Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Ik snap het nut wel. Ongetest en/of ongevaccineerd naar binnen gaat de komende tijd niet gebeuren. De vraag is vervolgens: wat is het risico als er in een groep geteste/gevaccineerde mensen toch iemand zit die positief is en/of waarbij het vaccin niet goed werkt. Dat wordt nu met behulp van de verschillende bubbels onderzocht.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Wat heb ik vrijdag genoten zeg. Het was heerlijk om weer eens in het stadion te zijn. De sfeer was goed, het bier was lekker en de 3 punten hard nodig.

Jeroen503

Vandaag op deze Koningsdag besloten om Stadion de Wageningse Berg te gaan bezoeken. Vooraf contact gelegd met één van de vrijwilligers die het stadion onderhoudt. Deze reageerde meteen enthousiast op de vraag of het mogelijk was om langs te komen, dit was geen enkel probleem. Zodoende vanuit Bussum naar Wageningen vetrokken.

Aangekomen in Wageningen zie je de lichtmasten vanaf de weg al opdoemen en rij je automatisch naar het stadion toe. Toevallig was gelijktijdig met mij een oud-speler van FC Wageningen aanwezig. Tevens nog een leuk gesprek gehad met een vrijwilliger over de oude tijden en de plannen met het stadion. Een bezoek dat zeker de moeite waard was en ik iedereen kan aanraden. Hieronder een aantal foto's.



Vinnn

Gisteren sinds lange tijd weer eens bij Feyenoord geweest. Hoewel het maar een oefenduel was op het jeugdcomplex, vond ik het toch heerlijk om weer eens mijn club te zien spelen en om een biertje te doen met jongens die ik al een heel lange tijd niet gezien had.

Treurige noot; het gajes van vak Y2(daar staan de puber capuchonnetjes in de Kuip) vonden het nodig om bier te gooien naar 3 nietsvermoedende fans van AEK Athene, alwaar zij door de enige corpulente steward meteen vermanend toe werden gesproken en afdropen. Hou het toch gewoon gezellig...

Gilles

Na 8 maanden voor het eerst terug een wedstrijd kunnen bezoeken. Met vrouw en kinderen zijn we voor 2 weken in Kenia. Normaal bezoek ik tijdens onze gezinsvakantie geen wedstrijden, maar met een zoon die meer en meer interesse begint te krijgen voor voetbal, was het nu twee tegen twee. In principe worden wedstrijden hier in Kenia nog zonder publiek  gespeeld, maar via een simpel mailtje was het niet moeilijk om op een lijst met genodigden te komen. Toen we in het stadion aankwamen bleek dat er wel meer mensen dit idee hadden gehad. Gelukkig is het Mbaraki Sports Centre groot genoeg, zodat voldoende afstand houden geen probleem was. Voor de wedstrijd konden we een volledige warme maaltijd bestellen (een schotel friet, schotel vlees, schotel rijst en een schotel groenten) met 2 halve liters bier en 2 Cola's voor omgerekend 12€.
De wedstrijd zelf was zoals ik verwacht, en gehoopt, had. Kromme kalklijnen op het veld, supporters met vuvuzelas in de tribunes en twee enthousiaste teams die alleen maar aan aanvallen denken. Wanneer het ene team dan duidelijk beter is dan het andere, was de einduitslag voor Coast Stima - Fortune Sacco met 0-5 niets overdreven.
Voor mij was mijn eerste Afrikaanse wedstrijd zeker een meevaller en voor herhaling vatbaar.

Nort

Citaat van: Gilles op jul 15, 2021, 11:02:43
Na 8 maanden voor het eerst terug een wedstrijd kunnen bezoeken. Met vrouw en kinderen zijn we voor 2 weken in Kenia. Normaal bezoek ik tijdens onze gezinsvakantie geen wedstrijden, maar met een zoon die meer en meer interesse begint te krijgen voor voetbal, was het nu twee tegen twee. In principe worden wedstrijden hier in Kenia nog zonder publiek  gespeeld, maar via een simpel mailtje was het niet moeilijk om op een lijst met genodigden te komen. Toen we in het stadion aankwamen bleek dat er wel meer mensen dit idee hadden gehad. Gelukkig is het Mbaraki Sports Centre groot genoeg, zodat voldoende afstand houden geen probleem was. Voor de wedstrijd konden we een volledige warme maaltijd bestellen (een schotel friet, schotel vlees, schotel rijst en een schotel groenten) met 2 halve liters bier en 2 Cola's voor omgerekend 12€.
De wedstrijd zelf was zoals ik verwacht, en gehoopt, had. Kromme kalklijnen op het veld, supporters met vuvuzelas in de tribunes en twee enthousiaste teams die alleen maar aan aanvallen denken. Wanneer het ene team dan duidelijk beter is dan het andere, was de einduitslag voor Coast Stima - Fortune Sacco met 0-5 niets overdreven.
Voor mij was mijn eerste Afrikaanse wedstrijd zeker een meevaller en voor herhaling vatbaar.
Gaaf! Heb je toevallig ook wat foto's om te delen?

Gilles

Citaat van: Nort op jul 15, 2021, 13:28:29
Gaaf! Heb je toevallig ook wat foto's om te delen?
Zal ik posten als ik terug in België ben.

DannyH79

Citaat van: Gilles op jul 15, 2021, 15:40:53
Zal ik posten als ik terug in België ben.

Leuk, lijkt me ook interessant om te zien.....
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Joost

Afgelopen week heb ik ook weer twee duels gezien. Roda op bezoek bij Patro en Lommel.
Waar het eerste duel nog wel de moeite waard was met behoorlijk wat kansen was het tweede ronduit slaapverwekkend. Maar dat is vrij standaard bij oefenduels. Maar een duel in het Souverijnstadion van Lommel vind ik nooit een straf, ik hoop dan ook vurig dat de club weer eens promoveert zodat het in Eerste Klasse een keer helemaal vol zit.

hgrm

Citaat van: Joost op jul 19, 2021, 10:16:30
Afgelopen week heb ik ook weer twee duels gezien. Roda op bezoek bij Patro en Lommel.
Waar het eerste duel nog wel de moeite waard was met behoorlijk wat kansen was het tweede ronduit slaapverwekkend. Maar dat is vrij standaard bij oefenduels. Maar een duel in het Souverijnstadion van Lommel vind ik nooit een straf, ik hoop dan ook vurig dat de club weer eens promoveert zodat het in Eerste Klasse een keer helemaal vol zit.

Verder alles goed wat betreft wateroverlast?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jul 19, 2021, 12:28:13
Verder alles goed wat betreft wateroverlast?
Jahoor, waar ik woon hebben we enkel wat last gehad van de enorme regenval op dinsdag. Dat had proporties die ik nooit voor mogelijk had gehouden. We zijn door die regen ook richting Patro gereden en moesten flink omrijden vanwege alle afgesloten wegen.

Van het hoogwater in de Maas, Geul en Gulp heb ik zelf geen hinder ondervonden. Wel ken ik een hoop mensen die er direct overlast van hadden. Daar zitten echt schrijnende verhalen bij. Ik ben echt heel blij dat de overlast in Noord-Limburg goed meeviel en daar geen hele dorpen onder hebben gestaan. Zeker als je de beelden uit de Ardennen en Duitsland ziet.

Koning Kriel

Gisteren naar PSV - Galatasaray geweest. Was, mede door de uitslag, een lekker avondje voetbal kijken. Je merkt echt aan alles dat mensen het gemist hebben. Was voor mij een beetje hetzelfde gevoel als bij Willem II - RKC. Mensen willen weer los en daarom was de sfeer is uitmuntend en het bier verbruik hoog.

Mokum1900

Ik ben vorig weekend naar Finland , na heel veel stress of ik de juiste papieren had ( ik ben volledig gevacineerd) maar het is toch best vreemd om te reizen.ik heb de wedstrijd Fc lathi - Mariehamm (1-1) gezien , het is natuurlijk een bijzonder stadion door de ligging onder een ski pist ( deze kun je ook beklimmen voor 8 euro) , ik kwam natuurlijk omdat het de club is van Jari Litmanen een grote held in Amsterdam, maar helaas hij was niet aanwezig. het was natuurlijk al met al een matige pot maar wel aardige mensen waar ik mee heb gesproken :) de dag erna ook nog HJK Helsinki - FF Jaro gezien , waren ongeveer 20 awaysupporters waar ik contact mee had en ook daarna met de op de foto gegaan met behalen van een zware overwinning van 0-1 ( met 70 minuten met 10 man gestaan te hebben )

