZ - Willem II 1-3
3. Brentford - QPR 3-1
4. Willem II - PSV 2-1
5. Strasbourg - Toulouse 4-2

Niet gezien
1. Wolverhampton - Arsenal
2. Chelsea - Watford
3. Willem II in de Europa league play offs (bijkomend voordeel is dat we nu wel Europees hebben)

DS_Noot

1. Rode Ster Belgrado - Partizan Belgrado 0-0
2. Hajduk Split - Dinamo Zagreb 0-2
3. Brentford - Swansea City 3-1
4. Sutton United - Yeovil Town 3-2
5. Fulham - Stoke City 1-0
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

ricodejong4

1. Duitsland - Nederland 2-4
2. Rochdale - Newcastle 1-1
3. Borussia Dortmund - FC Köln 5-1
4. Feyenoord - FC Porto 2-0
5. Sporting CP - Braga 2-1

Olav

Tot aan de winterstop was het al een prachtseizoen, maar na de winterstop werd het nog mooier met tripjes naar Frankrijk, Griekenland en Servië. In maart zouden de plannen nog groter worden. Een stage van drie maanden in Bosnië kon helaas niet doorgaan vanwege interne problemen daar, maar gelukkig was het niet moeilijk om een andere bestemming te vinden. Al snel kwam Bratislava op mijn pad en kon ik de dromen over clubs als Celik Zenica en Velez Mostar vervangen door wedstrijden in Slowakije. Bovendien brachten de vrije weekenden mij daar veel opties betreft het bezoeken van wedstrijden. Slowakije - Noord-Ierland (EK-play-off), Brno, Baník Ostrava, Olimpija Ljubljana, Ferencvaros, Dinamo Zagreb - Hajduk Split, Wisla Krakow en natuurlijk veel wedstrijden in de Slowaakse competitie werden onder andere in de agenda gezet. Helaas gooide corona net als voor veel anderen roet in het eten: een dag voor vertrek (midden maart) werd de vlucht geannuleerd. Niet lang daarna werd de gehele stage gecanceld. Seizoen 2019-2020 is onverwachts snel ten einde gekomen. Eeuwig zonde gezien het geweldige programma, maar ondanks dat heb ik alsnog veel mooie dingen kunnen zien.

Statistieken:
Wedstrijden: 37
Nederland (23), Slowakije (6), Servië (3), Slovenië (1), Bulgarije (1), Duitsland (1), Frankrijk (1), Griekenland (1)
Landen: 8
Stadions: 23
Nieuwe bezochte stadions: 12
Link naar overzicht groundhopping seizoen 2019-2020


De top-8 van dit seizoen:

8. NK Maribor - HNK Gorica
Een oefenwedstrijd die behoort tot de hoogtepunten van het jaar. Slovenië is een geweldig land en ik had geluk dat er werd gevoetbald. Het stadion van Maribor is een unieke tussen de moderne stadions van tegenwoordig. De temperatuur was goed en de wedstrijd was leuk. Bovendien was de entree gratis. Helemaal niets mis mee.


7. AZ - Partizan Belgrado
Sommige wedstrijden blijven je bij omdat de wedstrijd zo bijzonder verliep. AZ stond met rust 0-2 achter. Als je twee minuten voor het einde van de reguliere speeltijd de aansluitingstreffer maakt, zou je denken dat het te laat is. Helemaal omdat AZ met een man minder stond. Wie had ooit verwacht dat het vier minuten later was het weer raak is? Zo'n ontlading is geweldig om mee te maken.


6. FC Kosice - Podbrezova
Na jaren vol problemen speelt het opnieuw opgerichte Kosice weer in de tweede divisie. Ze zijn al bezig met het bouwen van een nieuw stadion, dus ik ben blij dat ik nog op tijd ben geweest. Druk was het niet, maar dat is niet gek na de gebeurtenissen van afgelopen jaren.


5. DAC - Slovan Bratislava
De bekendste wedstrijd uit Slowakije is Slovan tegen Trnava, maar deze mag er ook zijn. Een goed gevuld stadion zag het etnisch Hongaarse DAC van de landskampioen winnen. Bijna tienduizend man zong het volkslied mee en de sfeer was geweldig.


4. Dukla Banska Bystrica - Poprad
Een van de mooiste stadions in Slowakije stond op het punt om gerenoveerd te worden. De stoeltjes waren al gedemonteerd. De supporters ontvingen ons met open armen. De barbecue op de tribune maakte de dag compleet. Mooie herinnering!


3. Nîmes Olympique - Angers
Vier jaar na mijn eerste bezoek vond ik het tijd voor een herhaling. Nîmes heeft een van de mooiere stadions in Frankrijk en de sfeer vind ik onderschat. Als kers op de taartt won Nîmes, net als de eerste keer, met 1-0.


2. Rode Ster - Partizan
Deze derby heeft eigenlijk geen omschrijving nodig. Bijna 40.000 man die de twee grootste teams van het land tegen elkaar zien spelen. Beide kanten met veel vuurwerk. Zowel de supporters van Partizan als Rode Ster lieten zich vocaal goed horen, waardoor de slechte wedstrijd met 0-0 als eindstand ook niet zoveel uitmaakt.


1. PAOK - Olympiakos
De nummer één tegen de nummer twee, de stress bij de kaartverkoop vooraf, de ophef binnen de Griekse voetbalbond. Het doorgaan van de wedstrijd was onzeker. Als je dan toch in een stijf uitverkocht Toumbastadion staat waar zeker een paar duizend man meer inzit dan toegestaan, ben je wel even opgelucht. De wedstrijd ging niet zoals we hoopten en de sfeer had daardoor beter gekund, maar hoe hoog wil je de lat leggen als dit niet super was? Drie grote pyroshows en de haat naar Olympiakos die op de tribune te voelen is; dat is PAOK!


Hugo

Citaat van: Olav op aug 20, 2020, 22:12:34
6. FC Kosice - Podbrezova
Na jaren vol problemen speelt het opnieuw opgerichte Kosice weer in de tweede divisie. Ze zijn al bezig met het bouwen van een nieuw stadion, dus ik ben blij dat ik nog op tijd ben geweest. Druk was het niet, maar dat is niet gek na de gebeurtenissen van afgelopen jaren.

Waar baseer je dat op Olav, als ik Kosice zie op Fb dan lijkt er niks aan het stadion veranderd?


Olav

Citaat van: Hugo op aug 31, 2020, 20:47:53
Waar baseer je dat op Olav, als ik Kosice zie op Fb dan lijkt er niks aan het stadion veranderd?

Sorry, ik zie je reactie nu pas!

Het stadion is niet veranderd, er wordt een nieuwe gebouwd. De twee tribunes van nieuwe stadion staan er inmiddels. Op deze site zijn veel foto's te vinden: https://www.kosice.sk/mesto/kosicka-futbalova-arena-a-s-