Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike_t

Citaat van: Feijenoorder op apr 06, 2022, 15:53:39
Mijn ervaring leert dat dat twee á drie weken van te voren bekend gemaakt word. In het weekend van vijf en zes mei zat ik in Bologna en Parma en dat werd ook pas enkele weken van te voren bekend gemaakt.

dan wordt het eens tijd... hahaha. Is over 14 dagen.
https://www.legaseriea.it/it/serie-a/calendario-e-risultati/2021-22/UNICO/UNI/34

NickHart

Weekend van 14/15 Mei in Bologna, Bologna speelt op de zondag en willen ook graag op zaterdag een wedstrijd kijken, iemand enig idee hoe het zit met daar met degradatie/promotie? Of moet ik geduldig zijn en twee/drie weken van te voren kijken?

Stadiumhopper

#692
Laatst ben ik nog in Bologna en Parma geweest. Tickets zijn tien dagen voor de wedstrijd in de general sale gekomen, dus je zal nog even geduld hebben. Ook wordt vaak pas twee weken voor aanvang van de wedstrijd het definitieve speelschema bekend gemaakt met datum en tijd. Vergeet niet van de lokale keuken te genieten. Bologna heb je in twee á drie dagen wel helemaal gezien. De tocht naar de basiliek boven op de heuvel is zeker de moeite waard. Neem een flesje water mee voor onderweg want je gaat het nodig hebben.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

kire61

Beste lezer,

In september of oktober ben ik van plan voetbalstadions te bezoeken (buiten wedstrijen om) in de omgeving van Napels. Als ik Google Maps / Earth kijk valt mij op dat vele stadions ommuurd zijn. Mijn vraag hoe kun je dan binnenkomen om foto's te maken.

Groet,

kire61

Arjen

Ik denk dat je dan de mazzel moet hebben dat er een poort openstaat.

Nort

Citaat van: kire61 op jun 15, 2022, 18:56:26
Beste lezer,

In september of oktober ben ik van plan voetbalstadions te bezoeken (buiten wedstrijen om) in de omgeving van Napels. Als ik Google Maps / Earth kijk valt mij op dat vele stadions ommuurd zijn. Mijn vraag hoe kun je dan binnenkomen om foto's te maken.

Groet,

kire61
Zoals Arjen al zegt, moet je hopen dat een poort open staat. Maar ook dan zul je snel weggestuurd worden. Nadeel is bovendien dat veel Italiaanse clubs hun kantoren niet in het stadion hebben, maar in een pand in de omgeving van het stadion en dat b.v. de receptie ook gesloten is om te vragen of je binnen mag.

Stadiumhopper

Ik heb het laatst in Modena geprobeerd. Door wat Italiaanse woordjes tussendoor te strooien staan ze er ook meer voor open kreeg ik het idee.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

kire61

Dank voor jullie reactie.

Ik heb de clubs (tien in totaal) , die ik graag wil bezoeken vorige week een e-mail gestuurd, maar tot nu toe nog geen enkele reactie ontvangen.
Misschien vakantietijd of begrijpt men geen engels. Afwachten maar.

Groet,
kire61

rogo_breda

Denk dat je 0 antwoorden krijgt. Wij Nederlanders vinden dat heel raar maar zo werkt het niet in Italië. Je moet inderdaad hopen op een open poort. Of veel beter nog: een wedstrijd bezoeken!

FCT1980

Hallo allen,

Heeft iemand hier ervaring met AC Pisa en/of Specia Calcio? Ik wil in onze vakantie graag met mijn zoontje naar een wedstrijd van die clubs maar afgelopen jaar heeft het me bij Padova heeft veel moeite gekost om binnen te komen. Die ellende wil ik nu voorkomen.
Fiorentina is het alternatief voor Specia Calcio en ik ga er vanuit dat het daar goed te doen is om aan kaarten te komen.

Daarnaast wil ik vrijdags 5 augustus nog naar Sampdoria in de Copa Italia. Heeft iemand ervaring met Samp en mogelijk tips and tricks?

Vast bedankt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jul 19, 2022, 11:11:30
Hallo allen,

Heeft iemand hier ervaring met AC Pisa en/of Specia Calcio? Ik wil in onze vakantie graag met mijn zoontje naar een wedstrijd van die clubs maar afgelopen jaar heeft het me bij Padova heeft veel moeite gekost om binnen te komen. Die ellende wil ik nu voorkomen.
Fiorentina is het alternatief voor Specia Calcio en ik ga er vanuit dat het daar goed te doen is om aan kaarten te komen.

Daarnaast wil ik vrijdags 5 augustus nog naar Sampdoria in de Copa Italia. Heeft iemand ervaring met Samp en mogelijk tips and tricks?

Vast bedankt.
Bij Sampdoria en Fiorentina kun je eenvoudig kaartjes online kopen.

Tussen het dichtstbijzijnde metro station en het stadion heb je genoeg barretjes voor een hapje en drankje.

FCT1980

Citaat van: Nort op jul 19, 2022, 11:31:53
Bij Sampdoria en Fiorentina kun je eenvoudig kaartjes online kopen.

Tussen het dichtstbijzijnde metro station en het stadion heb je genoeg barretjes voor een hapje en drankje.

Bedankt voor je snelle reactie. De gewenste wedstrijden staan nog niet online dus moet nog even geduld hebben.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Het zou heel goed kunnen dat de wedstrijden in de Coppa niet online beschikbaar komen.
Ik zou vooral heel goed letten op de voorverkoop bij het stadion. Of erg vroeg komen en de lange wachtrij voor lief nemen.

Bij Pisa (maar dat is wel 10 jaar geleden) heb ik een heel stuk gemist doordat ze de kassa eerst weer gesloten hadden. Bij Perugia stonden er 4 jaar geleden 10 mensen voor me maar duurde het ook nog wel een uur.

jdebruin96

Citaat van: FCT1980 op jul 19, 2022, 11:11:30
Hallo allen,

Heeft iemand hier ervaring met AC Pisa en/of Specia Calcio? Ik wil in onze vakantie graag met mijn zoontje naar een wedstrijd van die clubs maar afgelopen jaar heeft het me bij Padova heeft veel moeite gekost om binnen te komen. Die ellende wil ik nu voorkomen.
Fiorentina is het alternatief voor Specia Calcio en ik ga er vanuit dat het daar goed te doen is om aan kaarten te komen.

Daarnaast wil ik vrijdags 5 augustus nog naar Sampdoria in de Copa Italia. Heeft iemand ervaring met Samp en mogelijk tips and tricks?

Vast bedankt.

Bij Fiorentina en Spezia kon ik makkelijk kaartjes kopen voor de wedstrijd. Gewoon zorgen dat je optijd bent. Parkeren is trouwens bij beide echt een ramp. De stad La Spezia vond ik trouwens totaal niet te moeite waard (mocht je voornemens hebben om La Spezia in te duiken voor de wedstrijd)

FCT1980

Bedankt voor jullie reacties. Ik hou de websites van alle clubs wel in de gaten en hoop in de voorverkoop kaarten te kunnen bemachtigen.
Mocht dat niet lukken dan zorg ik dat ik op tijd bij het stadion ben.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!