Auteur Topic: Hoe het was  (gelezen 1067940 keer)

Offline Nort

Re: Hoe het was
« Reactie #5835 Gepost op: feb 22, 2021, 16:27:55 »

Ik vond het heerlijk om weer in het stadion te zijn. En als alumnus van de lokale universiteit is het altijd fijn om in de oudste stad van Nederland te vertoeven.

Aan het wedstrijdverslag heb ik weinig toe te voegen. Ik heb nog wel wat opmerkingen over de zaken eromheen.

-Het was mij niet duidelijk dat de anderhalvemetermaatregel niet zou gelden binnen het stadion. Dat kan aan mij liggen, maar wellicht dat ze daar wat duidelijker over konden zijn. Ik kon gelukkig wel overal afstand bewaren.
-Zoals Nort reeds opmerkte was de IT hier en daar niet in orde. Bij mijn bubble werkte ook de scanner niet goed. Allemaal bijzaken natuurlijk, maar alles bij elkaar kwam het soms wat knullig over.
-Ik heb mij nergens moeten identificeren. Mijn testuitslag werd ook niet goed bekeken. Ik liet het papiertje zien en mocht, zonder dat er naar gekeken werd, doorlopen. Idealiter is de testuitslag uiteraard aan het toegangsbewijs gekoppeld.
-Ik ben zeer geïnteresseerd in de proefresultaten. Ik heb nog nergens kunnen vernemen of er ook mensen positief zijn getest vooraf aan de wedstrijd. Ik hoop dat in een later stadium de resulaten en conclusies gedeeld worden.

Ik verwacht overigens weinig van de proef, zeker niet op korte termijn, in de zin dat we weer snel naar het stadion mogen. Ik vind dat zulke proeven en testen aan het eind van de eerste lockdown hadden moeten plaatsvinden. Hoe meer we weten, hoe meer we uiteindelijk kunnen, is mijn mening.
Er zijn 10 mensen positief getest op vrijdag, niemand met de sneltest.

En uiteraard eens met je conclusie.

Offline Joost

« Reactie #5836 Gepost op: feb 22, 2021, 21:04:08 »
Ik verwacht overigens weinig van de proef, zeker niet op korte termijn, in de zin dat we weer snel naar het stadion mogen. Ik vind dat zulke proeven en testen aan het eind van de eerste lockdown hadden moeten plaatsvinden. Hoe meer we weten, hoe meer we uiteindelijk kunnen, is mijn mening.

Ik vraag me vooral af wat het nut van zo'n proef is.
Hoe kun je het besmettingsgevaar in een stadion testen als er enkel niet positieve mensen in het publiek zitten.

Daarnaast ben je testen aan het doen in een omgeving waar de kans op besmetting sowieso heel erg klein is.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #5837 Gepost op: feb 22, 2021, 23:04:01 »
Ik snap het nut wel. Ongetest en/of ongevaccineerd naar binnen gaat de komende tijd niet gebeuren. De vraag is vervolgens: wat is het risico als er in een groep geteste/gevaccineerde mensen toch iemand zit die positief is en/of waarbij het vaccin niet goed werkt. Dat wordt nu met behulp van de verschillende bubbels onderzocht.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Koning Kriel

• Geslacht: Man
« Reactie #5838 Gepost op: apr 26, 2021, 08:32:29 »
Wat heb ik vrijdag genoten zeg. Het was heerlijk om weer eens in het stadion te zijn. De sfeer was goed, het bier was lekker en de 3 punten hard nodig.

Offline Jeroen503

« Reactie #5839 Gepost op: apr 27, 2021, 19:45:09 »
Vandaag op deze Koningsdag besloten om Stadion de Wageningse Berg te gaan bezoeken. Vooraf contact gelegd met één van de vrijwilligers die het stadion onderhoudt. Deze reageerde meteen enthousiast op de vraag of het mogelijk was om langs te komen, dit was geen enkel probleem. Zodoende vanuit Bussum naar Wageningen vetrokken.

Aangekomen in Wageningen zie je de lichtmasten vanaf de weg al opdoemen en rij je automatisch naar het stadion toe. Toevallig was gelijktijdig met mij een oud-speler van FC Wageningen aanwezig. Tevens nog een leuk gesprek gehad met een vrijwilliger over de oude tijden en de plannen met het stadion. Een bezoek dat zeker de moeite waard was en ik iedereen kan aanraden. Hieronder een aantal foto’s.