Hoofdmenu

Twitter

Gestart door TeeZee, jun 19, 2009, 13:43:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Wie twitteren er hier? Ik weet niet of en wat ik er van moet denken.

Op hun eigen twitter-account plaatsen mensen een paar keer per dag wat ze doen, gaan doen, denken of meegemaakt hebben. Daarom weet ik nu dat Olga van de Tesselaar uit Workum tijdens het dweilen van haar vloer de emmer water omstootte1. Vervolgens heb ik gekeken of Bert Knoester uit Scheveningen nog een harinkie gegeten heeft en Sjon de Groot zijn katten al ontwormd heeft.

Twitter is eigenlijk een walhalla voor narcisten. Blijkbaar denken veel mensen dat het interessant voor anderen is om te lezen wat ze van minuut tot minuut doen. Niettemin ben ik zelf een sukkel dat ik die dingen heb zitten lezen.

1 Ik moest opzoeken wat de verleden tijd was van stoten (schaam). Blijkt "stiet" ook correct te zijn.

Sebastiaan_W

Ik doe er niet aan en heb er nooit op gekeken ook.

Joost

Ik las laatst ergens dat 95% van al die berichtjes geplaatst wordt door slechts 5% van de accounts.

Een pure hype waar je over een jaar niets meer van hoort.

3434

#3
Facebook is net hetzelfde geworden.. Helaas. Was ooit wel leuk. Nu zie je al  "wat zou ik op mijn boterham smeren" quizzen opduiken. Zucht. Goed dat dit forum er nog is om ons hart te luchten haha.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Han

#4
Citaat van: TeeZee op jun 19, 2009, 13:43:40
Wie twitteren er hier? Ik weet niet of en wat ik er van moet denken.

Blijkbaar denken veel mensen dat het interessant voor anderen is om te lezen wat ze van minuut tot minuut doen.

Ik kan het verschijnsel niet. www.twitter.nl verwijst naar een werkgelegenheidssite. Wat is het verschil met mensen die híer aankondigen niet meer naar de confed cup te kijken vanwege de vuvuzela's?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op jun 19, 2009, 14:11:10
Ik kan het verschijnsel niet. www.twitter.nl verwijst naar een werkgelegenheidssite. Wat is het verschil met mensen die híer aankondigen niet meer naar de confed cup te kijken vanwege de vuvuzela's?
http://www.twitter.com

Ik kijk trouwens ook niet naar de confed cup, maar dat komt niet door die toeters.

Hielke

Zelf laat ik de Twitter-hype vrolijk aan me voorbij gaan, maar een nutteloos verschijnsel blijkt het zeker niet te zijn. In Iran protesteert de bevolking op dit moment tegen een geschift moslimregime. Van overheidswege zijn vele communicatiemiddelen ontoegankelijk gemaakt, dus organiseert het verzet zich nu grotendeels via Twitter.

Prachtig toch. Nu nog de naam van het medium veranderen en mevrouw Van Zetten uit Tiel de toegang ontzeggen en ik ben helemaal overstag.

Rinus A.

#7
Ik vind Twitter een zeer strak medium. En met alle media is het zo, dat je moet wegblijven als het je niet bevalt.

Twitter is ideaal om in een continue stroom de interesse te voeden. Voor mijn grootste interesses zou een goede Twitter zeer welkom zijn en ik zou er van harte veels te vaak inloggen. Mijn favoriete band die laten weten hoe ze vorderen met het nieuwe album, mijn voetballcub die laat weten hoe de verbouwing verloopt, etc. Groot voordeel is dat je ook niet wordt doodgegooid met info die je niet wilt hebben, zoals op myspace en facebook, waar je verzuipt in de advertenties en onzinnige troep. Gewoon een regel tekst en eventueel een foto.

Ik werk momenteel aan een website voor de supportersvereniging van Telstar en ik ben niet van plan om daar telkens weer clubnieuws te brengen. We hebben weinig mankracht, dus wij doen het nieuws van de fanclub en men moet bij de club zijn voor al het clubnieuws. Om toch de bezoekers met grote regelmaat naar onze site te krijgen (en zo een groter telstargevoel te creeren) moet er dus iets zijn wat de interesse continu voedt. Ik werk nu aan iets dat tussen Twitter en een blog inzit. Een vrijwilliger plaatst straks dagelijk in enkele zinnen de laatste nieuwtjes over Telstar en haar omgeving, met wat links naar achtergrond-info.

Op die manier is het verschijnsel dus zeer functioneel.



Rinus A.

Citaat van: Han op jun 19, 2009, 14:11:10
Wat is het verschil met mensen die híer aankondigen niet meer naar de confed cup te kijken vanwege de vuvuzela's?

Op Twitter kun je je abonneren op alle onderwerpen waarvoor jij je interesseert.

Mocht je bijvoorbeeld sterke irrationele drang hebben naar heel veel informatie over WHAM, Barnet Fc, postzegels, de toestand in Sulawesi, onderzoeken naar mosgroei boven de poolcirkel, dan kun je dagelijks nieuwe 'twitters' (nieuws, feiten, foto's) ontvangen in jouw enkele scherm. Niet langer allerlei websites, nieuwsgroepen en fora afstruinen om je honger naar nieuws te voeden, maar gewoon al je smaken elke dag direct op je bord. Kunst is om voor de door jouw geliefde onderwerpen interessante twitters te vinden, maar een beetje verstandige band of club zorgt wel dat hij op deze manier de fans elke dag betrokken houdt.

Overigens is de twitter van Telstar een drama. Beter doe je het helemaal niet, dan dat je er 1 begint en dat je mensen elke dag teleurstelt door er niets nieuws op te zetten.

TeeZee

Goede punten. Chapeau.

Wie heeft er hier een twitteraccount?

TeeZee

Ik heb net een megastrijk weggewerkt, de afwas gedaan en stofgezogen met mijn nieuwe stofzuiger. Die stofzuiger is zo krachtig dat er geen draad meer aan mijn tapijt zit. Over drie kwartier vertrek ik richting Rijnmond voor een spelletjesmiddag + vegetarische BBQ.

Zou dit interessant genoeg zijn voor twitter?

hgrm

tell me more, tell me more!

Welke kleur heeft je stofzuiger? en je tapijt? En strijk je van overhemden eerst de kant mee de knoopjes of eerst de kant met de gaatjes?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jun 21, 2009, 17:30:02
Welke kleur heeft je stofzuiger?
iMac Paars.

Citeeren je tapijt?
Donkerblauw.

CiteerEn strijk je van overhemden eerst de kant mee de knoopjes of eerst de kant met de gaatjes?
Knoopjes.

hgrm

Het zou me verbaasd hebben als het andersom zou zijn geweest
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

breaking news: inbrekers lezen mee op twitter en bepalen zo het ideale tijdstip om in te breken in je huis.. (en melden dat vervolgens weer op twitter).