Hoofdmenu

IJshockey

Gestart door Stadionhopper, apr 26, 2008, 15:40:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

GiertjeNL

Aah mooi, zag dat in de online ticketshop deze ook al ver uit het meeste verkocht was.

Nog nooit een ijshockey wedstrijd bekeken ben benieuwd!

Terranova

Iemand ervaring met de Kolner Haie en hoe te geraken aan tickets?

Joost


AthleticHolanda

Citaat van: GiertjeNL op jan 05, 2014, 19:52:46
Düsseldorf - Krefeld, is dat een beetje een wedstrijd om aan te raden?
Zit dat weekend waarschijnlijk in de buurt, dus wellicht is het het bezoeken waard! ;)

Die wedstrijd heb ik 2e kerstdag overwogen. Toen was deze in Krefeld en was het thuisvak uitverkocht, voor het uitvak waren een dag van tevoren nog genoeg kaarten. Uiteindelijk kozen we voor Kölner Haie - Adler Mannheim, goede keuze. Prima sfeer en zelfs een tifo van Köln!
Op 2e kerstdag 2012 ben ik bij DEG - Krefelder Pinguine geweest, destijds was het uitvak helemaal uitverkocht maar in de thuisvakken nog meer dan genoeg plaats. M.a.w. bij Düsseldorf leeft het toch een stukje minder, waarschijnlijk omdat ze al jaren onderaan spelen en veel meer verliezen dan winnen. Daarnaast weet ik niet of vanuit hun kant de rivaliteit met Köln eventueel groter is.

hgrm

Als ik me niet vergis wordt de wedstrijd tussen Düsseldorf en Krefeld ook wel 'das Strassenbahnderby' genoemd. Volgens mij leeft het daar behoorlijk.
Zelf ben ik vorig jaar bij Krefeld vs. Mannheim gehad. Het was niet uitverkocht, maar toch goed druk. Qua sfeer vond ik het dik in orde. Wat gemoedelijker dan bij het voetbal, maar toch ook wel fanatiek.

Het was mijn eerste kennismaking en het beviel goed. Na afloop was ik wel fysiek moe; doordat het spel nogal eens stil ligt, duurt het veel langer dan de 60 minuten nominale speeltijd en er wordt op een moordend tempo gespeeld. Als je het echt goed wil zien, moet je dus constant opletten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Dusseldorf gaat degraderen toch?

Joost

Citaat van: Terranova op jan 06, 2014, 16:15:32
Dusseldorf gaat degraderen toch?
Neen.

De DEL 1 en DEL 2 zijn aparte organisaties en er is momenteel geen promotie/degradatieregeling. Die was er vroeger wel.

Geen enkel team kan uit de DEL1 degraderen, wel kan er een team promoveren uit de DEL2 maar dan moet dat team wel aan een heel aantal verplichtingen voldoen. Een daarvan is de aankoop van een licentie van 800.000, voor de DEL2 is die maar 100.000.


ALenstra

Op zaterdag 10 januari 2015 spelen DEG Düsseldorf en Kölner Haie een competitiewedstrijd in de Esprit Arena in Düsseldorf. Het wordt de Duitse winterclassic. Twee jaar geleden speelden Nürnberg Ice Tigers en Eisbären Berlin ook een winterclassic in het stadion van FC Nürnberg.

Joost

Is het dan een reguliere competitiepot of niet?

ALenstra

Ja, het telt mee voor de competitie. Net als Nürnberg-Berlin 2 jaar geleden.

hgrm

Ze hebben het vast afgekeken van de NHL. Ik zie de laatste weken aardig wat foto's langskomen van ijsvloertjes in honkbalstadions. Zelfs het heilige gras van Fenway Park moet het ontgelden.....

Ik vraag me wel af of je voldoende zicht hebt in een voetbal- of honkbalstadion. Die puck is best klein en je zit er een eind vanaf. Volgens mij moet je in een honkbalstadion honkbal kijken en in een ijshal ijshockey....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

voetbalfan

http://www.sportstalkflorida.com/wp-content/uploads/2014/01/Winter_Classic_2014_1.jpg
Oordeel zelf of je er kan zien. Volgens mij telt enkel de aanwezigheid bij de supporters in plaats van het zicht op de wedstrijd.

Sebastiaan_W

Van 13 tot 19 april 2015 wordt het WK IJshockey Division IB in Eindhoven gehouden.

Verder wil Tilburg aankomend seizoen in de Oberliga spelen.

ALenstra

Deelnemers in Eindhoven zijn Nederland, Groot Brittannie, Kroatie, Estland, Litouwen en Zuid Korea. De Britten zullen waarschijnlijk veel fans meenemen.

Joost

Momenteel zijn er problemen met de ijsvloer in Geleen waardoor het eerste thuisduel afgelast werd. Het tweede, vorige week, werd in Aken afgewerkt en die moest ik helaas laten schieten. Vandaag werd er gespeeld in Maaseik en dat is waarschijnlijk de laatste thuiswedstrijd op vreemde bodem.

De ijshal in Maaseik is niet berekend op grote hoeveelheden toeschouwers dus er konden maar ongeveer 300 mensen naar binnen. Je kunt om zo'n baan toch veel meer mensen kwijt zou je zeggen maar binnen bleek waarom. Enkel aan een van de korte zijdes konden mensen staan omdat de lange zijden geblokkeerd werd door officials en strafbanken aan de ene zijde, en de dug outs aan de andere zijde.

Het was dus een Spartaans geheel waar mensen op tafels, losse pallets en containers stonden om iets van het spel te zien. Het zicht werd ook nog belemmerd door netten aangezien er geen plexiglas boarding was.

Voor dit seizoen zijn de Nederlandse en Belgische competitie samengegaan en spelen 16 teams in 2 groepen om de titel. De tegenstander van Eaters had tweemaal nipt verloren dus ik was benieuwd wat ze konden, die Turnhout Tigers (vroeger White Caps)

Al binnen 70 seconden bleek het klasseverschil enorm en stond het 2-0 voor Eaters. Turnhout kwam er niet aan te pas en na de eerste periode was het 6-0. Na 16 minuten moesten er drie Turnhouters naar de strafbank en weigerde de klok dienst. Een hoop overleg en na bijna tien minuten gingen we verder. Die klok werd even later weer aan de praat gekregen.

In de pauze tussen de eerste en tweede periode hield de zamboni het na 1 rondje voor gezien. Kapot. Weer koortsachtig overleg tussen officials en besloten werd de restanten van het ijs van het ijs te scheppen en verder te gaan. Bij Turnhout hadden ze het echter wel gezien, die weigerden verder te spelen en dus was kon iedereen na een merkwaardige avond weer naar huis.