Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

Ik ben gelukkig wel volledig gevaccineerd en 6 november in Londen. Nu nog hopen op een mooie FA Cup loting.

Nort

Citaat van: FCT1980 op okt 05, 2021, 17:52:42
Schotland gelden dezelfde soort regels. Op alle sites staat eigenlijk wel een link naar Schotland, Wales en Noord Ierland dus even doorklikken dan kom je er vanzelf.

Wij hebben besloten om niet te gaan eind oktober. In het slechtste geval test je positief en heb je een dik probleem.
Als je via Frankrijk naar Engeland reist heb je geen negatieve test nodig voor zowel de heen- als terugweg. Wellicht is dat een optie voor jullie?

FCT1980

Citaat van: Nort op okt 06, 2021, 08:31:07
Als je via Frankrijk naar Engeland reist heb je geen negatieve test nodig voor zowel de heen- als terugweg. Wellicht is dat een optie voor jullie?

Heb ik naar gekeken maar Birmingham is echt heel ver vanuit Twente. Wanneer de maatregelen zo blijven dan wordt dat komend jaar wel echter wel een optie.
Of Villa ergens uit in Londen. Dat is nog net te doen vind ik zelf.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

rogo_breda

#33
Citaat van: Nort op okt 06, 2021, 08:31:07
Als je via Frankrijk naar Engeland reist heb je geen negatieve test nodig voor zowel de heen- als terugweg. Wellicht is dat een optie voor jullie?
Ik ga volgend weekend via Frankrijk (Eurotunnel) naar Londen. Ik probeer alle informatie die er is nu te begrijpen, maar ik zie helaas op de overheidssites wel overal staan dat voor de terugreis van Engeland naar NL een negatieve test nodig is.

Mijn vraag is nu dan ook waar haal je de info vandaan dat dit niet nodig is als je via Frankrijk gaat? De site van Eurotunnel? (want daar zie ik dat inderdaad wel staan)

Nort

Citaat van: rogo_breda op okt 29, 2021, 15:11:57
Ik ga volgend weekend via Frankrijk (Eurotunnel) naar Londen. Ik probeer alle informatie die er is nu te begrijpen, maar ik zie helaas op de overheidssites wel overal staan dat voor de terugreis van Engeland naar NL een negatieve test nodig is.

Mijn vraag is nu dan ook waar haal je de info vandaan dat dit niet nodig is als je via Frankrijk gaat? De site van Eurotunnel? (want daar zie ik dat inderdaad wel staan)
Heel simpel. Als je de grens van Belgiƫ -> Nederland passeert is er A) geen controle en B) weet niemand dat je Engeland bent geweest...

Oja en controleren doet iedereen maar half, behalve luchtvaartmaatschappijen

rogo_breda

Dank je! Dat had ik al wel bedacht natuurlijk, was meer bang dat ze bij de grenscontrole Engeland-Frankrijk hier al naar kunnen vragen.

Dan houd ik me maar aan wat er op de Eurotunnel site staat, de sites van de NL overheid zijn wel heel onduidelijk en onoverzichtelijk.

Nort

Citaat van: rogo_breda op okt 29, 2021, 15:41:47
Dank je! Dat had ik al wel bedacht natuurlijk, was meer bang dat ze bij de grenscontrole Engeland-Frankrijk hier al naar kunnen vragen.

Dan houd ik me maar aan wat er op de Eurotunnel site staat, de sites van de NL overheid zijn wel heel onduidelijk en onoverzichtelijk.
Voor de Franse douane beambte was het beantwoorden van de vraag of we gevaccineerd waren al voldoende om door te mogen rijden. De Britse douane vroeg bij aankomst nergens om, dat lieten ze aan DFDS over...

Joost

Slecht nieuws, je moet vanaf nu weer in quarantaine totdat je de uitslag van de dag-2 test hebt gehad.

rogo_breda

Ja. Of nog steeds zorgen dat je op dag 1 of 2 weer weg bent.

FCT1980

Citaat van: rogo_breda op nov 28, 2021, 09:52:44
Ja. Of nog steeds zorgen dat je op dag 1 of 2 weer weg bent.

Maar dat is sowieso niet wat. Wat een ellende man.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ricodejong4

Slecht nieuws inderdaad. Dit brengt ons weekend van begin januari serieus in gevaar.

Koning Kriel

Citaat van: rogo_breda op nov 28, 2021, 09:52:44
Ja. Of nog steeds zorgen dat je op dag 1 of 2 weer weg bent.

Nee, want dan moet je dus in quarantaine tot je weg gaat.

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

rogo_breda

#43
Ik zie het nu ook.  Had net vergevorderde Boxing Day plannen...

FCT1980

Echt zuur idd. Wij willen later in januari dus hopelijk vlakken de maatregelen weer af.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!