Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Jef400 op dec 04, 2020, 22:14:37
Was de bus specifiek om deze reden afgehuurd? Daarvoor zal ik het contract tussen partijen moeten bekijken. Overigens eens met Hugo. De jongeren bashen is te goedkoop. Ben ik eigenlijk ook volledig klaar mee als je ziet welke ellende de groep over zich heeft. Geen werk, inkomen, huisvesting meer. Slechtere studie voor andermaal meer geld.

Ja, het was een partybus en de eigenaar heeft zelfs aangegeven dat hij gebruikt maakt van een maas in de wet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rzeroy

Citaat van: rogo_breda op nov 30, 2020, 16:39:47
In Engeland wordt de eerste stap gezet met publiek terug in de stadions. Afhankelijk van de regio met 4.000 man, 2.000 man of nog niemand.

https://www.theguardian.com/football/2020/nov/26/football-fans-can-return-in-liverpool-and-london-but-not-in-manchester-and-other-areas-tiers

Begint het al te jeuken bij sommigen?

ALenstra

Nee, nog niet. Ik ga pas als alles weer normaal is. Ik neem op de koop toe dat dit nog even gaat duren. Al hoop ik wel dat ik naar die ene wedstrijd op het EK volgend jaar kan.

Vinnn

Citaat van: rzeroy op dec 05, 2020, 22:51:34
Begint het al te jeuken bij sommigen?

Mwah, ik ga pas weer echt groundhoppen als het echt verantwoord is om te reizen. Voor nu zou ik al blij zijn met een wedstrijd van IVV Landsmeer. De rest komt daarna wel.

Jef400

De Ilper Voetbal Vereniging. Ja, stond op mijn coronalijstje. Maar ook dat mocht niet meer. Hoppen in Purmerland, Jisp en Ilpendam is al te veel gevraagd dit jaar.

DannyH79

Ja het kriebelt al wel, al was het inderdaad maar een wedstrijd bij de plaatselijke club. Maar ik ga idd geen risico nemen, Duitsland had eventueel gekund maar ik wacht wel tot het weer gewoon mag
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Jef400

Genieten we er ook weer stukken meer van.

spons

Ik hoop toch dat ik ergens in januari in ieder geval weer af en toe bij de amateurs ergens kan gaan kijken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

rzeroy

Citaat van: rzeroy op dec 03, 2020, 21:17:53
Ik wil voor Vice Sports een artikel schrijven over hoe groundhoppers hun honger stillen in de coronacrisis. Ben jij of ken jij iemand die de mazen van de wet opzoekt om een wedstrijd in het buitenland te bezoeken of heb je een goed verhaal te delen in dit kader? Let me know!

Hierop terugkomend: Ik zoek drie fanatieke groundhoppers die ik donderdag kort kan bellen voor een Q&A (vraag-antwoord), voor bij het artikel.
Ik zoek groundhoppers die interessante antwoorden kunnen geven op de volgende vragen:


- Hoe stilt een groundhopper de honger tijdens deze coronacrisis?

- Wat mis je het meest?

- Schets wat je gaat doen als de seinen weer op groen staan. Al wilde plannen?

- Hoeveel 'grounds' heb je bezocht, wat was het hoogtepunt?

Wie moet ik hebben? :) Ik hoor graag!

FC_Emmen

Citaat van: rzeroy op dec 09, 2020, 10:43:36
Hierop terugkomend: Ik zoek drie fanatieke groundhoppers die ik donderdag kort kan bellen voor een Q&A (vraag-antwoord), voor bij het artikel.
Ik zoek groundhoppers die interessante antwoorden kunnen geven op de volgende vragen:


- Hoe stilt een groundhopper de honger tijdens deze coronacrisis?

- Wat mis je het meest?

- Schets wat je gaat doen als de seinen weer op groen staan. Al wilde plannen?

- Hoeveel 'grounds' heb je bezocht, wat was het hoogtepunt?

Wie moet ik hebben? :) Ik hoor graag!
1) Boeken en podcasts en wedstrijden op tv kijken
2) Reizen naar het buitenland en het voorbereiden daarvan, pub bezoek in Engeland, met vrienden op pad
3) Luton staat bij mij hoog op de lijst
4) Niet gek veel, rond de 140 denk ik. Een absoluut hoogtepunt heb ik niet echt maar ik geniet zelf erg van stadions als die van Portsmouth, het oude West-Ham stadion enz.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

wekke

Citaat van: rzeroy op dec 09, 2020, 10:43:36
Hierop terugkomend: Ik zoek drie fanatieke groundhoppers die ik donderdag kort kan bellen voor een Q&A (vraag-antwoord), voor bij het artikel.
Ik zoek groundhoppers die interessante antwoorden kunnen geven op de volgende vragen:


- Hoe stilt een groundhopper de honger tijdens deze coronacrisis?

- Wat mis je het meest?

- Schets wat je gaat doen als de seinen weer op groen staan. Al wilde plannen?

- Hoeveel 'grounds' heb je bezocht, wat was het hoogtepunt?

Wie moet ik hebben? :) Ik hoor graag!

