Hoofdmenu

Biertopic

Gestart door Jef400, sep 13, 2019, 16:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Nou jongens, brand maar los, neem ik er een Skuumkoppe op.

wekke

Zolang het maar geen Heineken of Primus Haacht is :D

Jehoentelaar

Hertog Jan
Grolsch
Warsteiner

En qua speciaalbier zit ik het liefst aan de porter of wat ik kan vinden van Kompaan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Arjen

Weliswaar geen bier, maar als ik in Engeland ben drink ik graag Bulmers cider (crushed red berries and lime) of Kopparberg cider (mixed fruits).

Defender

Citaat van: wekke op sep 13, 2019, 19:01:28
Zolang het maar geen Heineken of Primus Haacht is :D
Idem!
In Nederland zoeken wij telkens een Belgisch biertje of Geuze :)
Op Belgische bodem verkiezen wij Stella als nr 1, Jupiler nr 2 en als het echt moet mag het eens Maes / Cristal zijn.
UK -> altijd Guinness

In België kan ik vooral Sint-Truiden aanraden als 'bierkantine'
Ongelofelijke kantine met vele bieren in glas geserveerd en 'den 3e time' is daar steeds een fuif (als ze winnen)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

wekke

Hier in Olen is het vooral Cristal van de tap. De kroegen bieden ook vaak Stella aan, maar toch grijpen we snel terug naar Cristal. Het is wat je gewoon bent zeker :-)

Qua zwaarder bier ben ik tegenwoordig fan van de St Bernardus Trippel.

Hugo

Al die speciaalbieren vind ik in 90% van de gevallen helemaal niks. Ik krijg wel eens wat cadeau op de verjaardag, dat geef ik dan altijd direct weg aan iemand. Idem sterke drank. Meestal koop ik Jupiler of Hertog Jan. Laatste tijd ook wel Bavaria omdat ik daar heb gewerkt.

Bier und Bratwurst

Ik ben qua pils een Hertog Jan fan en daarna komt Grolsch.In Duitsland Krombacher.
Speciale bieren vind ik vele smaken van lekker. Tripel, Dubbel enz.....alleen niet elke IPA kan me bekoren. Ook vind ik Lentebok vaak niet zo lekker.
Bieren die gemixt zijn met whiskey,chocola en andere pruttel sla ik liever over.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Doe mij maar gewoon cola light of zero
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: spons op sep 15, 2019, 17:12:05
Doe mij maar gewoon cola light of zero

Waarom post je dat in een ''bier'' topic?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Het allerbeste is natuurlijk Cara Pils.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FCT1980

Citaat van: Jehoentelaar op sep 16, 2019, 11:57:07
Het allerbeste is natuurlijk Cara Pils.

Dat ken ik niet.
In Engeland probeer ik meestal de lokale bieren. En dan het liefste de IPA's.
In Duitsland drink ik over het algemeen Weizen. Vind zelf de Franziskaner het lekkerste Weizenbiertje.

Thuis altijd Grolsch of Warsteiner bij verjaardagen maar IPA's of ander speciaalbier voor andere dagen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

DanielsenAxedal

Qua pils fan van Jupiler.
Betreft IPA's haak ik af als het te fruitig is.
Verder heb ik La Trappe en Leffe hoog zitten.
En ik vind Zundert 8, Kruidige Grolsch Tripel, Firebird IPA, Kompel Bovengronds en Vedett Extra White absolute toppers.
Om het allemaal een beetje bij te houden is Untappd een hele handige app. Jullie kunnen me daar vinden onder de naam Danielsen Axedal.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Citaat van: FCT1980 op sep 16, 2019, 12:04:29
Dat ken ik niet.
In Engeland probeer ik meestal de lokale bieren. En dan het liefste de IPA's.
In Duitsland drink ik over het algemeen Weizen. Vind zelf de Franziskaner het lekkerste Weizenbiertje.

Thuis altijd Grolsch of Warsteiner bij verjaardagen maar IPA's of ander speciaalbier voor andere dagen.
Cara Pils is zowat het goedkoopste bier dat er te krijgen is, dat vooral door marginalen wordt gedronken. Hierdoor heeft het bij studenten in Vlaanderen op één of andere manier een soort cultstatus gekregen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cara_Pils
Over land and sea

De publiekswissel

Het leukste vind ik altijd om het plaatselijk gebrouwen bier uit de streek/ stad/ café te nemen waar ik dan ben... 
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/