Hoofdmenu

Andere hobby's ...

Gestart door KRCM1904, dec 28, 2020, 19:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyH79

bij mij gaat het juist steeds meer kriebelen om weer te gaan, maar ik ben natuurlijk om maar net begonnen dus heb nog veel te zien. Nu ter overbrugging nog maar wat oude staantribunes besteld welke ik nog niet had......verder paar keer per dag hier op het forum kijken en af en toe mijn futbologyapp openen, af en toe komt er een herinnering van een wedstrijd in het verleden waar ik ben geweest......je moet toch wat......
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Cyclebob

Citaat van: Groundos op jan 16, 2021, 01:31:28
Een van mijn hobby's is het maken van voetballandkaarten. Dat houdt in dat ik van elk land via Google Maps een kaart maak waarop ik met een markering aangeef waar het stadion van elke club staat. De markering is dan het logo van die club. Bij de omschrijving zet ik de capaciteit van het stadion en een foto ervan.

Ik maak er dan een soort sport van om eerst de stad waar de club speelt te vinden en vervolgens het stadion binnen de stad. Elk seizoen maak ik een update naar het nieuwe seizoen. Ook houd ik de gemiddelde stadioncapaciteit van elke competitie bij en de bezetting.
Klinkt heel interessant. Hoe bewaar je deze informatie?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

FC_Emmen

Citaat van: DannyH79 op jan 19, 2021, 10:25:48
bij mij gaat het juist steeds meer kriebelen om weer te gaan, maar ik ben natuurlijk om maar net begonnen dus heb nog veel te zien. Nu ter overbrugging nog maar wat oude staantribunes besteld welke ik nog niet had......verder paar keer per dag hier op het forum kijken en af en toe mijn futbologyapp openen, af en toe komt er een herinnering van een wedstrijd in het verleden waar ik ben geweest......je moet toch wat......
Bij mij begint het ook te kriebelen om weer te gaan. Ik heb dan ook voor het eerste weekend van oktober alvast een (retour)vlucht naar Londen geboekt.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

Ik ga zeker wel weer op regelmatige basis. Kan niet wachten om weer naar Villa te gaan.
En inderdaad heb ik de laatste tijd ook veel tijd met kids en vrouw gespendeerd maar de combinatie met voetbal is wel te doen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Groundos

Citaat van: Cyclebob op jan 19, 2021, 11:49:14
Klinkt heel interessant. Hoe bewaar je deze informatie?
Ik heb de kaarten in Google My Maps staan. Bij het updaten van een competitie 'overschrijf' ik het vorige seizoen, dus degradanten verwijderen en promovendi toevoegen. Om een seizoen niet verloren te laten gaan (en omdat ik het er leuk uit vind zien), voeg ik competities samen om tot één wereldkaart te komen met alle clubs die op het hoogste niveau uitkomen. Al moet ik nog behoorlijk wat landen om de wereldkaart volledig gevuld te krijgen. Ik heb nu vooral competities in Europa en de MLS.

De gemiddelde stadioncapaciteit en de bezetting houd ik bij in een Excel overzicht. Al zal over de bezetting dit seizoen vrij weinig te zijn vermelden...
Aangezien ik alles op mijn eigen tempo doe en nog veel landen moet doen, heb ik niets openbaar staan.
Mocht je benieuwd zijn hoe zoiets eruit ziet, dan kan ik wel kijken of ik iets kan delen.

rogo_breda

Citaat van: FCT1980 op jan 19, 2021, 16:05:13
Ik ga zeker wel weer op regelmatige basis. Kan niet wachten om weer naar Villa te gaan.
En inderdaad heb ik de laatste tijd ook veel tijd met kids en vrouw gespendeerd maar de combinatie met voetbal is wel te doen.
Hier ook! Leuk hoor al die tijd met het gezin, maar toch liever met af en toe een mooi uitstapje naar Duitsland of Engeland. Zodra het weer kan denk ik dat ik juist vaker ga om al het gemis weer in te halen. Verder heb ik geen andere hobbies al kijk ik nu wel een stuk meer voetbal op tv, bij gebrek aan beter.

Joost

Citaat van: Groundos op jan 19, 2021, 22:42:50
Ik heb de kaarten in Google My Maps staan. Bij het updaten van een competitie 'overschrijf' ik het vorige seizoen, dus degradanten verwijderen en promovendi toevoegen. Om een seizoen niet verloren te laten gaan (en omdat ik het er leuk uit vind zien), voeg ik competities samen om tot één wereldkaart te komen met alle clubs die op het hoogste niveau uitkomen. Al moet ik nog behoorlijk wat landen om de wereldkaart volledig gevuld te krijgen. Ik heb nu vooral competities in Europa en de MLS.

ik doe ongeveer hetzelfde maar dan in Google earth. Daarbij kun je je competities gewoon kopieren en aanpassen naar de nieuwe seizoen om zo een archief op te bouwen.

Je kunt die files ook makkelijk exporteren en importeren in Google My Maps.

Groundos

Ah kijk aan! Ik heb die knop wel vaak zien staan, maar nooit echt over nagedacht dat je op die manier de huidige versie kan bewaren.
Heb je misschien ook een tip voor het samenvoegen van kaarten? In My Maps kan je 'lagen' toevoegen en daar kan je competities in importeren.
Er kunnen echter slechts max. 10 lagen worden aangemaakt, waardoor je markeringen steeds moet verslepen om een laag vrij te maken.
Is er wellicht een snellere manier?

Joost

Citaat van: Groundos op jan 20, 2021, 19:33:49
Ah kijk aan! Ik heb die knop wel vaak zien staan, maar nooit echt over nagedacht dat je op die manier de huidige versie kan bewaren.
Heb je misschien ook een tip voor het samenvoegen van kaarten? In My Maps kan je 'lagen' toevoegen en daar kan je competities in importeren.
Er kunnen echter slechts max. 10 lagen worden aangemaakt, waardoor je markeringen steeds moet verslepen om een laag vrij te maken.
Is er wellicht een snellere manier?

Nee, daar heb ik geen idee van. Zoals gezegd gebruik ik Google Earth en daar kun je onbeperkt mapjes maken.

Je kunt het wel omdraaien; alles uit My Maps exporteren naar Google Earth.

Groundos

Citaat van: Joost op jan 21, 2021, 08:28:33
Nee, daar heb ik geen idee van. Zoals gezegd gebruik ik Google Earth en daar kun je onbeperkt mapjes maken.

Je kunt het wel omdraaien; alles uit My Maps exporteren naar Google Earth.

Oke bedankt, ik zal eens gaan kijken of dat werkt.

KRCM1904

Citaat van: JoeySpiegelaar op jan 07, 2021, 14:20:07
ik mag graag voetbalsjaals sparen. Dit van clubs/wedstrijden waar ik zelf ben geweest en mensen die ergens naar een niet alledaagse bestemming gaan nemen dan sjaals mee.

Zijn er nog meer mensen met deze hobby ? of zijn er mensen die niks met sjaals doen en er vanaf willen ( natuurlijk tegen betaling ) ?

Sjaals of shirts waren niet echt mijn ding, ik koos liever af en toe een pin of cd met clubsongs als souvenir.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Stadiumhopper

Ik steek met enig regelmaat de kolen in m'n BBQ aan. Ik bereid altijd iets met een goed stuk vlees. Gisteren naar de slager gereden voor een stuk ossenhaas. Na twee uur bezig te zijn geweest kwam een perfecte Beef Wellington van de BBQ. Het volgende zal een meatloaf worden.

https://ibb.co/jD75hCp
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/