1) Het voetbal is op een zijspoor beland. Geen plannen die gemaakt worden, geen wedstrijden op tv bekijken, ... Maar geleidelijk aan begint het stadion en het buitenland weer te roepen. Zeker als je vriendin je gisteren een stadionboek cadeau doet

2) Het plannen, de opdoemende lichtmasten en de sfeer.

3) Zoveel mogelijk wedstrijden van Lyra-Lierse bezoeken. Het buitenland zal pas voor volgende jaargang zijn. In principe staat er wel het EK op de planning, maar de zin om te gaan is er niet.

4) 204 volgens Futbology. Brazilië- Colombia, kwartfinale WK 2014, was mijn hoogtepunt. De seleçao zien spelen in eigen land, een geweldige cupmatch, luidruchtige fans waar mijn oren nog dagen pijn van hadden, ... Voor mezelf moeilijk te evenaren.

hgrm

#416
Citaat van: rzeroy op dec 09, 2020, 10:43:36
Hierop terugkomend: Ik zoek drie fanatieke groundhoppers die ik donderdag kort kan bellen voor een Q&A (vraag-antwoord), voor bij het artikel.
Ik zoek groundhoppers die interessante antwoorden kunnen geven op de volgende vragen:


- Hoe stilt een groundhopper de honger tijdens deze coronacrisis?

- Wat mis je het meest?

- Schets wat je gaat doen als de seinen weer op groen staan. Al wilde plannen?

- Hoeveel 'grounds' heb je bezocht, wat was het hoogtepunt?

Wie moet ik hebben? :) Ik hoor graag!

1) Voetbal op TV, niet heel veel maar wel meer dan anders. Normaal gesproken heb ik genoeg aan de wedstrijden die ik live zie en de samenvattingen van het weekend, nu pak ik eerder live wedstrijd op TV mee. Verder besteed ik meer tijd aan andere hobbies voor zover dat wel mogelijk is.

2) Dat is tweeledig. Buiten de vakanties is het groundhoppen voor mij vooral het bezoeken van amateurclubs in Nederland en af en toe een wedstrijd in België of Duitsland. Dat begint normaal gesproken al op woensdag of donderdag. Kijken wat er gespeeld wordt: leuke clubs, leuke derbies, wedstrijden waar wat op het spel staat en dan uiteindelijk een keuze maken en het eindigt met op de terugweg Radio Utrecht aan in de auto voor het staartje van de tweede divisiewedstrijden en de nabeschouwing. Het hele gevoel van dat je ergens met een bepaalde verwachting naartoe gaat en dan teleurgesteld wordt of juist niet, dat mis ik het meest.
In de vakanties ga ik vaak wat verder weg, variërend van lang weekend Italië of Denemarken tot een reis van twee weken door de krochten van Europa in de zomer. Afgelopen zomer heb ik voor het eerst in misschien wel 20 jaar niet zo'n reis gemaakt en dat merk ik nu. Normaal is de vakantie een "harde" scheiding tussen twee schooljaren (ik werk in het onderwijs), nu lopen de schooljaren eigenlijk in elkaar over waardoor ik nu mentaal veel vermoeider ben dan normaal gesproken een week voor de kerstvakantie.

3) Ligt er aan hoe groen de seinen zijn. Zolang er een risico is dat de seinen plots weer op geel gaan, ga ik geen risico nemen met vliegreizen en wil ik altijd stante pede met de auto naar huis kunnen reizen als het me ergens te link wordt. Maar als er wat te beleven is in Duitsland/Frankrijk/Midden Europa in de zomer, hoop ik toch wel weer een reis van een week of twee weken te kunnen maken. In de tussentijd hoop ik dat ik snel weer naar amateurpotjes te kunnen en eventueel naar België of Duitsland. 

4) Het precieze aantal weet ik niet uit m'n hoofd maar dat ligt ergens rond de 650. In Nederland naast de profstadions veel amateurclubs, verder een stuk of 100 in Engeland/Schotland (maar de 92 nog niet voltooid) en een vergelijkbaar aantal in Duitsland. Verder in bijna elk Europees land wel één of meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DannyH79

Pffff.....wat een ervaren groundhoppers allemaal, kom ik aan met mijn 28 stadions in de app. Wel ook een aantal lost grounds bezocht en wat stadions zonder wedstrijd. In het verleden ook vaak amateurwedstrijden maar dat kan ik niet allemaal meer terughalen waar dat is geweest. Ben pas deze zomer echt begonnen met het hoppen op te pakken, dus hoop dat alles weer (enigszins) normaal is het snel uit te breiden.....
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

FC_Emmen

Citaat van: DannyH79 op dec 10, 2020, 13:24:38
Pffff.....wat een ervaren groundhoppers allemaal, kom ik aan met mijn 28 stadions in de app.
Dat maakt niets uit, het gaat er om of je er zelf plezier in hebt. Het is geen wedstrijd, althans voor mij niet.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Bovendien: elke groundhopper is een keer begonnen met een eerste wedstrijd.
Ik ben zelf al zo'n 20 jaar bezig. Daar zaten jaren bij met 70 wedstrijden, maar ook met minder dan 10 wedstrijden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen