Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

willytown79

Is er iemand die weet of er komende zondag leuke oefenwedstrijden zijn in België. De futbology app geeft niks aan. Misschien een insider hier die iets weet?

rogo_breda

Misschien via bijvoorbeeld deze links even zoeken en kijken op de sites van de clubs?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200630_98137981

Joost

Via de bekende kanalen is er niets te vinden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de zomervakantie die vandaag van start is gegaan.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jul 01, 2021, 15:34:45
Via de bekende kanalen is er niets te vinden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de zomervakantie die vandaag van start is gegaan.
Klopt, het is enkel door corona dat er eind juni al oefenwedstrijden waren tussen provincialers.
Normaal zijn er dan enkel wedstrijden als een profclub in zijn voorbereiding op bezoek komt, de amateurclubs treden dan meestal aan zonder echte voorbereiding, het zal wachten worden tot de week voor de Beker van België begint.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Joost op jun 29, 2021, 09:28:33
Lyra-Lierse speelt in de derde ronde wellicht tegen Stade Waremmien maar dat is helaas in Berlaar.

RWDM heeft een paar mooie mogelijk tegenstanders waaronder het nieuwe Roeselare.

In ronde 4 is De Kempen - Lyra Lierse een mogelijke leuke affiche.

syntric

Citaat van: ricodejong4 op jun 30, 2021, 11:17:33
Dat zou mooi zijn. Worden eventuele verschuivingen over het algemeen snel gecommuniceerd of pas vlak van tevoren?

De eerste verschuiving is er al: op zaterdag 31/7 om 20 u wordt Marloie - ROC Rochois gespeeld. Niveau 5, provincie Luxemburg. Meteen interessant voor mij, aangezien ik nog maar 4 clubs uit de nationale reeksen moet bezoeken en dit is er eentje van :-)
Groundhopper for life :-)

Joost

De App van de Bond is ook steeds slechter aan het worden. Die was heel goed maar inmiddels kun je enkel clubs en elftallen als favoriet toevoegen en niet meer competities.

Maar ik kwam nog een fraai staaltje bureaucratie tegen. Spouwen-Mopertingen en Bilzerse-Waltwilder willen fuseren. Maar de Bondsreglementen staan niet toe dat een club op meerdere jeugdniveaus (Interprovinciaal, provinciaal, gewestelijk) actief is. Bij een fusie zouden een deel van de jeugdleden op een te hoog of te laag niveau moeten uitkomen. Ze houden dus nog even beide stamnummers aan onder de namen Belisia en Belisia Youth.

syntric

Citaat van: ricodejong4 op jun 28, 2021, 21:55:01
Thanks voor het delen!
Een snelle scan leert dat Hamme, Dendermonde en Diest denk ik het leukste zijn om te bezoeken.
Uiteraard houd ik mij aanbevolen voor andere tips.

Ondertussen al 15 wedstrijden op zaterdag, mooi om er een dubbel van te maken :-)
Groundhopper for life :-)

ricodejong4

Citaat van: syntric op jul 16, 2021, 15:33:18
Ondertussen al 15 wedstrijden op zaterdag, mooi om er een dubbel van te maken :-)

Waar kan ik zien welke wedstrijden op zaterdag zijn? De wedstrijden staan nog niet op de Futbology app en ook zoekopdrachten op Google leveren mij niks op :(

syntric

Citaat van: ricodejong4 op jul 19, 2021, 00:05:53
Waar kan ik zien welke wedstrijden op zaterdag zijn? De wedstrijden staan nog niet op de Futbology app en ook zoekopdrachten op Google leveren mij niks op :(
Op de website van de KBVB, die ik vroeger perfect vond, maar die ik nu heel omslachtig vind. Anyway ik hoop dat het via deze link lukt https://www.rbfa.be/nl/competitie/CUP_2411/kalender
Groundhopper for life :-)

ricodejong4

Citaat van: syntric op jul 19, 2021, 08:43:49
Op de website van de KBVB, die ik vroeger perfect vond, maar die ik nu heel omslachtig vind. Anyway ik hoop dat het via deze link lukt https://www.rbfa.be/nl/competitie/CUP_2411/kalender

Ah die site is in ieder geval voor nu duidelijk genoeg, dank!

Joost

Drie voorrondeduels vandaag;

Union Bossieres-Gembloux is 2e provincialer en verraste Fernlmont-Hemptinne door de penalties beter te nemen.
Helson en Wezel zijn beide 1e prov. Wezel won met 2-3
En tenslotte de Markezonen uit Tollembeek die niet opgewassen waren tegen Dendermonde dat 2 niveaus hoger speelt; 0-3
Saltacampos was bij die laatste wedstrijd.

syntric

Citaat van: Joost op jul 25, 2021, 22:11:00
Drie voorrondeduels vandaag;

Union Bossieres-Gembloux is 2e provincialer en verraste Fernlmont-Hemptinne door de penalties beter te nemen.
Helson en Wezel zijn beide 1e prov. Wezel won met 2-3
En tenslotte de Markezonen uit Tollembeek die niet opgewassen waren tegen Dendermonde dat 2 niveaus hoger speelt; 0-3
Saltacampos was bij die laatste wedstrijd.
Ik heb hem idd opgemerkt denk ik :-)
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Citaat van: syntric op jul 25, 2021, 22:25:45
Ik heb hem idd opgemerkt denk ik :-)
Ah ? Was jij er ook ? Ik heb je niet gezien, nochtans niet zo druk daar. Mokum1900 heb ik wel gezien.
Over land and sea

Joost

Voorheen waren de eerste twee rondes in de beker nog regionaal ingedeeld maar nu is het na 1 ronde reeds gedaan. Eendracht Wervik (tegen de Franse grens tussen Ieper en Kortrijk) maakt bijvoorbeeld de verplaatsing naar FC Trois Frontieres, dat ligt bij Vaals.