Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

'Volledig gevaccineerden uit VS en EU mogen weer naar Engeland'
De Britse premier Boris Johnson maakt naar naar verwachting morgen bekend dat de grenzen van Engeland voor volledig gevaccineerde toeristen uit de Europese Unie en de Verenigde Staten opengaan. Dit meldt de Financial Times. Britse ministers drongen hier bij de premier op aan, schrijft de krant.

De maatregel kan volgens een regeringsfuctionaris die met de krant sprak volgende week al van kracht worden. Gisteren had de Britse luchthaven Heathrow de regering opgeroepen om het land vanaf eind deze maand weer open te stellen voor gevaccineerde reizigers uit de EU en de Verenigde Staten.

:D:D:D

Jef400

Is wel iets waar je naar toe gaat. Dat de gavaccineerden dingen mogen doen, en de ongevaccineerden niet.

TeeZee

Het is allemaal niet erg overzichtelijk. Ik heb geen plannen om op de korte termijn naar Engeland te gaan, maar ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken.

Op nederlandwereldwijd.nl (van de rijksoverheid) staat dit over het VK:

CiteerU moet op dit moment verplicht in quarantaine als u naar het Verenigd Koninkrijk reist. Sinds 2 augustus 2021 is de quarantaineplicht opgeheven voor personen die vanuit 'amber countries' (waaronder Nederland) naar Engeland en Schotland reizen. Dit geldt alleen voor personen die volledig gevaccineerd zijn met vaccins goedgekeurd door het EMA.

Eerst dus wel in quarantaine, dan weer niet sinds 2 augustus j.l, maar alleen als je gevaccineerd bent. Ik snap wel hoe het gegaan is, de oorspronkelijke tekst is steeds een klein beetje aangepast en dan krijg je dit.

Wat niet op https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigd-koninkrijk/reizen/reisadvies staat is wat je moet doen om überhaupt het land in te kunnen. Je moet een negatieve PCR-test kunnen laten zien van niet meer dan 72 uur oud. Ook als je gevaccineerd bent. Vervolgens moet je aantonen dat je op dag 2 (dag 0 = aankomst) een afspraak hebt voor een nieuwe PCR-test.

CiteerIf you're coming to England from an amber list country (except France) and have been fully vaccinated with a vaccine approved by the bodies listed in this guide you:

- must take a COVID-19 pre-departure test
- must take a COVID-19 test on or before day 2 after you arrive in England – arrival day is day 0
- do not have to quarantine
- 'Fully vaccinated' means you must have had your final dose of the approved vaccine at least 14 whole days before you arrive in England.

Wat als je op dag 2 al weer weg bent?

Enfin, sowieso moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine:

CiteerAls u vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland reist, moet u zich voor vertrek laten testen (ook als u gevaccineerd bent), moet u een quarantaineverklaring bij u hebben en moet u bij thuiskomst verplicht in (thuis)quarantaine.

Het is allemaal ingewikkeld. Overigens ben ik voor alle maatregelen en ook voor vaccinatie, want anders eindigt deze pandemie nooit. Maar wat meer overzicht zou handig zijn.

Nort

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2021, 15:28:22
Enfin, sowieso moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine
Ook een achterlijke regel nu de Delta variant dominant (95%+) in Nederland is.

TeeZee

Citaat van: Nort op aug 06, 2021, 15:30:55
Ook een achterlijke regel nu de Delta variant dominant (95%+) in Nederland is.
Ik denk dat het beter is om niet-noodzakelijke reizen waarbij je bij terugkeer in quarantaine moet te verbieden.

DannyH79

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2021, 15:57:05
Ik denk dat het beter is om niet-noodzakelijke reizen waarbij je bij terugkeer in quarantaine moet te verbieden.

Een voetbalreis is toch best noodzakelijk lijkt me toch? ;-)
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Nort

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2021, 15:57:05
Ik denk dat het beter is om niet-noodzakelijke reizen waarbij je bij terugkeer in quarantaine moet te verbieden.
Omdat? De kans dat je een besmetting in Nederland oploopt is hoger dan in veel landen die op oranje staan.

ALenstra

Ik was vandaag graag naar Engeland gegaan om en weekje voetbal te zien. Maar de situatie voelt nog niet goed voor mij.

Joost

Citaat van: Nort op aug 06, 2021, 15:30:55
Ook een achterlijke regel nu de Delta variant dominant (95%+) in Nederland is.

Dat heeft er meer mee te maken dat de besmettingscijfers in Engeland erg hoog zijn.

Nort

Citaat van: Joost op aug 06, 2021, 19:28:26
Dat heeft er meer mee te maken dat de besmettingscijfers in Engeland erg hoog zijn.
Ik doel ook niet specifiek op een land. Die kleurcodes is een bureaucratisch middel. Bij covid hangt het vooral af wat je doet. Op stap gaan in een geel land of in eigen land is een veel groter besmettingsgevaar dan een potje voetbal kijken.

rogo_breda

Citaat van: TeeZee op aug 06, 2021, 15:28:22
Wat als je op dag 2 al weer weg bent?
Het antwoord op die vraag ben ik ook benieuw naar inderdaad. Inmiddels staat er "op of voor dag 2". Dus ik denk dat je je sowieso in Engeland moet laten testen voordat je weer terug naar NL mag?

Joost

Citaat van: rogo_breda op aug 09, 2021, 13:03:57
Het antwoord op die vraag ben ik ook benieuw naar inderdaad. Inmiddels staat er "op of voor dag 2". Dus ik denk dat je je sowieso in Engeland moet laten testen voordat je weer terug naar NL mag?

Staat heel duidelijk hier;

https://www.gov.uk/guidance/red-amber-and-green-list-rules-for-entering-england#amber-list-rules

CiteerIf you will be in England for less than 2 days you still need to book and pay for a day 2 COVID-19 test. You only need to take the test if you are still in England on day 2.

Die test is overigens vanaf 20 pond te boeken.

red28

Citaat van: Joost op aug 09, 2021, 15:13:56
Staat heel duidelijk hier;

https://www.gov.uk/guidance/red-amber-and-green-list-rules-for-entering-england#amber-list-rules

Die test is overigens vanaf 20 pond te boeken.

Waar kun je die test boeken dan voor 20 pond? Op de verschillende luchthavens rond London zie ik enkel prijzen van rond 60 pond...

Joost

Citaat van: red28 op aug 10, 2021, 12:53:45
Waar kun je die test boeken dan voor 20 pond? Op de verschillende luchthavens rond London zie ik enkel prijzen van rond 60 pond...

Gewoon klikken op de linkjes in dat artikel;

https://www.find-travel-test-provider.service.gov.uk/test-type/green

Als je toch binnen 2 dagen vertrekt en geen testresultaat nodig hebt maakt het ook geen bal uit waar je een test geboekt hebt.