Helsinki is sowieso een mooie stad om te bezoeken en ook het vrouwelijke schoon is goed aanwezig :)


A fijn misschien kom ik nog wel eens terug in Helsinki want ik heb nummer van een Finse gescoord in de trein van Lathi naar Helsinki :)

foto's weet niet zo goed hoe ik die moet plaatste maar kun je zien op mijn blog op Facebook Bob de Hopper
Waar je ook gaat ik volg je overal

Saltacampos

Citaat van: Mokum1900 op jul 24, 2021, 12:46:23
Ik ben vorig weekend naar Finland , na heel veel stress of ik de juiste papieren had ( ik ben volledig gevacineerd) maar het is toch best vreemd om te reizen.ik heb de wedstrijd Fc lathi - Mariehamm (1-1) gezien , het is natuurlijk een bijzonder stadion door de ligging onder een ski pist ( deze kun je ook beklimmen voor 8 euro) , ik kwam natuurlijk omdat het de club is van Jari Litmanen een grote held in Amsterdam, maar helaas hij was niet aanwezig. het was natuurlijk al met al een matige pot maar wel aardige mensen waar ik mee heb gesproken :) de dag erna ook nog HJK Helsinki - FF Jaro gezien , waren ongeveer 20 awaysupporters waar ik contact mee had en ook daarna met de op de foto gegaan met behalen van een zware overwinning van 0-1 ( met 70 minuten met 10 man gestaan te hebben )

Helsinki is sowieso een mooie stad om te bezoeken en ook het vrouwelijke schoon is goed aanwezig :)


A fijn misschien kom ik nog wel eens terug in Helsinki want ik heb nummer van een Finse gescoord in de trein van Lathi naar Helsinki :)

foto's weet niet zo goed hoe ik die moet plaatste maar kun je zien op mijn blog op Facebook Bob de Hopper
hahaha, groundhoppen en flirten op de trein, schitterend!
Over land and sea

Rob1977_PSV

Op doorreis naar vakantieadres in Italië een hotel geboekt in Luzern en in de Swissporarena zou afgelopen zaterdag de Zwitserse hoogste Divisie afgetrapt worden met pot tussen bekerwinnaar FC Luzern en kampioen Young Boys.

In Nederland had ik voor de zekerheid maar even de QR code van de vaccinatie omgezet in een Zwitsers COVID certificaat en dat bleek een gouden greep. We waren rond 16:15 uur in ons hotel en namen een klein kwartiertje later de gratis S-Bahn naar het stadion. Daar aangekomen een dikke hagelbui getrotseerd en de einzelticket kasse gezocht. Het vrouwtje achter het lokal was stomverbaasd hoe we voorbereid waren en meldde ons ook nog dat de entree gratis was. Ik mocht kiezen waar ik wilde zitten en koos twee kaartjes in het vak naast het uitvak.

Bij binnenkomst in het vrij nieuwe stadion een frietje voor zoonlief geregeld en biertje voor mezelf. Goede catering, normale prijs (5 CHF) voor een 0,4L.

De wedstrijd was een zeer boeiende. Het spel golfde op en neer, er werd snel naar voren gespeeld (waardoor er ook zat fout ging) en bij rust leidde Luzern met 2-1. Snel na rust volgde na een fraaie voorzet vanaf links een mooie 3-1 met een geplaatste kopbal. Zoals vaak ging Luzern, de kleine club, daarna achteruit lopen, volgde al snel de aansluitingstreffer en werd het een kwartier voor tijd 3-3 en in de blessure won Young Boys dit spectaculaire potje ook nog: 3-4.

Wat de support betreft: veel gezang in het vak tegenover ons met ook veel doeken en fakkels en de BSC mannen werden pas echt luider na de 3-3.

Na de voor mij mooie pot in het Philips stadion tegen Galatasaray was dit dus een ouderwets ultieme voetbalweek. Toeschouwersaantal: 13.214 (ong. 500 uitfans).

Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!